Chinese ringradiator :lol:

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Chinese ringradiator :lol:

Bericht door Roland »

Na scan speak en vifa nu ook ring radiators uit china verkrijgbaar :lol:

http://www.globalsources.com/gsol/I/Raw ... 844742.htm

Ik neem aan dat niemand hier serieus overweegt zon ding te bestellen, wilde hem toch even laten zien, grappig hoe snel ze het origineel gekopiert hebben.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Waarom niet kopen? fs van 700 Hz, zo te zien netjes gemaakt... Wat is er mis van spul uit China, zeker als de prijs OK is :)

Afbeelding

kortom: conclusies op basis van alleen deze link zijn wel erg voorbarig!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

veel D-S-T spul komt ook uit china, 1 van hun productie lokaties is daar....
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ok ok

Ik zat te surfen en stond knie hoog tussen de minibreedband speakertjes en aanverwante chinese rommel, toen ik deze opeens zag. Vandaar....

Ik denk dat het namaak is...

Maar goed als er iemand een frequentie curve kan opduikelen laat ik me natuurlijk snel overtuigen van het tegendeel... (demonische lach...)
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Roland schreef:
Maar goed als er iemand een frequentie curve kan opduikelen laat ik me natuurlijk snel overtuigen van het tegendeel... (demonische lach...)
Hun site is wel ERG traag, maar hier is ie: FR100-B6-25T
Ze hebben nog meer Vifa immitaties en ik kwam ook nog wat Monacor spul tegen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Die FR216B8-11L 8" woofertje ziet er wel grappig uit.
Ben best wel nieuwsgierig wat ze voor dat alles nu berekenen.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

:o Tony, dat je die freq. curve opgeduikeld hebt!

Wat betreft de kwaliteit van de namaak: close, but no sigar...Tymphany DST is op de hoogte gesteld.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Van DST

Dear Roland,

Thank you for making us aware of this copy product - it is a clear violation of our patent and we will take legal actions. Thank you once again

Med venlig hilsen
Best regards

Jammer voor gui sound dus, moeten ze zelf wat ontwikkelen....
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Roland schreef:
Thank you for making us aware of this copy product - it is a clear violation of our patent and we will take legal actions. Thank you once again
Hmm, China heeft toch geen patent overeenkomsten getekend, dus naar die legal actions kunnen ze wel fluiten denk ik (of had China dat nu juist pas wel getekend???).
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Zelfs als China overeenkomsten getekend heeft (is inderdaad onlangs gebeurd) dan nog zal Vifa geen poot op Chinees grondgebied krijgen omdat eventuele patenten van hun geen bescherming in China zullen genieten. Wel kunnen ze zich verzetten tegen de verkoop van de chinese produkten op het grondgebied waar Vifa WEL bescherming geniet.

By the way, ik heb even quick and dirty gezocht, wat ik vond was een patent van Celestion uit 1982, dus die is al dood. (2002 gestorven) 8)

Patent publicatie: EP0065883
Zie link: http://v3.espacenet.com/textdoc?DB=EPOD ... 065883&F=0


Ben benieuwd wat Vifa gepatenteerd heeft.... :lol:
Plaats reactie