Hoi volgt al een tijdje dit draadje op een ander forum
nl. audiocircle over passieve basboost voor open baffle's
een zgn. T bass.....
iemand ervaring hiermee...????
link http://www.audiocircle.com/circles/inde ... ic=53322.0
komt dus tussen de versterker en het filter te zitten
plaatje circuit
Passieve basboost voor open baffle's
Moderator: Beheerdersteam
Passieve basboost voor open baffle's
- Bijlagen
-
- T bass
- T-bass.jpg (14.51 KiB) 1383 keer bekeken
Re: Passieve basboost voor open baffle's
niemand... ??weidok schreef:iemand ervaring hiermee...????
bump...
nog een link op diyaudio
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... did=130679
nieuwsgierig... maar nog niet uitgetest ?
nog een link op diyaudio
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... did=130679
nieuwsgierig... maar nog niet uitgetest ?
Re: Passieve basboost voor open baffle's
Het lijkt wat op een autotrafo zoals ook door Audiostatic wordt toegepast, daar heet het 'Mirrordrive'. In het boekje 'Elektostatische luidsprekers' van Fikier wordt het op blz. 98 beschreven.weidok schreef:niemand... ??weidok schreef:iemand ervaring hiermee...????
Wat je hier feitelijk doet is de wat hogere tonen direct naar de luidspreker via de high-pass (condensator) en de laagste tonen door een transformator met een dubbele functie: low-pass filter en een transformator van het signaal naar hogere spanning. Dit laatste heeft echter als gevolg dat de impedantie die de versterker "ziet" naar beneden gaat voor dit gebied. Je moet dan een hele stabiele versterker hebben die lage impedanties aankan.
