Technics EAS 10TH400B Leaf Tweeter info gezocht.

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ja het blijft een raadsel.... :)
Als ie maar goed klinkt.!

Misschien zijn er meerdere versies gemaakt die voor de losse verkoop waren en gebruikt werden in de orginele Technics speakers.
Ik heb vanmiddag tijdje met m'n oude collega bij Technics aan de telefoon gezeten, en wat bekend is, is (hier in nederland dan) wat ik hierboven schreef.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Hierbij nog even het schema van de SB-10.
Niet heel erg duidelijk, maar voor PDF bestand mail even...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Masuji
Berichten: 84
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 10:35
Locatie: Ravels-Eel Belgium

Bericht door Masuji »

Edo schreef:
Hierbij nog even het schema van de SB-10.
Niet heel erg duidelijk, maar voor PDF bestand mail even...

Afbeelding
Ik weet het ook niet meer.....

anyway, ik heb de bandjes idd van TurboMarco overgenomen.

Ze spelen nu in een drieweg config, ingezet vanaf 6000Hz.
En ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben.

Alhoewel ik nog wel flink aan het experimenteren ben met het filter.

@ EDO
mocht je ff de gelegenheid hebben om de PDF toe te zenden graag !
B.v.d.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zal ik vanavond even doen.
Gebruikersavatar
Masuji
Berichten: 84
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 10:35
Locatie: Ravels-Eel Belgium

Bericht door Masuji »

@ EDO, hartelijk dank voor de PDF ! :wink:

Heeft iemand de SB-10 momenteel in zijn bezit ? zou hem eigenlijk best wel eens willen beluisteren.
Gebruikersavatar
Maurice
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 12 dec 2004, 21:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Masuji schreef:
anyway, ik heb de bandjes idd van TurboMarco overgenomen.
Ach, de wereld is toch klein he?

Dankzij Masuji heb ik nu een Marantz DD92 DCC speler (met dubbele dac7). Ik heb nu wel de oude van TurboMarco (met de zijpanelen en cover van Masuji) :D

TurboMarco heeft trouwens al zijn zelfbouwspullen nagenoeg opgeruimd. Hij is momenteel erg tevreden met zijn EX4 fronts en zijn fostex TL rears. Ik ga trouwens maar eens ff buurten bij TurboMarco, zijn oudste is jarig.
Gebruikersavatar
Masuji
Berichten: 84
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 10:35
Locatie: Ravels-Eel Belgium

Bericht door Masuji »

Maurice schreef:
Masuji schreef:
anyway, ik heb de bandjes idd van TurboMarco overgenomen.
Ach, de wereld is toch klein he?

Dankzij Masuji heb ik nu een Marantz DD92 DCC speler (met dubbele dac7). Ik heb nu wel de oude van TurboMarco (met de zijpanelen en cover van Masuji) :D

TurboMarco heeft trouwens al zijn zelfbouwspullen nagenoeg opgeruimd. Hij is momenteel erg tevreden met zijn EX4 fronts en zijn fostex TL rears. Ik ga trouwens maar eens ff buurten bij TurboMarco, zijn oudste is jarig.
Its a small world YES ! :)

Ik had van Marco idd gehoord dat jij de DD92 nu in bezit hebt.
Betreft Marco zijn huidige speakers, ik heb ze mogen horen en die klinken idd op zijn set zeer goed !

Inmiddels heb ik het filter na gebouwd volgens schema.
Met de huidige units klinkt het eigenlijk zeer goed, ondanks dat het filter
nog niet is aangepast.
Ik denk dat ik het lekker zo laat :D

Nu de kast nog afmaken en dan zal ik de foto's ff posten.

Aan allen, bedankt !
KoninK
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 24 dec 2006, 13:04

Bericht door KoninK »

omdat ik een paar technics sb-7's kan kopen ging ik even googlen en kwam ik hier uit en wat lees ik daar; gebruikt quadral technics band-tweeters.
dus nu rijst de vraag, zitten in mijn quadral aurum 9 speakers dezelfde, of vergelijkbare, tweeters als in de SB-7?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Volgens mij wordt/werd alleen in de oude Quadral Titan en Vulkan serie de tweets van Technics gebruikt:
Bijlagen
quadraltitanmk21ut.jpg
titan7ug.jpg
tm95gz.jpg
275681qn.jpg
Plaats reactie