Kleine klasse D / T versterker?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
MichaelB

Kleine klasse D / T versterker?

Bericht door MichaelB »

Allen,

ik ben opzoek naar een kleine eindversterker.

Ik ken de hypex modellen, maar deze zijn overkill voor wat ik nodig heb (15Watt bij 4ohm).
Aangezien ik er 8 per kant nodig heb moet het echt onder 30 euro per module blijven. Ik ben deze modules tegen gekomen op het net: http://diyaudioprojects.com/Chip/AMP6-DIY-T-Amp-Kit/

Het gaat hier om stereo uitvoeringen welke ik dan als mono zou gaan gebruiken (ze kosten maar 20-25 euro :shock: )

Kent iemand deze modules? De diverse reviews zijn eigenlijk allemaal lovend. Alleen de crosstalk is erg hoog, maar ik ga ze toch mono gebruiken :)

Zijn er nog andere opties?
riktw

Bericht door riktw »

kijk eens naar de modules van tripath:
http://www.41hz.com/
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zijn dezelfde. Ik heb er een en dat werkt hardstikke goed!! Echt superveel vermogen leveren ze niet, maar wat eruit komt klinkt zeer goed. Overigens niet zo goed als een Hypexmodule, maar die zijn weer een stukkie duurder...

Wowly
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Ik denk dat ik ga voor de AMP6 versie. *edit*Wel een beetje jammer dat je de inductors nog zelf moet wikkelen (16 stuks dan dus, grmbl).*edit* bij de Basic versie hoeft dit niet, dus voor het gemak wordt het deze (externe voeding maakt niet uit).

Kan je overigens gewoon een line-in signaal splitten naar 8 inputs? Dit is nodig omdat er 4 stuks AMP6 per luidspreker nodig zullen zijn (ja, deze zijn voor viewtopic.php?t=6998 8) ).

Ik wil de TB's actief gaan aansturen, zodat ik betere controle hou over iedere individuele speaker. Voor de sub ga ik wel een Hypex gebruiken. Uiteraard kan ik alles makkelijker en goedkoper houden met passief, maar dit is 1. VEEL leuker, 2. een superstijle leercurve voor me :twisted: en 3. gewoon cool *hehehe*.

P.S. ik ben in overleg met een CNC'er die het aluminium gaat zagen, frezen, en anodiseren, vandaar dat het allemaal langer duurt dan ik wil.
indoubt

Bericht door indoubt »

Indien je SMD werk niet schuwd is er ook een AMP32 uitvoering waarbij de spoelen niet gewikkeld hoeven te worden. Deze zijn nog kleiner ook.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Mja, daar had ik dus in m'n enthousiasme overheen gelezen, dat er nogal wat SMD werk te doen is en daar ben ik nou niet echt goed in. Tenminste, wel goed, de eerste 2-3 componentjes, maar DAN verlies ik mn geduld... :evil:

Ik ben dus even aan het verder kijken voor deels gebouwde zoals deze:

http://diyparadise.com/shop/index.php?m ... ducts_id=3

Alleen zit ik dan al weer BOVEN de prijs van een UCD180ST. hmmm :(
Pjotr

Bericht door Pjotr »

MichaelB schreef:
Alleen zit ik dan al weer BOVEN de prijs van een UCD180ST. hmmm :(
Ga je voor een HG :D De ST is eigenlijk de kosten niet. Vergeet niet dat trafo, kast en aansluitmateriaal ook nogal op gaat lopen. Dus prijsverschillen in de modules zelf is relatief.
hoka

Bericht door hoka »

kijk eens hier:

http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... did=124358

een nederlander in china,

ik heb zelf twee van die ampjes en ze zijn goed!

met wat tweaks bijna de kwaliteit van de "charlize"
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Hoka; bedankt voor je antwoord, maar ik denk dat ik het toch maar WEER anders (eenvoudiger) ga aanpakken. :shock:

De eerste gedachte was om alle 8 Tangbands apart aan te gaan sturen. (wellicht bij versie 2, want ik ga 4 speakers bouwen) Mooie gedachte, maar toch te bewerkelijk en teveel kans op fouten, onderlinge verschillen van de amps etc. etc. :(

Ik ga, zoals ik er nu over denk, voor 1 UCD voor de Tangbands en 1 UCD voor de "sub" (per speaker). Dit wordt dan via een actief filter aan elkaar geknoopt. Het voordeel van deze manier is ook, dat het een beproeft concept is en er veel info te vinden is.
hoka

Bericht door hoka »

indoubt

Bericht door indoubt »

Hoka

Ik heb je link even gevolgd. Is dat 50 RMB voor een compleet gemonteerd bordje? Dat is wel een behoorlijk verschil met de charlize. Lijkt me leuk om uit te proberen.
Nijn

Bericht door Nijn »

Ik heb er ook een paar besteld, voor in een actief speakertje op accu.. en ze vallen echt niet tegen. En voor dat geld :) (dat is een compleet gemonteerd bordje, exclusief verzendkosten, in totaal ben je om en nabij de 10 euro per bordje kwijt denk ik)

Groetjes,
Martin
indoubt

Bericht door indoubt »

Leuk dat deze goed bevallen.

Ik heb de desbetreffende persoon een mailtje gestuurd. Hij kan ze momenteel niet leveren maar verwacht dat binnenkort wel weer te kunnen.

Ik overweeg er enkele te bestellen, zeker voor die prijs
hoka

Bericht door hoka »

ze zijn echt de moeite waard, en leuk te modden!

ik heb nu ook de grotere versie besteld
indoubt

Bericht door indoubt »

Hoka,

Ik heb e-mail contact gehad met Arjen. Hij kan op dit moment niet leveren. Waar haal jij troewens grotere modellen vandaan?
Juicie
Contacteer:

Bericht door Juicie »

Ik ben momenteel aan het nadenken over een 2.1 versterkertje voor mijn 2.1 speakersetje die momenteel in het ontwerp stadium zit.

Maar zouden deze modulen van Arjen geschikt zijn hiervoor? Dit is mijn eerste versterker/speaker project. Dus het mag allemaal niet te veel kosten en wil het toch beter laten klinken als een gelijk geprijsd commercieel setje.

Zat te denken aan 60 Euro's voor de speakers en tot 40 a 50 Euro voor de versterker.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=7318
indoubt

Bericht door indoubt »

De versterkers zijn zeker ok voor de satelieten. Misschien dat je voor de woof een iets sterkere wil. Je kunt deze versterkertjes NIET bruggen.

Je zit wel met het subfilter voor de woof, die zit er niet standaard in.
Juicie
Contacteer:

Bericht door Juicie »

indoubt schreef:
De versterkers zijn zeker ok voor de satelieten. Misschien dat je voor de woof een iets sterkere wil. Je kunt deze versterkertjes NIET bruggen.

Je zit wel met het subfilter voor de woof, die zit er niet standaard in.
Jammer, had gehoopt dat ik 1 setje voor de sattalieten kon gebruiken en 1tje kon bruggen voor de subwoofer. Maar dat zal ik dan nog wel uitvogelen.

Hoe is kwaliteit van deze versterker in verhouding met zo een velleman kit?
indoubt

Bericht door indoubt »

Hangt van de velleman kit af maar ga er maar van uit dat deze veeeeel beter is dan de gemiddelde goedkope velleman kit.

Dit soort klasse D versterkertjes kan niet gebrugged worden, dat is meteen poef!

edit: ik zie in je ander post dat je al aardig werk begint te maken van je sattelietjes. Als je dat doet moet je misschien ook wat meer aandacht aan je versterkertje/subje geven.
Juicie
Contacteer:

Bericht door Juicie »

Heeft er iemand ervaring met de bordjes van Sure-Electronics?

http://stores.ebay.nl/sureelectronics-l ... idZ2QQtZkm
Juicie
Contacteer:

Bericht door Juicie »

Ik kwam deze Chinese kit tegen:

Afbeelding

Ziet er erg mooi uit en is volgens mij niet moeilijk om zeker als beginner in elkaar te knutselen. Weet alleen niets van de geluidskwaliteit. Weet wel dat volgens mij deze chip in autoradio's wordt gebruikt.

TDA7377, 2 x 30 watt, je moet alleen nog zelf een 12 volts voeding toevoegen.

http://translate.google.nl/translate?hl ... l%26sa%3DG

Ik heb me door het topic van Arjen op diyaudio gelezen maar die verstekerbordjes die hij verkoopt zijn zeer aantrekkelijk als ik alle positieve reactie mag geloven. Moet je natuurlijk wel zelf wat aanpassingen doen voor een beter geluid. Toch eens kijken om er twee te bestellen. Leuk om mee te knutselen en veel te leren over diy versterkers.

Volgens mij is dit Arjen:
http://cgi.ebay.com/TA2024-CLass-T-Ampl ... 911.c0.m14
hoka

Bericht door hoka »

Arjen heeft zelf een grotere T-amp ontworpen, kan je hem zelf over vragen. Ik heb er al 1 besteld, mischien iets voor een mine groepsbuy?

De kleine versterkertjes zijn ook leuk, Ik vindt ze zelf beter dan de sure versie (heb ik er ook twee van liggen) En ze zijn goedkoper!

Arjen is ook nog bezig met een nieuwe versie van de kleine amp (2024)
Juicie
Contacteer:

Bericht door Juicie »

Heb ook wel interesse en de bordjes van Arjen, die TA2024 zit op 10 Euro? Hoeveel kost die zwaardere T-Amp?
hoka

Bericht door hoka »

Grotere is op basis van de TDA8920 en kost €40
Bijlagen
TDA8920BTH.pdf
TDA8920BTH
(203.29 KiB) 128 keer gedownload
Juicie
Contacteer:

Bericht door Juicie »

Heb vandaag een versterker bordje binnen gekregen uit Thailand.

Afbeelding

http://cgi.ebay.com/200-Watt-PMPO-19-W- ... m153.l1262

Deze gaat dienen als klein stereo versterkertje voor bij de computer van mijn vriendin. Hij staat nu een uur te draaien op mijn speakers en ik moet zeggen dat ik enorm aangenaam verrast ben.

Het is geen zwaar audiofiel geluid maar het klinkt zeker zo goed als mijn (oudere) Sony versterker.

Heb er momenteel een 1 Ampère 12V voeding aanhangen dus kan hem niet ver open draaien zodra ik een 3 of 4 Ampère voeding heb zal ik wat foto's maken en mijn bevindingen met jullie delen, als hier natuurlijk interesse in is :)

Dit maakt mij allemaal bijzonder enthousiast. Heb contact gehad met Arjan met zijn TA2024 bordjes. Ik ga er sowieso eentje bestellen voor mezelf.

Als ik dit al aardig vind klinken dan moet de TA2024 met al zijn lovende reviews helemaal goed klinken.
Plaats reactie