't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf
Moderator: Beheerdersteam
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » do 14 aug 2008, 20:13
Ben bezig om deze te bouwen.
Afgelopen week hout laten zagen en wat gaten geboord en gefreesd. Heb zelf wat aanpassingen gemaakt, zo was de baffle eigenlijk 9mm maar heb 12mm gebruikt en aan de achterkant een paar mm weggefreesd zodat de speaker wel goed in het gat komt te zitten. In plaats van multiplex mdf gebruikt.
Hier de resultaten tot nu toe....
Walt
Berichten: 14141 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » do 14 aug 2008, 20:16
Hallo amanda,
Achter die baffle komt nog wel een kast toch? Als het alleen een baffle is (dipool) lijkt het geheel mij niet sterk genoeg.
Groeten Walter
Ivo
Berichten: 1885 Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:
Bericht
door Ivo » do 14 aug 2008, 22:33
GAAAAAF!!!
Dat is echt zo'n ontwerp dat heel interessant is maar door bijna niemand gebouwd wordt. Ben heel benieuwd hoe je het vind klinken en of het de moeite waard vindt.
Ivo
Berichten: 1885 Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:
Bericht
door Ivo » do 14 aug 2008, 22:40
Dit is bij de weg de hele kast, dus niet alleen een baffle.
fredze
Berichten: 377 Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter
Bericht
door fredze » vr 15 aug 2008, 15:38
euhm?? In welke kamer kan dat staan??
en heeft het ontwerp een echte meerwaarde? Is het systeem helemaal breedbanderig of wordt er nog gefilterd?
mipo
Berichten: 588 Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam
Bericht
door mipo » vr 15 aug 2008, 16:21
Mooie foto's !
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » vr 15 aug 2008, 20:02
fredze schreef: euhm?? In welke kamer kan dat staan??
en heeft het ontwerp een echte meerwaarde? Is het systeem helemaal breedbanderig of wordt er nog gefilterd?
Zolang je kamer minimaal 2,23 hoog is wel ja
Alle 25 geven van 100 tot 20.000 weer.
Morgen beetje lijmen en zondag denk ik een update!
Lnsadnoh
Berichten: 6051 Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:
Bericht
door Lnsadnoh » zo 17 aug 2008, 22:31
amanda schreef:
Zolang je kamer minimaal 2,23 hoog is wel ja
Alle 25 geven van 100 tot 20.000 weer.
Morgen beetje lijmen en zondag denk ik een update!
25
, anders leg je hem gewoon neer
.
Een heel bijzonder project!
Het is zondag en ben toch wel benieuwd naar een update.
Toch wel leuk, de een geeft een luistersessie weg en de ander is druk aan het bouwen
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » wo 03 sep 2008, 21:22
Een kleine update met een foto, op de tafel 50 drivertjes en de RCF 15". Op de achtergrond 1 box die klaar is om af te lakken, dit gaat als het weer mee zit komend weekend gebeuren.
Lnsadnoh
Berichten: 6051 Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:
Bericht
door Lnsadnoh » wo 03 sep 2008, 21:25
alleen de foto al
echt kicke !!
je kan wel zien wat voor werk / hobby's je hebt
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » wo 03 sep 2008, 21:30
Ja was net even een mooie ondergaande zon hier, toch wel lekker op de dertiende verdieping
Lnsadnoh
Berichten: 6051 Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:
Bericht
door Lnsadnoh » wo 03 sep 2008, 21:31
Koelere, je moest eens weten hoe mooi ik dat vind : een mooi uitzicht !!!
Ik erg jaloers
.
Soundexcel
Berichten: 1079 Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist
Bericht
door Soundexcel » do 04 sep 2008, 11:51
Bovenste verdieping heeft inderdaad een hoop voordelen.
Ik zit boven in op de 10e in Utrecht.
Ik zeg altijd, beste uitzicht van de stad!
Wordt erg sjiek die kastjes!
Ben erg benieuwt naar het eind resultaat.
PN
Berichten: 86 Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen
Bericht
door PN » do 04 sep 2008, 14:08
amanda schreef: .....Op de achtergrond 1 box die klaar is om af te lakken, dit gaat als het weer mee zit komend weekend gebeuren.
Zet je de achterkant er pas later in?????
Bijlagen
P9031229_M.jpg (7.66 KiB) 3426 keer bekeken
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » do 04 sep 2008, 15:16
PN schreef: amanda schreef: .....Op de achtergrond 1 box die klaar is om af te lakken, dit gaat als het weer mee zit komend weekend gebeuren.
Zet je de achterkant er pas later in?????
De achterkant wordt er opgeschroefd zodat je altijd nog bij de drivers kunt komen, die worden namelijk vanaf de binnenkant gemonteerd....
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » do 04 sep 2008, 17:25
die breedbander is de FRS8 (10 euro per stuk...)da's 500 euro aan breedbandertjes!!!!
Kicken!!!!
Jan
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » do 04 sep 2008, 18:36
Wowly schreef: die breedbander is de FRS8 (10 euro per stuk...)da's 500 euro aan breedbandertjes!!!!
Kicken!!!!
Jan
Eigenlijk de FRS8M, dit is de vernieuwde versie met grotere magneet. Volgens mij is het membraan ook lichter....
Lnsadnoh
Berichten: 6051 Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:
Bericht
door Lnsadnoh » zo 07 sep 2008, 19:38
Ik zou zoiets best eens willen beluisteren.
Wist van het bestaan niets eens af en dacht altijd dat het trucage foto's waren.
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » ma 08 sep 2008, 13:56
Nog ongeveer 1 a 2 weken en dan is alles helemaal klaar
anonamemouse
Berichten: 1991 Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Bericht
door anonamemouse » ma 08 sep 2008, 15:26
als het mag wil ik zeker een keer komen luisteren!
bartsegers
Berichten: 5431 Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond
Bericht
door bartsegers » ma 08 sep 2008, 15:40
Wowly schreef: die breedbander is de FRS8 (10 euro per stuk...)da's 500 euro aan breedbandertjes!!!!
Kicken!!!!
Jan
Dat was misschien wel iets geweest voor een groupbuy!
stel je vindt 4 man zo gek dit te maken dan moet het toch prijstechnisch interessant worden voor een leverancier van die breedbandertjes!
Maar misschien biedt het resultaat wel plaats voor een nieuwe flinke inkoopslag...
@ amanda, waar heb je die breedbandeertjes gekocht als ik vragen mag?
Lnsadnoh
Berichten: 6051 Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:
Bericht
door Lnsadnoh » vr 19 sep 2008, 5:48
amanda schreef: Nog ongeveer 1 a 2 weken en dan is alles helemaal klaar
Nou Amanda, dat wordt een drukke boel, stel de buren maar alvast op de hoogte
.
Menno, neem jij je fav. laag-muziek dan ook mee
.
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » vr 19 sep 2008, 7:46
Ja dat zal ik doen
Hoop dat ik morgen de laatste filteronderdelen binnen krijg, niet dat dat er zoveel zijn maar was niet op voorraad.....
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » vr 19 sep 2008, 7:53
bartsegers schreef: Wowly schreef: die breedbander is de FRS8 (10 euro per stuk...)da's 500 euro aan breedbandertjes!!!!
Kicken!!!!
Jan
Dat was misschien wel iets geweest voor een groupbuy!
stel je vindt 4 man zo gek dit te maken dan moet het toch prijstechnisch interessant worden voor een leverancier van die breedbandertjes!
Maar misschien biedt het resultaat wel plaats voor een nieuwe flinke inkoopslag...
@ amanda, waar heb je die breedbandeertjes gekocht als ik vragen mag?
Bij mekaar heb ik er 100 liggen, bij BMM komen ze bij die aantallen op 8,94 per stuk.
Niet echt een budget project met deze budget drivers
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758 Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door amanda » za 20 sep 2008, 16:09
Filteronderdelen heb ik nu allemaal binnen, niet dat dat er veel zijn hoor
Komende week beetje solderen en nog kast verder wat afwerken en deksel er op.
M.a.w. volgend weekend proefdraaien