Hoe te beginnen?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Martijn H

Bericht door Martijn H »

Dipool is eigenlijk een heel dom princiepe. Je gooit ontzettend veel energie weg in het laag. Misschien dat dat de reden is! :wink:

Ik denk dat het hoog-mid van de ob3w beter is dan dat van de Emerald Physicis CS2. Met een equalizer op het laag zou je in een ruimte kunnen corrigeren voor staande golfen en daar win je zeer veel baskwaliteit mee. Verder zegt het prijskaartje gelukkig weinig over de geluidskwaliteit.

Stuur Jeroen-D anders een pb. Volgens mij moet je versterker wel tot 4 ohm stabiel zijn, maar heb je genoeg aan b.v. 20 watts.

Heb je een link naar die duitse dipool :?:
jantje-secuur

Bericht door jantje-secuur »

Ik denk eerder dat er redenen zijn rondom de estethiek: je moet een dipool verder van de achterwand zetten en het ziet er vaak niet zo sleek uit als een zuiltje. Daarbij is het filterwerk moeilijker en klinkt het vaak wat minder indrukwekkend als een BR-speaker.
Willy de Woofer

Bericht door Willy de Woofer »

Montana schreef:
Dipool is eigenlijk een heel dom princiepe. Je gooit ontzettend veel energie weg in het laag. Misschien dat dat de reden is! :wink:

Ik denk dat het hoog-mid van de ob3w beter is dan dat van de Emerald Physicis CS2. Met een equalizer op het laag zou je in een ruimte kunnen corrigeren voor staande golfen en daar win je zeer veel baskwaliteit mee. Verder zegt het prijskaartje gelukkig weinig over de geluidskwaliteit.

Stuur Jeroen-D anders een pb. Volgens mij moet je versterker wel tot 4 ohm stabiel zijn, maar heb je genoeg aan b.v. 20 watts.

Heb je een link naar die duitse dipool :?:
Sorrie, het is geen dipool maar de Cumulus op lautsprechershop.de
Plaats reactie