Elesgoflex, Flexibel laminaat

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Elesgoflex, Flexibel laminaat

Bericht door Edo »

Iemand ervaringen met dit?

Afbeelding
Elesgoflex® is een hoogwaardig laminaat dat op de rol verkrijgbaar is in 24 verschillende decors, die u op verrassende wijze kunt combineren. De speciaal geharde toplaag zorgt voor een unieke bescherming tegen krassen en slijtage. De rug is voorzien van een hoogwaardige lijmlaag, waarmee u het laminaat probleemloos op nagenoeg elke gladde ondergrond kunt aanbrengen. De zichtzijde is voorzien van een transparante beschermfolie, die u na het plakken dient te verwijderen. Het oppervlak wat dan naar voren komt biedt u jarenlange duurzaamheid!
http://www.elesgoflex.com/nelesframe.html
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ja, heb ik mijn pentawoofer mee gedaan, aanrader. erg makkelijk te verwerken (alleen goed opletten als je al gaten hebt dat het dan goed vlak an alle kanten zit, dat ging bij mij dus fout), en ziet er voor plakspul prima uit. foto's in de showcase, of kom eens langs voor da real thing.
gerdinio
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 17:06

Bericht door gerdinio »

Ja edo, heb dit spul ook al gebruikt , 1x om een kastje af te werken en 1x voor een paar zelfgemaakte 2-weg speakertjes (mijn eerste DIY trouwens). Is inderdaad gemakkelijk om met te werken maar je mag zoals Henkjan zegt geen oneffenheden hebben in je werk. Dus schroefgaten ofzo goed vlak schuren en een zeer goed en scherp mes hebben om af te snijden. Pas wel op, eens het erop hangt is het er bijna niet af te krijgen meer, het breekt in duizenden stukjes net zoals je een hardgekookt eitje kan afpellen dan :)

Grtz
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

Ik heb staaltjes in de DIY zaak gezien maar vond het een beetje een " plastic-look" hebben.....Op zich wel goedkoper dan een goede lakklus..Als het ook snel af moet dan is het wellicht ideaal..

groet,

jeewee
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik heb er mijn sub mee gedaan. Hoewel het er best mooi uitziet (de plastic-look valt reuze mee, ook wel afhankelijk van welke smaakt je neemt denk ik), ben ik er toch niet 100% tevreden mee. De randjes zijn erg broos, en breken dus best snel af. Ook de rondingen heb ik niet helemaal goed gekregen. Maar op zich werkt het best goed.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Tsja, over het algemaan wel goede ervaringen dus. Die hoekjes maak ik me ook wel zorgens om eigelijk. Het model wat ik ga bouwen staat als tekening al op deze site, en daar zitten nogal wat hoekjes op.
Afbeelding

Kan natuurlijk echt fineer nemen....even op-en-neer naar Arnhem..of flexplaat..

@Henkjan: Ik denk dat ik je binnenkort even een mailtje stuur met de vraag wanneer je bezoek van een medeforumlid kan ontvangen. Ben best wel nieuwsgierig hoe de afwerking er in het echt uitziet voordat ik ga bouwen (en afwerken)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ziet er idd spannend uit, maar wel kwetsbaar. Er is vergelijkbaar spul dat veel sterker en dikker is dat "Resopal" heet. Het bestaat al erg lang. Alleen zie je dat niet in de DHZ zaak.

http://www.resopal.nl
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ja, die dingen blijven een mooi ontwerp hebben :) Maar "iedereen" gaat die al maken :P . Ik heb de laatste tijd al enorm veel van die look-a-like gezien.

Maar voor zo een mooi project zou ik gewoon echt fineer nemen denk ik.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Helaas is ie erg populair nu. :(

Maar echt fineer is misschien nog zo gek nog niet. Wel wat prijzig (~30 euro per m2).

Of eerst eens een klein testkastje maken met Elesgoflex om te kijken wat het doet qua afwerking.
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

ik heb het wel eens gebruikt voor flightcases. Het is qua verwerken net zoiets als vinyl, maar het plakt als de neten; corrigeren is er bijna niet bij.

Als je veel tijd en moeite steekt in mooie speakers, neem dan fineer. Dat maakt het toch meer "af" imho.

t.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Is dat veredeld formica of plakfolie met houtmotief? 8)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

richard schreef:
Is dat veredeld formica of plakfolie met houtmotief? 8)
Tsja, meet formica. Het is laminaat wat je op de vloer legt maar dan alleen de toplaag. Superhard maar aan de kanten wat breekbaar.
Nou moet ik zeggen dat echt houtfineer dat ook wel een beetje is.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

elesgoflex is niet echt bros, niet te vergelijken met dat spul dat je op de zijkant van een keukenblad moet. als je hoeken een beetje afrond krijg je het er netjes eromheen
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Henkjan schreef:
elesgoflex is niet echt bros, niet te vergelijken met dat spul dat je op de zijkant van een keukenblad moet. als je hoeken een beetje afrond krijg je het er netjes eromheen
Zoals ik al schreef kom ik graag (als ik het even wat rustiger heb) bij je kijken hoe het eruitziet en afwerkt.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef:
Ziet er idd spannend uit, maar wel kwetsbaar. Er is vergelijkbaar spul dat veel sterker en dikker is dat "Resopal" heet. Het bestaat al erg lang. Alleen zie je dat niet in de DHZ zaak.

http://www.resopal.nl
Heb je daar ervaring mee? Ik heb een paar staaltjes aangevraagd en het is best mooi spul. Ik kan alleen nerrgen vinden hoe je het verwerken moet.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ff antiek topic misbruiken: ik wil wat Elesgoflex kopen (voor diverse projecten, niet alleen audio) maar de DIY afdeling van de zaak in Berschenhoek (Wooning) waar ik het vroeger kocht is dicht, en bij de overige bouwmarkten is het niet te krijgen. weet iemand in de regio Rotterdam/Delft/Zoetermeer een bouwmarkt waar ze dit verkopen? (ik vraag het maar hier, want de Elesgoflex website is een beetje brak, ik krijg een 403 als ik de lijst met dealers wil zien of ze een bericht wil sturen)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Die lijst klopt ook niet goed, want volgens die lijst zou de Karwei in Delfgauw het leveren. Maar die bleek dat niet meer te doen...

Groeten Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nou, dat ziet er somber uit... ik had het meoderbedrijf maar eens gemaild, en daar kwam erg vlot een antwoord van:
hdm.be schreef:
Onze Elesgoflex zal u waarschijnlijk nergens nog op voorraad vinden, maar u kan het wel nog verkrijgen via bijvoorbeeld een Praxis.  Zij kunnen dit voor u nog wel bij ons bestellen.
maar eens op zoek naar een praxis dan...
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Toen ik bij de Praxis was was het ook opeens weg ja. Maar mooi dat ze het blijkbaar nog kunnen bestellen want ik vind het handig en mooi spul.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik hou je op de hoogte...

wat googlen leverde een patentrechtzaak op van 3 jaar terug, die HDM heeft verloren, en toen moesten ze deze brief aan hun klanten sturen:
Geachte [naam afnemer],
Enige tijd geleden hebben wij aan u Elesgoflex laminaten en/of Elesgo panelen
geleverd.
Bij vonnis van 16 november 2005 heeft de Rechtbank te ’s-Gravenhage beslist dat
deze Elesgoflex laminaten en/of Elesgo panelen inbreuk maken op de exclusieve
octrooirechten van Trespa International B.V.
Wij verzoeken u de door ons aan u geleverde Elesgoflex laminaten en/of Elesgo
panelen, voor zover u deze nog in voorraad heeft, binnen 14 dagen na dagtekening
van deze brief terug te leveren. Uiteraard zullen wij de door u betaalde prijs
en transportkosten vergoeden.
Het in voorraad houden en/of gebruiken van bovenbedoelde producten maakt inbreuk
op de octrooirechten van Trespa International B.V.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Heeft van Leeuwen in Bergschenhoek niet iets vergelijkbaars?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Heeft van Leeuwen in Bergschenhoek niet iets vergelijkbaars?
geen idee, ik ken die zaak niet :oops:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Is lang geleden dat ik daar geweest ben en volgens mij is het geloof ik ook een groothandel/bedrijfsleverancier. Maar je kunt het proberen. Ze hebben wel verschillende merken HPL: Misschien hebben/weten zij een vervanger voor dat Elesgoflex?

http://www.vanleeuwenhout.nl/
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb ze gemaild....
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Je kan het bestellen bij de Hormes bouwmarkt (ook soms wel multimate) in Wijchen in iedergeval. Mocht je er echt niet meer aan kunnen komen dan is het altijd mogelijk dat ik er hier voor je er achteraan ga en het eventueel opstuur. Ik heb een goed half jaar geleden nog 2 rollen kunnen bestellen.
Plaats reactie