Andere hong kong dac

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Andere hong kong dac

Bericht door speakerfan »

naar aanleiding van jullie group buy heb ik besloten de uitgebreide versie te bestellen.

Op de foto staat dat er allerlei mooie onderdelen gebruikt zijn.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... otohosting

wie weet er het verschil tussen de CS4396 en de CS4397
Bijlagen
dac1.jpg
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Fokko »

mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Dit zijn exact dezelfde dac´s. Bij de onze was een foto afgebeeld van een blauwe print, we kregen een zwarte (die er overigens wel verrekte mooi uitzag).

Ik zou gewoon die met de beste voorwaarden nemen, al vind ik ook hierbij die met de zwarte print de mooiste.

Groeten,
Mischa


edit: Oeps, allebei met zwarte pcb :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

In 1e instantie dacht ook ik aan deze DAC, maar het volgende heeft me daarvan weerhouden:
Lukasz Fikus (Lampizator) schreef:
The ultimate solution ?? Or is it ?
This big DAC board has this great DAC chip - Cirrus Logic CS4397 which I currently consider to be the best there is, paired with the world's best receiver chip - Cirrus Logic (again) CS8416. The difference from my Lampucera is that this board is approx. 4 x larger, It has Two AC power inputs - one for DAC and second for the analog stage. It also has 2 opamps not one. The resistors are traditional - not SMD. (dale branded). This board looks very professional and high end.
BUT IS IT REALLY BETTER THAN LAMPUCERA !?!?
Lets find out.
Lukasz Fikus (Lampizator) schreef:
The two chips are the same in L and MAXI-L
The connection in between them is the same,
The analog part in L is less complicated - better.
The analog part we CUT AWAY ANYWAY for pure signal straight from DAC.
The power supply which comes with small lampucera is 100% identical with the big one on MAXI - it is just detached on separate board in small L.
The resistors in Maxi are better, but there is few of them and by the way, how better is one resistor from another ?

Soldering capacitors is IMPOSSIBLE on the MAXI - against common opinion - this board has very heavy copper ground plane and the heat of soldering iron just SINKS INTO IS and I can not remove any cap, I can not desolder, I can not solder, I can not suck out the solder either.
DO NOT TRY THIS AT HOME.
In comparison - small L is a pleasure to mod because all is SMD. No through-holes, which hold the part legs VERY STRONGLY in Maxi.

Overall - no difference in favour of MAXI except one - the 4397 chip get two separate 5V supply for analog and digital, in miniL - the supply is common (although isolated by a coil).
A minor difference really


So Overall - the Lampucera still holds my recommendation as the best and cheapest and simplest solution. The big board costs 2 x as much and comes without transformer and the standard caps - although quite okay (Rubycons and Elnas) cant be replaced without a 2 hour efforts.
Het dik gedrukte lijkt me iets om rekening mee te houden als je zelf e.e.a. wilt kunnen aanpassen. In mijn geval was ook niet belangrijk welke van de 2 beter presteert, omdat de outputstage toch vervangen gaat worden.

Was het mijn bedoeling om de DAC te gebruiken zoals hij is, dan had ik waarschijnlijk de grotere versie genomen. Van de andere kant: vandaag heb ik de gehele dag geluisterd naar de kleine uitvoering met zowel een OPA2134 als een LM4562. Met de laatste klinkt het DACje al bijzonder neutraal, gedetailleerd en staat het geluid als een huis. Ik geloof dat velen hier al best goed mee zouden kunnen leven. :roll:

Uiteraard wil ik niet je keuze beinvloeden. Klankmatig verwacht ik dat beiden gewoon prima presteren, en natuurlijk is het wel leuk als iemand eens het andere type koopt, zodat ze wellicht eens kunnen worden vergeleken.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Juist, dat was ook voor mij de reden ervoor te beslissen destijds voor iedereen de kleine dac te bestellen. 90% van de geïnteresseerden wilden gaan modden en dat is met de grote dac bijna niet mogelijk. Ook wegbouwen in een andere cd-speler is met de grote een stuk lastiger, omdat je die plek mear net vrij moet hebben. De kleine kun je gemakkelijk splitsen en ergens wegfrotten.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

Hij is besteld!!!

Ik ben zelf niet zo van de buizen(of ik heb nog niet de juiste gehoord)

het voordeel van deze vind ik dat er voor elk kannaal een apparte opamp is gebruikt.

ik ben heel benieuwd naar de gebruikte onderdelen. Zou dit echt merk onderdelen zijn of gewoon namaak spul ??
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ik vraag mij iets af over de voeding : 4 x 4700 UF en 10 x 1000 UF voor een schakeling die hooguit een paar honderd milliampere zal trekken.
is dat niet een beetje overdeven ? van een voeding als deze kun je een eindversterker flink laten zweten.
Dat je voor Analoog en Digitaal een aparte voeding bouwt kan ik nog begrijpen
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

Hongkong post is niet zo snel als ik hand gehoopt :(

we wachten geduldig af
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

nog ff geduld :x

hoe lang heeft het bij jullie geduurd??

29-Aug-2008 Hong Kong Item posted.
29-Aug-2008 Hong Kong In transit.
30-Aug-2008 Hong Kong Processed for departure.
30-Aug-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 31-Aug-2008
17-Sep-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
17-Sep-2008 Netherlands Pending customs inspection.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

speakerfan schreef:
.
17-Sep-2008 Netherlands Pending customs inspection.
Is dat normaal of ben je de pineut ?
Paultjuhh
Berichten: 221
Lid geworden op: di 25 dec 2007, 12:45
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bericht door Paultjuhh »

Leeuwarden schreef:
speakerfan schreef:
.
17-Sep-2008 Netherlands Pending customs inspection.
Is dat normaal of ben je de pineut ?
Hou het maar op dat laatste. Met een beetje mazzel komt het pakje er nog doorheen als als een gift verzonden is. Maar anders mag je een 'donatie' aan de staat doen.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Heb je er maar 1 besteld? Wat zit er nog meer bij? Als je alleen 1 dac besteld hebt zal het wel meevallen.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

Ik heb alleen de dac besteld
Vandaag een brief van TNT ontvagen of ik het paypal bewijs van betaling wil toezenden zodat de waarde vastgesteld kan worden :evil:
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

hadden jullie dit ook bij de dac groupbuy dit moet een flink pakket geweest zijn??
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Dit waren zelfs 2 pakketten. In de laatste buy zijn het er ook weer 2.

Ik ben benieuwd.

Groeten,
Mischa
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Heb je hem al?

Wij wel namelijk en ze zijn 13 september besteld.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

speakerfan schreef:
Ik heb alleen de dac besteld
Vandaag een brief van TNT ontvagen of ik het paypal bewijs van betaling wil toezenden zodat de waarde vastgesteld kan worden :evil:
Effe opslaan als html, de bedragen flink omlaag maken ( richting 30-40 euro ) en dan naar hen doorsturen :D, je cc-gegevens en rek nr voor een gedeelte onherkenbaar maken met x-jes
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

na lang wachten is hij eindelijk binnen gekomen
Met natuurlijk en mooie rekening van de douane van 23 pleuro

Wat een super ding erg mooi opgebouwd
gelijk lm4562 erin en inspelen maar
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

Ik heb de dac gemod volgens:
http://theartofsound.net/forum/showthre ... 15&page=10
R8,R9,R14,R17 to 30k
C32,C33,C34,C35 to 150pf

Ik heb hierdoor geen koppel condensator meer tussen de dac en opamp meer nodig. ook de uitgangs condensator is nu weg ik heb minder dan 2mv op de uitgang. De 2de opamp heb ik verwijderd.

De dac klinkt erg goed alleen vind ik hem te onnatuurlijk ruimtelijk.

Ik heb nu een pcm1794 met adapter bij farnell besteld deze zit nu in de dac maar omdat de pcm1794 een current dac is is de output stage onbruikbaar geworden.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Bericht door scanspeakman »

Weet iemand of er ook een variant of een soortgelijk dac te vinden is met gebalanceerd (XLR) uit?

Scanspeakman
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Als ik me niet vergis is deze dac gebalanceerd uit.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Bericht door scanspeakman »

???? Dat zie ik niet helemaal. Misschien kan de DAC het wel aan maar de output-stage niet. En dat is nou juist wat ik zoek.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Sorry, dan moet ik je het antwoord even schuldig blijven...
Plaats reactie