Aanschaf Plasma/LCD en KPN interactieve TV
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Aanschaf Plasma/LCD en KPN interactieve TV
Ik overweeg de aanschaf van een Plasma TV. Ik heb wat om me heen gekeken en kom tot de conclusie dat een Panasonic TH-42PX80 prijs/kwaliteit er goed uit de bus komt. Aangezien ik het redelijk lastig vind iets goeds te vinden, vraag ik mij af of jullie nog tips hebben welk model/merk ook eens te bekijken. Ik zoek in de 37/42 range.
Andere vraag: Hoe zijn jullie ervaringen met KPN interactieve TV (Dus niet Digitenne...)
Andere vraag: Hoe zijn jullie ervaringen met KPN interactieve TV (Dus niet Digitenne...)
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
panasonic is inderdaad een van de beteren, ik denk dat je daar geen buil aan kunt vallen.
wat je zeker niet moet doen is naar loewe plasmas kijken, dan wil je die panasonic helemaal niet meer.
mooi beeld... mooie vormgeving... mooie alles eigenlijk.
helaas betaal je daar GROF voor...
klik hier ergens voor een behoorlijke lijst met vergelijken en testen.
wat je zeker niet moet doen is naar loewe plasmas kijken, dan wil je die panasonic helemaal niet meer.
mooi beeld... mooie vormgeving... mooie alles eigenlijk.
helaas betaal je daar GROF voor...
klik hier ergens voor een behoorlijke lijst met vergelijken en testen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Oeps.. Te laat. Ik heb al Loewe's bekeken. Gelukkig hingen de Pioneers ernaast en persoonlijk vond ik dat die de Loewe's genadeloos versloegen. Beide zijn me in ieder geval te duur 
Voor interactieve TV heb je inderdaad internet nodig.Van KPN uiteraard.
Maar goed, ik zat me af te vragen of er behalve Panasonic nog andere TV's zijn die de moeite waard zijn. Eén van de dingen die vooral ook belangrijk zijn is dat zo'n ding heel lang heel blijft. Lijkt me echt niet fijn om zo'n ding te vervoeren...
Voor interactieve TV heb je inderdaad internet nodig.Van KPN uiteraard.
Maar goed, ik zat me af te vragen of er behalve Panasonic nog andere TV's zijn die de moeite waard zijn. Eén van de dingen die vooral ook belangrijk zijn is dat zo'n ding heel lang heel blijft. Lijkt me echt niet fijn om zo'n ding te vervoeren...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van Philips panelen niet echt om over naar huis te schrijven. Met de eerste zat er wel wat leuks bij, maar anderen zijn inmiddels stukken verder.
Wij zijn destijds op zoek gegaan naar 92cm, ongeacht de prijs (wel betaalbaar, dus geen 4000 euri). Bij de Expert geweest (hadden 40jr bestaan) en uiteindelijk met een Panasonic naar huis: verreweg het beste beeld. Geluid heb ik nooit aangesloten gehad.
Groeten Mark
Wij zijn destijds op zoek gegaan naar 92cm, ongeacht de prijs (wel betaalbaar, dus geen 4000 euri). Bij de Expert geweest (hadden 40jr bestaan) en uiteindelijk met een Panasonic naar huis: verreweg het beste beeld. Geluid heb ik nooit aangesloten gehad.
Groeten Mark
Beeldkwaliteit:
1. Pioneer
2. Panasonic
3. Samsung
Prijs/kwaliteit
1. Samsung
2. Panasonic
3. Pioneer
Panasonic en Pioneer zijn toch wel de namen in plasma-land met Samsung als goede derde. De anderen tellen eigenlijk niet echt mee.
Pioneer heeft met vorige series wat problemen gekend maar dat is sinds de 8-serie helemaal verholpen. Ik heb zelf de 5 en 6 serie gehad, beide hadden problemen met inbranden. Uiteindelijk heb ik met een geringe bijbetaling een 8 serie gekocht en daar heb ik tot zover geen problemen mee ondervonden. Dit alles in de tijdspanne van +/- 3 jaar. De huidige TV hangt er sinds november 2007. Pioneer heeft de problemen niet altijd snel maar wel altijd goed opgelost, de servicedienst komt netjes voorrijden. Wel bij een Vision+ dealer kopen voor 2 jaar extra garantie (zonder extra kosten).
Panasonic heeft een wat betere prijs/kwaliteit verhouding. Een goede derde is Samsung met zijn plasma's.
1. Pioneer
2. Panasonic
3. Samsung
Prijs/kwaliteit
1. Samsung
2. Panasonic
3. Pioneer
Panasonic en Pioneer zijn toch wel de namen in plasma-land met Samsung als goede derde. De anderen tellen eigenlijk niet echt mee.
Pioneer heeft met vorige series wat problemen gekend maar dat is sinds de 8-serie helemaal verholpen. Ik heb zelf de 5 en 6 serie gehad, beide hadden problemen met inbranden. Uiteindelijk heb ik met een geringe bijbetaling een 8 serie gekocht en daar heb ik tot zover geen problemen mee ondervonden. Dit alles in de tijdspanne van +/- 3 jaar. De huidige TV hangt er sinds november 2007. Pioneer heeft de problemen niet altijd snel maar wel altijd goed opgelost, de servicedienst komt netjes voorrijden. Wel bij een Vision+ dealer kopen voor 2 jaar extra garantie (zonder extra kosten).
Panasonic heeft een wat betere prijs/kwaliteit verhouding. Een goede derde is Samsung met zijn plasma's.
Als je voor dat formaat scherm wil gaan kan je misschien wachten tot de laser-TV's wat beter verkrijgbaar zijn.
Ik heb geen idee wat de prijs er tegenwoordig van is, maar ze zouden op den duur de plasma's gaan vervangen wegen: goedkoper, duurzamer, veel breder kleurenspectrum, veel lager verbruik en betere lichtopbrengst.
Hoe het met de OLED schermen staat is misschien ook eens interessant op na te gaan. Maar ik vrees dat die echt nog compleet onbetaalbaar zijn. (als ze al in die afmetingen bestaan)
Ik heb geen idee wat de prijs er tegenwoordig van is, maar ze zouden op den duur de plasma's gaan vervangen wegen: goedkoper, duurzamer, veel breder kleurenspectrum, veel lager verbruik en betere lichtopbrengst.
Hoe het met de OLED schermen staat is misschien ook eens interessant op na te gaan. Maar ik vrees dat die echt nog compleet onbetaalbaar zijn. (als ze al in die afmetingen bestaan)
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ik zou even wachten tot de Pioneer LCD's in de winkels beter verkrijgbaar zijn. Ja, Pioneer LCD's. Pioneer is gestopt met plasma en heeft nu 3 LCD toestellen (32", 37", 46" resp: €1599, €1899, €2899). Vandaag heb ik de kleinste bij ons in de winkel gezet, hij heeft gewoon het beeld van een Pioneer plasma maar dan met de scherpte en snelheid van een LCD. Echt schitterend beeld, alle toestellen zijn FullHD en 100Hz (de beste 100Hz die ik tot nu toe heb gezien, incl de Loewe's). Ze zijn echt de moeite waard!! En als ik eerlijk ben zijn de huidige Panasonic plasma's niet je van het, ik vind het beeld toch eigelijk wel tegenvallen, zeker in vergelijk met Pioneer.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Beeldweergave is ze ook niet vreemd. Onder eigen naam zijn ze minder bekend, maar je wilt niet weten hoeveel goede monitoren vanaf het 386/486-tijdperk waren uitgerust met Hitachi beeldbuizen. Wat dat betreft behoorden ze toen al tot de top, en kort na de eeuwwisseling schakelden ze al voor 100% over op de ontwikkeling van vlakke schermen. Beslist geen groentje dus.Chance117 schreef:Hitachi is een buitenbeentje in de tv's maar is zeker 1 van de betere (net iets onder de pioneers)
Voor zover ik weet gaat Pioneer stoppen met het zelf produceren van plasma panels en in plaats daarvan de panels van Panasonic gebruiken. Uiteraard voorzien van eigen electronica. Pioneer blijft dus plasma's leveren.Forza schreef:Ik zou even wachten tot de Pioneer LCD's in de winkels beter verkrijgbaar zijn. Ja, Pioneer LCD's. Pioneer is gestopt met plasma en heeft nu 3 LCD toestellen (32", 37", 46" resp: €1599, €1899, €2899). Vandaag heb ik de kleinste bij ons in de winkel gezet, hij heeft gewoon het beeld van een Pioneer plasma maar dan met de scherpte en snelheid van een LCD. Echt schitterend beeld, alle toestellen zijn FullHD en 100Hz (de beste 100Hz die ik tot nu toe heb gezien, incl de Loewe's). Ze zijn echt de moeite waard!! En als ik eerlijk ben zijn de huidige Panasonic plasma's niet je van het, ik vind het beeld toch eigelijk wel tegenvallen, zeker in vergelijk met Pioneer.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Dat is misschien wel zo maar je moet ook bedenken dat ik geen hardcore hometheater freak ben. Ik kom van een 66 cm JVC breedbeeldbuis en dan is eigenlijk alles in platte schermen beter als wat ik nu heb. De schermen van Pioneer die ik tot nu toe gezien heb vind ik fenomenaal maar qua prijs onhaalbaar. Zover ik nu kan overzien is die TH-42PX80 nog steeds mijn eerste keuze. Als het zover is dat er tot aankoop over kan worden gegaan dan ga ik in de winkel vragen om die TV even "los" op een dvd speler te laten spelen, eventueel met nog een model, en dan bepaal ik mijn definitieve keuze.Forza schreef:En als ik eerlijk ben zijn de huidige Panasonic plasma's niet je van het, ik vind het beeld toch eigelijk wel tegenvallen, zeker in vergelijk met Pioneer.
Weet niet of het in het budget past maar Panasonic heeft een hele mooie Full Hd plasma tv.
Het kost wat meer maar is het geld meer dan waard.
Vooral in combinatie met een blu ray speler.
http://www.kieskeurig.nl/product/0444C6 ... 4644BF.htm
Het kost wat meer maar is het geld meer dan waard.
Vooral in combinatie met een blu ray speler.
http://www.kieskeurig.nl/product/0444C6 ... 4644BF.htm
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ben totaal afgeknapt op Philips producten. M'n huisgenoot heeft een philips dvd-recorder, wat een kansloos apparaat. De helft van de dvd's speelt ie niet fatsoenlijk af, hij maakt een hoop herrie. Opnemen doet ie alleen als ie zin heeft. Firmware update heeft niet geholpen, hij is al 2 keer terug geweest naar philips en volgens hun was ie gewoon goed...Henkjan schreef:Ik kijk m'n leven lang al naar Philips producten en ben dik tevreden (ook over de levensduur), zit daar niets moois tussen?
M'n oom had een nieuwe philips crt tv, na 2 jaar had die ook al kuren. Af en toe kwam er geen beeld. Dan moest hij weer uit en aan en dan was het goed.
Ik heb zelf philips TFT monitoren en daar ben ik ook niet echt over te spreken. Het zijn met ingebouwde voedingen, en bij 1 van de 2 vonkte er wat aan de binnenkant!!! Dus contact opgenomen met philips, ze zouden hem komen omruilen. Dus dat gebeurde ook netjes, maar kreeg een terug met dode pixels waar ik natuurlijk niet meer accoord ging, dus weer gebeld, weer nieuwe gekregen. Deze had een volledige lijn rode pixels door het beeld. Weer gebeld weer een andere gekregen, deze had 1 rode pixel midden in m'n beeld ook érg irritant. Nummer 4 was eindelijk goed, maar van een andere serie dus pastte hij niet meer bij m'n 1e scherm. De service is wel goed van philips, maar of ik in dit geval daar nou zo blij mee was....
M'n ouders hebben een philips dvdspeler-video combo. Ook alles behalve een top apparaat, neemt ook op als ie daar zin in heeft. Ondertiteling is af en toe niet te lezen omdat het heel blokkerig en streperig in beeld staat. Tijdens de film komt dit af en toe voor. Ook hier bracht een firmware update geen oplossing.
Al dit gedoe heeft mijn vertrouwen in Philips in ieder geval volledig doen verdwijnen.
Ik ben van mening dat je met een Panasonic geen verkeerde aankoop doet, iedereen die ik ken met een Panasonic (of een Pioneer) is zéér tevreden en heb nog niemand gehoord over problemen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
