Ga je ze importeren Henkjan?Henkjan schreef:wordt aan gewerktTL schreef:Zijn ze ook ergens in Nederland te verkrijgen?, de Tangbandjes?
CC46 Lancetta
Moderator: Beheerdersteam
Zijn de speakertjes onder tussen al gebouwd ?
Ben benieuwd.
Inmiddels heb ik ook een setje Lancetta HE besteld.
Eerst even kijken / luisteren hoe dit klinkt.
Daarna wil ik over naar een uitvoering maar dan met 4 w3-871s per kast.
Volgens lautsprechershop.de zou ik dan naar een gesloten behuizing moeten.
Zie :
Guten Tag
vielen Dank für Ihre Anfrage.
Es gibt so ein Projekt von Blue Planet Acoustic, welches ein Line Array ist mit 4 Stück
Tang Band W3-871S in einem kleinen Gehäuse.
Die Frequenzweiche vom CT 209 mit einem Tang Band kann so übernommen werden, wenn man jeweils 2 Stück
Parallel und dann die zwei Paar wieder in Reihe schaltet. ( Zusammen dann wieder 8 Ohm )
Durch das Array werden die hohen Frequenzen ab ca. 12 KHz etwas schwächer als mit nur einem Chassis.
Die geschlossene Box sollte ca. 10-20 Liter gross sein, gut bedämpft und durch einen Subwoofer unterstützt werden, da sie
nur bis ca. 100 Hz spielt.
Wenn sie gerne Laut höhren, ist ein Hochpassfilter durch einen ca.150 uF Kondensator sinnvoll.
Kommen sie damit weiter?
Viele Grüße Dennis Frank
Wie kan mij helpen met het berekenen van deze behuizing ?
Ben benieuwd.
Inmiddels heb ik ook een setje Lancetta HE besteld.
Eerst even kijken / luisteren hoe dit klinkt.
Daarna wil ik over naar een uitvoering maar dan met 4 w3-871s per kast.
Volgens lautsprechershop.de zou ik dan naar een gesloten behuizing moeten.
Zie :
Guten Tag
vielen Dank für Ihre Anfrage.
Es gibt so ein Projekt von Blue Planet Acoustic, welches ein Line Array ist mit 4 Stück
Tang Band W3-871S in einem kleinen Gehäuse.
Die Frequenzweiche vom CT 209 mit einem Tang Band kann so übernommen werden, wenn man jeweils 2 Stück
Parallel und dann die zwei Paar wieder in Reihe schaltet. ( Zusammen dann wieder 8 Ohm )
Durch das Array werden die hohen Frequenzen ab ca. 12 KHz etwas schwächer als mit nur einem Chassis.
Die geschlossene Box sollte ca. 10-20 Liter gross sein, gut bedämpft und durch einen Subwoofer unterstützt werden, da sie
nur bis ca. 100 Hz spielt.
Wenn sie gerne Laut höhren, ist ein Hochpassfilter durch einen ca.150 uF Kondensator sinnvoll.
Kommen sie damit weiter?
Viele Grüße Dennis Frank
Wie kan mij helpen met het berekenen van deze behuizing ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
jaja, zal zo wel wat in de showcase zetten. op t monment ben ik vooral een beetje teleurgesteld (ik hou t netjes) dat ik ondanks veel opruim en zoekwerk ik nog steeds m'n spanbanden niet heb kunnen vinden en ik dus nog steeds een stel lange stukken mdf tegen de muur heb staanEdo schreef:Foto's????Henkjan schreef:ik ben ook aan t bouwen met de Lancetta's, idd wel hoog ja.....
Dat zou je haast denken maar dan strookt het met wat Herr Frank zegt van Lautsprechershop.de.Henkjan schreef:ik ben ook aan t bouwen met de Lancetta's, idd wel hoog ja....
wat betreft die line array: als gesloten box dan zeggen m'n klompen dat t volume 4* die van de CT209 zou moeten zijn.....
4x CT209 is nog geen 6 liter, terwijl hij meld tussen de 10 en 20 ?!
Ola,
ik heb mijzelf een setje HobbyHifi CC46 Lancetta's High End versie cadeau gegeven
Afgelopen dinsdag netjes per post ontvangen van uit Duitsland.
Vrijdag daarvoor de bestelling geplaatst bij www.lautsprechershop.de.
Alles zat netjes en goed verpakt.
Afgelopen paar dagen rustig de plankjes gezagen en verlijmd tot de LS kastjes.
Kabeltjes, LS aansluitingen, demping en unit er in.
Het filter bewust extern gehouden.
Gisteren avond (zondag) kon ik toch niet slapen door de hitte (dik 25 graden) op de kamer,
dus maar even relaxed naar mijn verse speakertjes geluisterd.
GEWELDIG !
Wat een heerlijk geluid produceren die W3-871s Tangbandjes in een goede kast !
Ik stond eigenlijk versteld van de charme, de rustige maar gedetaileerde weergave,
en vooral van het zeer nette laag wat uit de speakers komt.
Het is dan wel niet echt gevoelsmatig aanwezig, maar zeker gehoormatig heerlijk.
Ook het hoog word zeer goed weergegeven, je mist de freq. boven de 18KHz niet bij deze speaker.
Dit komt denk ik door de enorm goede weergaven van het midden gebied.
Ik ben zeer tevreden met deze aanschaf !
Maar nu.........
Ik wil de behuizing voorzien van twee mooie houten zijpanelen, en de overige,
zijden (Front, boven, onder en achterkant) voorzien van een stofje.
Het is een soort suede, zwart, vele luidsprekers uit het verleden hadden dit spul,
ook op hun baffle.
Mijn vraag is of dit geen nadelig effect heeft ?
Zowel de breder wordend frontafstraal gedrag door de zijpanelen, alswel
de baffle reflexties door het dempend stofje.
Iemand ervaringen ?
B.v.d.
ik heb mijzelf een setje HobbyHifi CC46 Lancetta's High End versie cadeau gegeven
Afgelopen dinsdag netjes per post ontvangen van uit Duitsland.
Vrijdag daarvoor de bestelling geplaatst bij www.lautsprechershop.de.
Alles zat netjes en goed verpakt.
Afgelopen paar dagen rustig de plankjes gezagen en verlijmd tot de LS kastjes.
Kabeltjes, LS aansluitingen, demping en unit er in.
Het filter bewust extern gehouden.
Gisteren avond (zondag) kon ik toch niet slapen door de hitte (dik 25 graden) op de kamer,
dus maar even relaxed naar mijn verse speakertjes geluisterd.
GEWELDIG !
Wat een heerlijk geluid produceren die W3-871s Tangbandjes in een goede kast !
Ik stond eigenlijk versteld van de charme, de rustige maar gedetaileerde weergave,
en vooral van het zeer nette laag wat uit de speakers komt.
Het is dan wel niet echt gevoelsmatig aanwezig, maar zeker gehoormatig heerlijk.
Ook het hoog word zeer goed weergegeven, je mist de freq. boven de 18KHz niet bij deze speaker.
Dit komt denk ik door de enorm goede weergaven van het midden gebied.
Ik ben zeer tevreden met deze aanschaf !
Maar nu.........
Ik wil de behuizing voorzien van twee mooie houten zijpanelen, en de overige,
zijden (Front, boven, onder en achterkant) voorzien van een stofje.
Het is een soort suede, zwart, vele luidsprekers uit het verleden hadden dit spul,
ook op hun baffle.
Mijn vraag is of dit geen nadelig effect heeft ?
Zowel de breder wordend frontafstraal gedrag door de zijpanelen, alswel
de baffle reflexties door het dempend stofje.
Iemand ervaringen ?
B.v.d.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
zo, aangekondigt in een ander topic, maar vond t hier meer op z'n plek: de test vand e Lancetta met de W-315SC
eerst de testopstelling: ik heb ze maar in de woonkamer neergezet, en aangesloten op de sat uitgang van m'n set aldaar. uit luiheid de overgangsfreq maar op 150Hz laten staan. de bas dus door m'n MDS-08.
de speakers 150cm uiteen, luisterpositie op de bank op 250cm. eerst luisteren met de W3-371s... als eerste valt op dat ze nu een stuk beter klinken dan met meer ruimte ertussen, eerst vond ik het stereobeeld nmlk wat tegenvallen, nu is t echt zoals je zou verwachten van een breedbander. luistermateriaal: Nits, Talk Talk, John Hiatt, en #6 van de Marantz test SACD. wat betreft klank, duidelijk minder helder hoog dan de Mivoc MHE280 die normaal in de woonkamer dienst doen, maar wel erg plezerig en vriendelijk. na een paar dagen toch wel tot de conclusie gekomen dat alles meer dan dit eigenlijk luxe is...
en dan vandaag dus de W3-315SC erin, "filter" gewisseld, en luisteren. de 1e stukken van de Marantz CD is het verschil nog vrij subtiel, maar na de 1e klanken van de Nits (Ting) is t duidelijk: alle helderheid die ik miste is terug (iets meer zelfs zoals een korte terugschakeling naar de Mivocs leerde). ze zijn duidelijk meer aanwezig dan de W3-371s, bij muziek als de Nits is het verschil erg groot. voorlopig blijven ze erin, ik houd wel van een helder hoog (m'n oren zijn 18 jaar lang gewend aan de metal dome's in m'n Audiolabs). maar ik kan me voorstellen dat dit niet iedereens smaak is. eens kijken wat ik er van vind na een paar dagen luisteren. ik sluit niet uit dat ik eens ga proberen met wat filteren die resonanties bovenin wat te temmen en zo t geluid wat vriendelijker te krijgen.
samengevat: W3-315SC voor wie helder hoog mooi vind, W3-371S is de echte allemansvriend.
eerst de testopstelling: ik heb ze maar in de woonkamer neergezet, en aangesloten op de sat uitgang van m'n set aldaar. uit luiheid de overgangsfreq maar op 150Hz laten staan. de bas dus door m'n MDS-08.
de speakers 150cm uiteen, luisterpositie op de bank op 250cm. eerst luisteren met de W3-371s... als eerste valt op dat ze nu een stuk beter klinken dan met meer ruimte ertussen, eerst vond ik het stereobeeld nmlk wat tegenvallen, nu is t echt zoals je zou verwachten van een breedbander. luistermateriaal: Nits, Talk Talk, John Hiatt, en #6 van de Marantz test SACD. wat betreft klank, duidelijk minder helder hoog dan de Mivoc MHE280 die normaal in de woonkamer dienst doen, maar wel erg plezerig en vriendelijk. na een paar dagen toch wel tot de conclusie gekomen dat alles meer dan dit eigenlijk luxe is...
en dan vandaag dus de W3-315SC erin, "filter" gewisseld, en luisteren. de 1e stukken van de Marantz CD is het verschil nog vrij subtiel, maar na de 1e klanken van de Nits (Ting) is t duidelijk: alle helderheid die ik miste is terug (iets meer zelfs zoals een korte terugschakeling naar de Mivocs leerde). ze zijn duidelijk meer aanwezig dan de W3-371s, bij muziek als de Nits is het verschil erg groot. voorlopig blijven ze erin, ik houd wel van een helder hoog (m'n oren zijn 18 jaar lang gewend aan de metal dome's in m'n Audiolabs). maar ik kan me voorstellen dat dit niet iedereens smaak is. eens kijken wat ik er van vind na een paar dagen luisteren. ik sluit niet uit dat ik eens ga proberen met wat filteren die resonanties bovenin wat te temmen en zo t geluid wat vriendelijker te krijgen.
samengevat: W3-315SC voor wie helder hoog mooi vind, W3-371S is de echte allemansvriend.
Ik hou er ook wel van, maar de rest moet er toch ook wel zijn.samengevat: W3-315SC voor wie helder hoog mooi vind
Kijk, weet je, bas en drums in een orkest zijn belangrijk, maar hebben, in mijn beleving en vroegere praktijk ervaring, altijd een begeleidende funktie. Om het anders te zeggen, ik baal als een stekker als tijdens een concert de melodie ( zang en eventueel solowerk ) niet boven de begeleiding uitkomt. Met die instelling luister ik dus ook naar mijn installatie. En als de bas en drums uit de slof schieten, ok, als ik maar het gevoel heb dat het in de uitvoering past.
Toen ik destijds de Lancetta's van jeewee hoorde, nou geweldig, ik neem niets terug van wat ik er over schreef. Ik had echter wel de neiging om een boekje voor de poort te houden, alsof de kast werkte als een toeter. Heb ik toen niet verteld. Waarschijnlijk toch een kwestie van demping in de pijp.
waar staan die foto's Henkjan ??Henkjan schreef:jaja, zal zo wel wat in de showcase zetten. op t monment ben ik vooral een beetje teleurgesteld (ik hou t netjes) dat ik ondanks veel opruim en zoekwerk ik nog steeds m'n spanbanden niet heb kunnen vinden en ik dus nog steeds een stel lange stukken mdf tegen de muur heb staanEdo schreef:Foto's????Henkjan schreef:ik ben ook aan t bouwen met de Lancetta's, idd wel hoog ja.....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
weidok schreef:waar staan die foto's Henkjan ??Henkjan schreef:jaja, zal zo wel wat in de showcase zetten. op t monment ben ik vooral een beetje teleurgesteld (ik hou t netjes) dat ik ondanks veel opruim en zoekwerk ik nog steeds m'n spanbanden niet heb kunnen vinden en ik dus nog steeds een stel lange stukken mdf tegen de muur heb staanEdo schreef:Foto's????![]()
ergens op m'n harde schijf, hoezo
