Onlangs heb ik een nieuwe receiver gekocht (onkyo TX-SR606) en ben verbaast over de vele instelmogelijkheden voor de te gebruiken luidsprekers: wisselfrequentie, volume en zelfs een equalizer per luidspreker. Bij mijn oude 5.1 receiver kon ik alleen op geven of de luidsprekers small of large zijn. Vooruitgang in technologie is prachtig
Nu komt het alleen, het volgende project wordt een nieuwe actieve subwoofer. Automatisch ging ik er vanuit dat er een plateamp in moest vanwege de instelmogelijkheden. Dezelfde instelmogelijkheden die ik bij mijn nieuwe receiver ook heb zeg maar
Mijn vraag is nu, welke "extra's" biedt een plateamp mij ten opzichte van een UcD of PA amp zonder al die instelmogelijkheden. De keuze in het versterken van de sub wordt daarmee een stuk groter.
Alvast bedankt voor jullie hulp in deze!
Carsten
