SPH-165 KE ( of een tip )
Moderator: Beheerdersteam
-
Thora
- Ook commercieel actief
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 27 sep 2004, 16:34
- Locatie: Andijk
- Contacteer:
SPH-165 KE ( of een tip )
Kan nog steeds geen besluit nemen voor units,
iemand bekend met deze jongen? (sph 165 ke)
Iemand een tip of goede ervaring ergens mee?
Een bas/midrange voor rond de 50,- eurie?
Maar ik hoop dat iemand hier al eens een ervaring mee heeft
gehad, en me wat kan vertellen over het ontwerp, welke combinatie
woofer , tweeter, inhoud , gesloten of geflext.
Of voor iedereen die een goede ervaring wil exchangen.....
Wat is het bereik op frequentie gebied van deze woofer?
iemand bekend met deze jongen? (sph 165 ke)
Iemand een tip of goede ervaring ergens mee?
Een bas/midrange voor rond de 50,- eurie?
Maar ik hoop dat iemand hier al eens een ervaring mee heeft
gehad, en me wat kan vertellen over het ontwerp, welke combinatie
woofer , tweeter, inhoud , gesloten of geflext.
Of voor iedereen die een goede ervaring wil exchangen.....
Wat is het bereik op frequentie gebied van deze woofer?
http://jan-jaap.vegter.nu/bs.html
lees dit maar eens
Een bekende friese zelfbouwer gebruikt ze ook in z'n ontwerpen
De Prefect Perfomer noemen ze hem ook wel...
mi kan het filter van jan- jaap eenvoudiger
alleen een condensator in serie met tweeter 2,2 uF
de 165 gewoon fullrange gebruiken hij dooft vanzelf rustig uit
of neem 2 165's kun je een d'appolito van maken
lees dit maar eens
Een bekende friese zelfbouwer gebruikt ze ook in z'n ontwerpen
De Prefect Perfomer noemen ze hem ook wel...
mi kan het filter van jan- jaap eenvoudiger
alleen een condensator in serie met tweeter 2,2 uF
de 165 gewoon fullrange gebruiken hij dooft vanzelf rustig uit
of neem 2 165's kun je een d'appolito van maken
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Neem de SPH-165KEP en niet de SPH-165KE.
Zie ook:
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... adid=24226
Zie ook:
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... adid=24226
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- erik klijnsmit
- Berichten: 99
- Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
- Contacteer:
hé jasper ,Jasper schreef:Ik ben nu bezig met de concept 500 van HobbyHifi. Een gesloten 2-weg met de 165-KEP en de DT-254. Ik denk dat ik volgend weekend een paar klaar heb (ga er vijf bouwen).
Ik heb eventueel voor de geintresseerden het ontwerp met bouwtekeningen. Stuur maar een mailtje als je ze wilt hebben.
ik ga een twee weg set bouwen met de sph 200 ke en de dt-254.
de 200ke ga ik ongefilterd inzeten , en het tweetertje zet ik in bij 3000hz 6db/okt.
ik hoop dat het wat word.
Ik heb nu 3 van de 5 speakertjes af. Klinken erg mooi en gedetailleerd. Zeker in aanvulling met mijn 2 subs (met elk twee aktieve versterkers en twee IT-MDS08) klinkt het geheel prachtig en is het ook nog zeer geschikt voor films.ik ga een twee weg set bouwen met de sph 200 ke en de dt-254.
de 200ke ga ik ongefilterd inzeten , en het tweetertje zet ik in bij 3000hz 6db/okt.
Ik las dat je de SPH-200 ongefilterd wilt inzetten? Ik hoop toch wel dat je een low-pass gaat gebruikten....
Overigens wordt in het ontwerp van Hobby-hifi gefilterd rond de 2000 Hz. Lijkt me met een groter woofer nog meer van toepassing. Maar misschien is dat ontwerp ook niet ideaal, ik heb het gewoon maar overgenomen om onaangename verassingen te voorkomen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Klopt de SPH 135 KEP is als middentoner nog mooierLeeuwarden schreef:Dat is jammer (voor mij dan...) want ik heb een beetje het gevoel dat dit een meer dan uitstekend speakertje is. (op diyaudio werd een vergelijking getrokken tussen deze en een scanspeak)
en behoorlijk breedbandig in te zetten
De SPH 165 KEP heb ik ook gehoord en die is ook goed...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ik heb de meest stomme reden om voorkeur te hebben voor de SPH-165KEP: Ik heb een tweeter met een diameter van 17 cm. Voor het uiterlijk is de SPH-135KEP domweg te klein. Ik heb trouwens ook begrepen dat de 165 breedbandiger is als de 135 en dat de 135 ergens nog een hobbeltje heeft in het frequentieverloop (dit laatste even uit mijn hoofd, ik kan het mis hebben...)
Dat is wel een erg groter tweeterIk heb een tweeter met een diameter van 17 cm
Ik denk dat de 135 gewoon niet zo laag kan komen. De 165 haalt de 70 Hz in een zeer klein gesloten kastje. De 135 lijkt me daarentegen zeer geschikt voor een 3-weg ontwerp, maar in een 2-weg satteliet gaat hij denk ik niet laag genoeg.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Interessant onderwerp over een heeel interessante luidspreker!
Ik ben gisteren nog eens bij een kennis en tevens medediyer langsgeweest die een vloerstaander gemaakt heeft met de sph-165 kep en een neodyniumtweeter van monacor. Ik kan je zeggen dit geeft een zeer fraai geluidje. Normaal speelt hij altijd met een subwoofer aan maar die hebben we ook eens uitgezet voor een paar nummers. Zoals het een goede sub betaamt hoorde we dan de sub pas (je mist hem dus gewoon), maar zo zonder sub konk het geheel nog altijd zeer krachtig en met een goede bass. Je miste enkel die extra "oommph" die een goede sub geeft.
Nu was ik dus van plan om de DD8-MK2 van Tony Gee te bouwen maar deze luidsprekertjes hebben me toch weer aan het twijfelen gekregen. Het voordeel dat ik met sph-165 kep's heb is dat ik altijd iemand heb waar ik op kan terugvallen ivm filterdesign (hij heeft namelijk al heel veel combinaties geprobeerd).
Op de monacor website heb ik ook gezien dat ze een nieuwe tweeter uitgebracht hebben : DT-400
Deze ziet er ook wel zeer leuk uit om eens mee te spelen.
Tot slot heb ik nog een paar metingen uit de HH. Deze zijn ingescand door iemand anders en ik hoop dat ik jullie hier plezier mee kan doen.
Ik ben gisteren nog eens bij een kennis en tevens medediyer langsgeweest die een vloerstaander gemaakt heeft met de sph-165 kep en een neodyniumtweeter van monacor. Ik kan je zeggen dit geeft een zeer fraai geluidje. Normaal speelt hij altijd met een subwoofer aan maar die hebben we ook eens uitgezet voor een paar nummers. Zoals het een goede sub betaamt hoorde we dan de sub pas (je mist hem dus gewoon), maar zo zonder sub konk het geheel nog altijd zeer krachtig en met een goede bass. Je miste enkel die extra "oommph" die een goede sub geeft.
Nu was ik dus van plan om de DD8-MK2 van Tony Gee te bouwen maar deze luidsprekertjes hebben me toch weer aan het twijfelen gekregen. Het voordeel dat ik met sph-165 kep's heb is dat ik altijd iemand heb waar ik op kan terugvallen ivm filterdesign (hij heeft namelijk al heel veel combinaties geprobeerd).
Op de monacor website heb ik ook gezien dat ze een nieuwe tweeter uitgebracht hebben : DT-400
Deze ziet er ook wel zeer leuk uit om eens mee te spelen.
Tot slot heb ik nog een paar metingen uit de HH. Deze zijn ingescand door iemand anders en ik hoop dat ik jullie hier plezier mee kan doen.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ziet er inderdaad leuk uit, lage Fs, goede gevoeligheid en qua freq.verloop ziet het er ook wel goed uit.diyBylie schreef:Op de monacor website heb ik ook gezien dat ze een nieuwe tweeter uitgebracht hebben : DT-400
Deze ziet er ook wel zeer leuk uit om eens mee te spelen.
Idee wat ie gaat kosten?

