A&D Audio ? goede prijs/kwaliteit ?
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
A&D Audio ? goede prijs/kwaliteit ?
Na een avondje surfen kwam ik op een duitse site terecht.
Ik zocht wat gegevens, en stuitte op het merk A&D Audio.
Voor mij totaal onbekend, zeker de PA reeksen van hun.
De chinese site is hier te vinden:
http://www.ad-audio.com/product-en.asp
Belangrijker natuurlijk is de duitse site, die blijkbaar erg scherpe prijzen heeft!
http://www.traumboxen.de/ad-audio/
Ik denk dat er zeer mooie units tussen zitten, je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een passende unit.
Een Neodym 15" unit, met een dikke 7mm xmax voor 100 euro lijtk te mooi voor woorden.
Wie heeft er heel toevallig al eens iets mee gedaan?
Ik zocht wat gegevens, en stuitte op het merk A&D Audio.
Voor mij totaal onbekend, zeker de PA reeksen van hun.
De chinese site is hier te vinden:
http://www.ad-audio.com/product-en.asp
Belangrijker natuurlijk is de duitse site, die blijkbaar erg scherpe prijzen heeft!
http://www.traumboxen.de/ad-audio/
Ik denk dat er zeer mooie units tussen zitten, je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een passende unit.
Een Neodym 15" unit, met een dikke 7mm xmax voor 100 euro lijtk te mooi voor woorden.
Wie heeft er heel toevallig al eens iets mee gedaan?
Laatst gewijzigd door bartsegers op wo 16 jul 2008, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: A&D Audio ? goede prijs/kwaliteit ?
Japans?bartsegers schreef:De japanse site is hier te vinden:
http://www.ad-audio.com/product-en.asp
Ze zouden misschien wat aan hun Engels kunnen doen, Hong Kong is immers vlak bij.
De luidsprekers zien er niet gek uit en zijn zo te zien niet duur, maar of het waar is naar zijn geld?
Hoi,
A&D is Chinees. Heb er twee 12 inches van in huis, ga er een dipole sub mee bouwen deze zomer. Hoop ik klaar te hebben voor B'zwaag.
De mechanische weerstand (rms) is in ieder geval heel erg laag, het ding maakt geen bijgeluiden als ie flink wappert. Afwerking is ook dik in orde. Mooie gegoten korf met erg veel ontluchting.
Het enige wat er aan scheelt is dat HTH / traumboxen als distributeur direct aan de klant verkoopt, daarom zijn ze betaalbaarder dan je gewendt bent. Er zit geen winkel tussen:
A&D > HTH> koper
Fabriek> distributeur> winkel> koper
Groet Roland
A&D is Chinees. Heb er twee 12 inches van in huis, ga er een dipole sub mee bouwen deze zomer. Hoop ik klaar te hebben voor B'zwaag.
De mechanische weerstand (rms) is in ieder geval heel erg laag, het ding maakt geen bijgeluiden als ie flink wappert. Afwerking is ook dik in orde. Mooie gegoten korf met erg veel ontluchting.
Het enige wat er aan scheelt is dat HTH / traumboxen als distributeur direct aan de klant verkoopt, daarom zijn ze betaalbaarder dan je gewendt bent. Er zit geen winkel tussen:
A&D > HTH> koper
Fabriek> distributeur> winkel> koper
Groet Roland
Hoi,
Ik heb overigens de nieuwste A&D catalogus in pdf. Stuur me even een mailtje op Crafty als je die ook wilt. Zoekt wat makkelijker als de A&D site zelf. Alle TSP op een rijtje.
Ze doen trouwens niet aan 2 stuks versturen uit China. Als hobbyist ben je dus afhankelijke van het HTH assortiment.
Groet Roland
Ik heb overigens de nieuwste A&D catalogus in pdf. Stuur me even een mailtje op Crafty als je die ook wilt. Zoekt wat makkelijker als de A&D site zelf. Alle TSP op een rijtje.
Ze doen trouwens niet aan 2 stuks versturen uit China. Als hobbyist ben je dus afhankelijke van het HTH assortiment.
Groet Roland
Zo eindelijk tijd gehad om te zagen! Ik heb een ripool draaien nu met twee stuks R1230 van A&D.De poolkernboring ademt niet naar buiten, maar komt uit in de binnenkant van het compartiment. Geen geblaas te horen.
Ik ben nog wel druk met de opstelling en de afregeling bezig* maar ze klinken al veelbelovend. Wat mij betreft groen licht voor A&D! De prijs kwaliteits verhouding is prima.
*Wat toch wel lastig is met een dipool
Ik ben nog wel druk met de opstelling en de afregeling bezig* maar ze klinken al veelbelovend. Wat mij betreft groen licht voor A&D! De prijs kwaliteits verhouding is prima.
*Wat toch wel lastig is met een dipool
-
seraph1nia
- Berichten: 58
- Lid geworden op: za 21 jun 2008, 13:34
- Locatie: Utrecht
Leuk dit merk.
Ik zat toevallig te kijken naar een kleine PA achtige monitor met een redelijk rendement. Nu heb ik op de site een coax gevonden met een welliswaar behoorlijke prijs in vergelijking met de rest van de luidsprekers op de site maar met hele goede specs en wel de C8025 P34
Bijvoorbeeld (van de Site): Einsatz in sehr kleinen Bassreflexgehäusen (in 13 l -3dB bei 52 Hz)
En dat voor een 8" coax met een rendement van 94dB. (74€)
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn
edit: nr gecorrigeerd
Edit2: en als ik kijk naar de specs die de fabrikant opgeeft op de chinese site dan zijn die ook beduidend anders en modelleert het ook niet zo geweldig
Ik zat toevallig te kijken naar een kleine PA achtige monitor met een redelijk rendement. Nu heb ik op de site een coax gevonden met een welliswaar behoorlijke prijs in vergelijking met de rest van de luidsprekers op de site maar met hele goede specs en wel de C8025 P34
Bijvoorbeeld (van de Site): Einsatz in sehr kleinen Bassreflexgehäusen (in 13 l -3dB bei 52 Hz)
En dat voor een 8" coax met een rendement van 94dB. (74€)
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn
edit: nr gecorrigeerd
Edit2: en als ik kijk naar de specs die de fabrikant opgeeft op de chinese site dan zijn die ook beduidend anders en modelleert het ook niet zo geweldig
