tweeter helderder laten klinken (filter aanpassen ??? )

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

probleem opgelost

Bericht door fireman »

Probleem opgelost; speakers klinken nu heel open en detailrijk.


Gisteravond even langs DennisG geweest en hebben het filter even nagelopen. en we kwamen er achter dat ik iets niet goed gedaan had >:(

Ik had een kleine vergissing gemaakt met het aansluiten van de - pool draden. Wat ik had gedaan was de - van de amp direct op de 5,6 en spoel van 0,68. En de woofer had ik direct op de 1 Ohm aansluiting gedaan. Snap je het nog ???

De tweeter werd dus gelijk 5,6 Ohm gedempt ipv de 1 Ohm. Plus de rest wat niet klopt met die C's


Filter zelf is prima alleen twee draadjes verkeert aangesloten.

We hadden het even gesimuleerd en ik zag dat de tweeter vanaf, ik meen 10.000Hz, ca. 5-6 dB gedempt werd. Vandaar dat alles zo dof klonk.

Nu is alles OK. Heb er ook alvast links en rechts één MKP+ in gezet.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ah, dus toch wat ik al dacht :)

Wel mooi dat het goed gekomen is! Ben je nu helemaal tevreden?
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

deepspace schreef:
Ah, dus toch wat ik al dacht :)

Wel mooi dat het goed gekomen is! Ben je nu helemaal tevreden?

Tot nu toe wel. Ik ga nu verder met het glaswol plaatsen in de subkast en daarna de facetten er aan zagen (topkast). Ik denk niet dat dat vandaag allemaal gaat lukken. Maar dat zijn iig de volgende stappen.

Ik ben nu natuurlijk ook even aan het luisteren :wink:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Gelukkig dat het opgelost is.
Kom binnenkort wel een bakkie doen....en luisteren natuurlijk.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

fireman schreef:
voor mij gevoel klinkt het hoog/tweeter niet te zacht oid maar de helderheid/openheid die is wat dofals of er een doekje overheen ligt.

snapt u?
De tweeter werd dus gelijk 5,6 Ohm gedempt ipv de 1 Ohm. Plus de rest wat niet klopt met die C's
gelukkig werken je oren nog goed :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”