keuken/kinder radio

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Salamander

keuken/kinder radio

Bericht door Salamander »

Ik heb een dochtertje van bijna 3 die op dit moment af en toe boek op band luistert (ik lees ook echt wel voor).
Ik heb nog 1 goede tangband w3, .. nogwat liggen (een breedbandje) en daar wil ik zo'n klein kastje mee maken.
In dit kastje moet de speaker de versterker het scheidingsfilter en de voorversterker zitten.
Voor de speaker ben ik er wel uit, maar voor het versterker gedeelte heb ik geen idee.
Het hoeft niet veel vermogen te hebben, maar het moet wel goed zijn, ik wil het een beetje over de top trekken.
Omdat de speaker goed in staat is stemmen realistisch neer te zetten.
Buizen of transistor weet ik ook nog niet al vindt ik buizen leuker en dat past ook mooier bij een breedband. verder moet het simpel zijn en het lijkt me leuk als de kwaliteit van de versterker op niveau van de componenten van het scheidingsfilter zit. en dan richt ik het visier op een goede MKP (claritycap px of liever as)
Oja ik wil alleen een volumeknop en een tulp-ingang en eventueel een aan en uit knop.
Wil iemand me verder helpen?
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik zou gaan voor iets simpels.

bv de Velleman K4003

http://www.velleman.de/nl/en/product/view/?id=9184
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

buizen en kleine kinderen.... niet echt compatibel...

ik dacht aan een t-amp setje van 41Hz , lekker klein, weinig warmte, prima geluid
just-sounds
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Wat je ook doet-voorkom ingedrukte stofkappen/tweeters en gescheurde conus randen met een mooi stevig traliewerkje. Misschien een paar modules van twisted pear audio voor de versterking? www.twistedpearaudio.com
Plaats reactie