Sneak-preview, superlatieve klasse-A
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Je zou ook doodsimpel er iets uit kunnen leren.
Ik ga ook niet naar de kerk, maar er zijn soms verdomd goede lessen te leren die in de bijbel staan.
(die ken ik wel ja, aangezien ik genoeg familie heb die wel gelovig is).
Of te wel, meer naar de inhoud kijken van de tekst, behalve het mooie praatje er om heen en dat letterlijk te nemen.
Kritiek mag er best zijn, mits opbouwend en goed geargumenteerd.
Dat mis ik nu ook een beetje.
Sander weet best dat hij af en toe ook erg kort door de bocht gaat, prima, dat is zijn manier van aanpak, maar als je zijn werk bekijkt zie je wel dat het iemand van kennis is.
En om dat zomaar tegen te spreken.
Iedereen vervloekte Galileo ook toen hij beweerde dat de aarde rond was.
Maar hij had het wel aan het goede eind, echter was er geen bewijs.
Oftewel, pas kritiek leveren als je inhoudelijk op hetzelfde niveau kan praten en argumenteren voordat je iets gaat roepen.
Ik verbaas me tegenwoordig ook steeds vaker over (net zoals we hier zien) dat mensen al van alles roepen zonder enige achtergrond kennis te hebben van het onderwerp, dan wel de persoon zelf.
Puur pesterij.
..zielig...
Ik ga ook niet naar de kerk, maar er zijn soms verdomd goede lessen te leren die in de bijbel staan.
(die ken ik wel ja, aangezien ik genoeg familie heb die wel gelovig is).
Of te wel, meer naar de inhoud kijken van de tekst, behalve het mooie praatje er om heen en dat letterlijk te nemen.
Kritiek mag er best zijn, mits opbouwend en goed geargumenteerd.
Dat mis ik nu ook een beetje.
Sander weet best dat hij af en toe ook erg kort door de bocht gaat, prima, dat is zijn manier van aanpak, maar als je zijn werk bekijkt zie je wel dat het iemand van kennis is.
En om dat zomaar tegen te spreken.
Iedereen vervloekte Galileo ook toen hij beweerde dat de aarde rond was.
Maar hij had het wel aan het goede eind, echter was er geen bewijs.
Oftewel, pas kritiek leveren als je inhoudelijk op hetzelfde niveau kan praten en argumenteren voordat je iets gaat roepen.
Ik verbaas me tegenwoordig ook steeds vaker over (net zoals we hier zien) dat mensen al van alles roepen zonder enige achtergrond kennis te hebben van het onderwerp, dan wel de persoon zelf.
Puur pesterij.
..zielig...
-
paarslicht
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 06 jan 2007, 10:30
- Locatie: Assen
Zoals ik het zeg. Eerst maar eens bronnen die het gebouwd hebben. Niet iedere bouwer heeft DE meetapparatuur.knuisje schreef:paarslicht schreef:Vooralsnog heb ik geen enkele (onafhankelijke) bron kunnen vinden die de claims (meetwaarden over dit project) kunnen bevestigen.
Dit is geen goed voorteken....Ik volg het ook niet meer.paarslicht schreef:Ik wil anderen horen over hun verhalen, die metingen interesseren me nog het minst.
-
paarslicht
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 06 jan 2007, 10:30
- Locatie: Assen
Paarslicht post oa. ook op www.hififorum.nl , dus een onbekende is het zeker niet.
Verder krijg ik door al dit gedoe wel de neiging om toch die ExtremA maar af te bouwen, al is het maar om aan te tonen dat er wel degelijk minimaal 1 exemplaar buiten die van Sander Sassen zelf, ergens is gebouwd en werkt.
De meetgegevens kan ik desgewenst verifiëren op 't werk, daar staat nl. ook een AP1.
Niet dat ik daaraan twijfel, overigens.
Even wat A1216/C2922 torren bijbestellen en een paar dikke 18V trafo's opsnorren.......de rest heb ik al.
Paarslicht, bedankt voor deze aanzet!
Al kan ik de ExtremA niet gebruiken in mijn huidige systeemopzet, het is wel aardig om hem eens aan de tand te voelen.
Verder krijg ik door al dit gedoe wel de neiging om toch die ExtremA maar af te bouwen, al is het maar om aan te tonen dat er wel degelijk minimaal 1 exemplaar buiten die van Sander Sassen zelf, ergens is gebouwd en werkt.
De meetgegevens kan ik desgewenst verifiëren op 't werk, daar staat nl. ook een AP1.
Niet dat ik daaraan twijfel, overigens.
Even wat A1216/C2922 torren bijbestellen en een paar dikke 18V trafo's opsnorren.......de rest heb ik al.
Paarslicht, bedankt voor deze aanzet!
Al kan ik de ExtremA niet gebruiken in mijn huidige systeemopzet, het is wel aardig om hem eens aan de tand te voelen.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Er was wel bewijs, nog wal Galileo de eerste. Zelfs de grieken konden al de omtrek van de aarde berekenen. Het waren juist de mensen uit de Kerken die het allemaal niet wilde geloven.b_force schreef:Iedereen vervloekte Galileo ook toen hij beweerde dat de aarde rond was.
Maar hij had het wel aan het goede eind, echter was er geen bewijs.
Sense the irony here
Als je trouwens even op DIY audio kijkt, dan zul je daar een gast uit Zweden zien die hoopt voor kerst zijn ExtremeA af te hebben. (edit: en als je nog een keer kijkt zul je een onafhankelijke simulatie zien. 0.0047% THD @125W)
Een gezond pak scepsis is niets mis mee, maar bij voorbaat al stellen dat het niks kan zijn omdat je er weinig van hoort is gewoon onzin. De bordjes zijn slechts in kleine oplage gemaakt en veelal naar het buitenland gegaan. Bovendien is de drempel om aan een dergelijk project te beginnen betrekkelijk hoog (zie KT88
Laatst gewijzigd door voodooless op do 22 nov 2007, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Doen, doen, doenVerder krijg ik door al dit gedoe wel de neiging om toch die ExtremA maar af te bouwen
Groet, Co
Mocht ik morgen wat vrije tijd vinden post ik wat plaatjes van de bouw van mijn ExtremA. Hij is nog niet af (printjes zijn wel al volgesoldeerd) maar de koellichamen dienen nog besteld te worden en een deftige behuizing gevonden. Dus over de meetresultaten kan ik niets zeggen, nog over de luisterervaringen, maar ik heb er het volste vertrouwen in 
Beste Sander,
Wat betreft luister ervaring ben ik heel benieuwd naar jouw mening. Een tijdje terug heb je een UcD400 samengesteld, over geschreven en na een tijdje weer verkocht. Ik vond dat wat merkwaardig want een UcD vond je toch ook goed!? Wat je beweegredenen ook waren, kan ik me voorstellen dat je geen twee versterkers nodig hebt, maar toch. Ongetwijfeld zal je ze ‘naast elkaar’ gezet hebben en er een indruk van verkregen.
Wat is er mooier dan voor de toehoorder dat iemand zijn eigen werk bekritiseerd. Het getuigd van kracht en durf. Ik vind dat fantastisch. De Duitsers hebben daarvoor een mooi overtreffend woord voor; Fabelhaft, en dat is het.
Arie
Wat betreft luister ervaring ben ik heel benieuwd naar jouw mening. Een tijdje terug heb je een UcD400 samengesteld, over geschreven en na een tijdje weer verkocht. Ik vond dat wat merkwaardig want een UcD vond je toch ook goed!? Wat je beweegredenen ook waren, kan ik me voorstellen dat je geen twee versterkers nodig hebt, maar toch. Ongetwijfeld zal je ze ‘naast elkaar’ gezet hebben en er een indruk van verkregen.
Wat is er mooier dan voor de toehoorder dat iemand zijn eigen werk bekritiseerd. Het getuigd van kracht en durf. Ik vind dat fantastisch. De Duitsers hebben daarvoor een mooi overtreffend woord voor; Fabelhaft, en dat is het.
Arie
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Arie,
De ExtremA presteert in mijn optiek beter dan de UcD's, echter d'r zit wel een maar aan, zoals het absurde stroomverbruik en warmteontwikkeling in vergelijking met een UcD en uiteraard de prijs. Ook heeft een UcD400 natuurlijk een veel grotere vermogensreserve.
Wat de verkoop van mijn UcD betreft, ik lever soms aan belangstellenden een compleet afgemonteerde versterker, zo ook in dit geval. Met de ExtremA heb ik dat in 't begin ook gedaan, toe had ik een paar volledig kant-en-klaar opgebouwde versterker- en voedingsprinten beschikbaar. Sterker nog, mijn eigen twee ExtremA versterkers heb ik ook verkocht omdat een belangstellende luisteraar die hier bij mij is komen luisteren een bod deed wat ik onmogelijk kon weigeren (lees: een bedrag ver boven wat ze gekost hebben).
Inmiddels heb ik zowel geen ExtremA alsook geen UcD maar een paar MinimA's draaien, da's een klasse-B versterker die verschijnt in de tweede Elektuur Audio Special. Dus ik heb niet echt een voorkeur, al deze versterkers klinken prima, het is eerder een praktische keuze. De ExtremA blinkt uit, maar is kostbaar en vraagt nogal wat stroom en heeft in vergelijking met de UcD400 en de MinimA een veel kleiner uitgangsvermogen. De UcD400 is prima, maar moet 't afleggen tegen de MinimA alsook de ExtremA, maar kan als het nodig is erg veel vermogen leveren. De MinimA is een compromis, de metingen laten zien dat deze beduidend beter scoort dan de UcD, maar slechter dan de ExtremA. Echter de MinimA kan toe met een veel kleiner koellichaam, heeft een kleinere voeding en is veel goedkoper te bouwen en levert als 't moet ook dik 200W in 4-ohm.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De ExtremA presteert in mijn optiek beter dan de UcD's, echter d'r zit wel een maar aan, zoals het absurde stroomverbruik en warmteontwikkeling in vergelijking met een UcD en uiteraard de prijs. Ook heeft een UcD400 natuurlijk een veel grotere vermogensreserve.
Wat de verkoop van mijn UcD betreft, ik lever soms aan belangstellenden een compleet afgemonteerde versterker, zo ook in dit geval. Met de ExtremA heb ik dat in 't begin ook gedaan, toe had ik een paar volledig kant-en-klaar opgebouwde versterker- en voedingsprinten beschikbaar. Sterker nog, mijn eigen twee ExtremA versterkers heb ik ook verkocht omdat een belangstellende luisteraar die hier bij mij is komen luisteren een bod deed wat ik onmogelijk kon weigeren (lees: een bedrag ver boven wat ze gekost hebben).
Inmiddels heb ik zowel geen ExtremA alsook geen UcD maar een paar MinimA's draaien, da's een klasse-B versterker die verschijnt in de tweede Elektuur Audio Special. Dus ik heb niet echt een voorkeur, al deze versterkers klinken prima, het is eerder een praktische keuze. De ExtremA blinkt uit, maar is kostbaar en vraagt nogal wat stroom en heeft in vergelijking met de UcD400 en de MinimA een veel kleiner uitgangsvermogen. De UcD400 is prima, maar moet 't afleggen tegen de MinimA alsook de ExtremA, maar kan als het nodig is erg veel vermogen leveren. De MinimA is een compromis, de metingen laten zien dat deze beduidend beter scoort dan de UcD, maar slechter dan de ExtremA. Echter de MinimA kan toe met een veel kleiner koellichaam, heeft een kleinere voeding en is veel goedkoper te bouwen en levert als 't moet ook dik 200W in 4-ohm.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
[EDIT]
Ik ben al sinds enige tijd op zoek naar een goede klasse A die ook goed vermogen kan leveren.
Wat zijn de totaal kosten voor een versterker als dit, zonder behuizing?
Dus printen, componenten, en voeding.
Laat maar heb het al gezien
Als het goed is kan ik aan de elektuur special komen. Dus ga het eens rustig door lezen. Vind het een zeer interessant ontwerp.
Jammer dat ik 3weg actief ga
[EDIT/]
Ik ben al sinds enige tijd op zoek naar een goede klasse A die ook goed vermogen kan leveren.
Wat zijn de totaal kosten voor een versterker als dit, zonder behuizing?
Dus printen, componenten, en voeding.
Laat maar heb het al gezien
Als het goed is kan ik aan de elektuur special komen. Dus ga het eens rustig door lezen. Vind het een zeer interessant ontwerp.
Jammer dat ik 3weg actief ga
[EDIT/]
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Jazeker, geen enkel probleem.Ik had eigenlijk de zelfde vraag: Zijn de printplaten nog beschikbaar?
Nee, dat dan weer niet, de opbrengsten wegen voor mij niet op tegen de hoeveelheid werk om elke keer een compleet pakket samen te gaan stellen.Eventueel een kompleet pakket?
Het artikel in de Audio Special is in 't Nederlands en iets uitgebreider dan 't artikel op m'n website wat vertaald is naar het Engels.Is het artikel op je eigen website het zelfde als het artikel in de Elektuur.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
D'r spelen er zeker al een 50 stuks, maar die staan verspreid over de hele wereld, slechts een klein deel, enkele stuks, van de PCB's zijn verkocht aan Nederlandse zelfbouwers. Van deze Nederlandse zelfbouwers is alleen KT88 (Sander) hier aktief op 't forum, de anderen zijn hier geen forumlid.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
dit idee speelt nog altijd in mijn achterhoofd
heb deze week de relaixed besteld bij jos
dus als deze toekomt nog wat onderdelen verzamelen en de vv ineensteken
denk dat dit een prima combo zou zijn
btw sander:kunnen de crd's in de voeding vervangen worden door de 1n5298....1n5314 serie?
mvg
audioot
heb deze week de relaixed besteld bij jos
dus als deze toekomt nog wat onderdelen verzamelen en de vv ineensteken
denk dat dit een prima combo zou zijn
btw sander:kunnen de crd's in de voeding vervangen worden door de 1n5298....1n5314 serie?
mvg
audioot
