mhzs cd speler.
Moderator: Beheerdersteam
mhzs cd speler.
hallo.
zijn er mensen op deze site die in het bezit zijn van een mhzs 33,66 of 88 cd speler.
hoe klinkt deze, is deze het geld waard speeld duurdere spelers er uit?
en als er een modificatie aan verricht is klinkt die nog beter?
alvast bedankt.
zijn er mensen op deze site die in het bezit zijn van een mhzs 33,66 of 88 cd speler.
hoe klinkt deze, is deze het geld waard speeld duurdere spelers er uit?
en als er een modificatie aan verricht is klinkt die nog beter?
alvast bedankt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Nee absoluut niet. Mijn allergie voor blauw licht groeit met de dag.knuisje schreef:Ik neem electronica met blauwe ledjes sowieso niet serieus, maar dat zal wel een afwijking van mij zijn.
Overigens ben ik wel zeer allergisch voor bedrijven die hun focus vooral op misleiding lijken te richten. Van dergelijke bedrijven weet ik niet wat ik nog meer kan verwachten, en ik wens niet mee te werken aan hun succes, dus een product van MHZS zou er bij mij niet eens inkomen... hoe goed het ook mag zijn.
De beschrijving doet het meest denken aan een in de BASIS inferieur en goedkoop product dat vervolgens is verfraaid met interessante gimmicks die je ook in high end spelers aantreft. De basis echter
Sowieso geloof ik niet zo in producten die alle gelijkgeprijsde concurrentie met afstand verslaan
Ok hypex amps dan
Sowieso geloof ik niet zo in producten die alle gelijkgeprijsde concurrentie met afstand verslaan
Ok hypex amps dan
hallo
met wat voor prijs klasse moet je deze mzhs dan vergelijken standdart versie.
las dat mr koifarm http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1283078
heel dat ding moest verbouwen om er iets mooi's van te maken.
las dat mr koifarm http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1283078
heel dat ding moest verbouwen om er iets mooi's van te maken.
Toch erg mooi dat er op dit zelfbouwforum, waar men anders zo kritisch is, alle kritiek volledig overgenomen zonder dat ook maar iemand het ding gehoord heeft. Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).
Een kennis van me is hem komen beluisteren, hij speelt normaal met o.m. een Denon 3930, een Pathos versterker en Totem speakers. Geen kattepis dacht ik zo, maar hij heeft er toch een besteld. Ik heb hem gemodificeert voor nog geen 40 euro aan onderdelen en de Denon wordt amper nog gebruikt. Ben blij dat jullie het nix vinden, houd de prijs lekker laag...
Dat met die dac is overigens absoluut waar, hele slechte verkooppraat en zeer kwalijk. Maar het spelertje klinkt erg goed en kost geen drol.
Een kennis van me is hem komen beluisteren, hij speelt normaal met o.m. een Denon 3930, een Pathos versterker en Totem speakers. Geen kattepis dacht ik zo, maar hij heeft er toch een besteld. Ik heb hem gemodificeert voor nog geen 40 euro aan onderdelen en de Denon wordt amper nog gebruikt. Ben blij dat jullie het nix vinden, houd de prijs lekker laag...
Dat met die dac is overigens absoluut waar, hele slechte verkooppraat en zeer kwalijk. Maar het spelertje klinkt erg goed en kost geen drol.
hallo jbt
das was ook mijn vraag kwam deze speler tegen voor een eleuke prijs.
wou graag weten hoe de menigen zijn over deze speler.
komt niet vaak een speler tegen met een buisje in signaal weg zeker niet voor die prijs.
en hij ziet er toch wel erg leuk uit.
wat heb jij er dan an verandert als ik mag vraag.
wou graag weten hoe de menigen zijn over deze speler.
komt niet vaak een speler tegen met een buisje in signaal weg zeker niet voor die prijs.
en hij ziet er toch wel erg leuk uit.
wat heb jij er dan an verandert als ik mag vraag.
Re: hallo jbt
Andere buisjes, opamp eruit, betere condensatoren in de signaalweg, kost geen drol, is zo gepiept en maakt een wereld van verschil...martinb76 schreef:das was ook mijn vraag kwam deze speler tegen voor een eleuke prijs.
wou graag weten hoe de menigen zijn over deze speler.
komt niet vaak een speler tegen met een buisje in signaal weg zeker niet voor die prijs.
en hij ziet er toch wel erg leuk uit.
wat heb jij er dan an verandert als ik mag vraag.
hallo jtb
kijk das toch leuk op deze site.
sommige vinden het bagger en andere willen niks anders meer.
ik ben op zoek aan een leuke cd speler waar aan verbouwd kan worden.
heb er thuis al voldoende cd spelers staan, maar deze is wel erg leuk.
heb je toevallig foto's van gemaakt van de veranderening.
sommige vinden het bagger en andere willen niks anders meer.
ik ben op zoek aan een leuke cd speler waar aan verbouwd kan worden.
heb er thuis al voldoende cd spelers staan, maar deze is wel erg leuk.
heb je toevallig foto's van gemaakt van de veranderening.
Hi JTB,JTB schreef:Toch erg mooi dat er op dit zelfbouwforum, waar men anders zo kritisch is, alle kritiek volledig overgenomen zonder dat ook maar iemand het ding gehoord heeft. Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).
Een kennis van me is hem komen beluisteren, hij speelt normaal met o.m. een Denon 3930, een Pathos versterker en Totem speakers. Geen kattepis dacht ik zo, maar hij heeft er toch een besteld. Ik heb hem gemodificeert voor nog geen 40 euro aan onderdelen en de Denon wordt amper nog gebruikt. Ben blij dat jullie het nix vinden, houd de prijs lekker laag...
Dat met die dac is overigens absoluut waar, hele slechte verkooppraat en zeer kwalijk. Maar het spelertje klinkt erg goed en kost geen drol.
wat is dan volgens jou hét argument om deze speler te kopen en niet een andere uit dit segment?
ik chargeer even: een goedkoop loopwerk, een goedkope dac, alles onder een mooi sausje van wat highend onderdelen hier en daar, een analoog gedeelte wat je het beste grootendeels kunt verwijderen waarna buizen achterblijven die je bij voorkeur vervangt voor andere....
ik weet niet wat de going prijs is voor de Mhsz?
Hiermee pretendeer je dat we allemaal meelopers zijn, en daar ben ik het niet mee eens. Het grappige is dat jij hem zelf ook hebt gemodificeerd. Waarom heb je dat dan gedaan.JTB schreef:Toch erg mooi dat er op dit zelfbouwforum, waar men anders zo kritisch is, alle kritiek volledig overgenomen zonder dat ook maar iemand het ding gehoord heeft. Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).
Een kennis van me is hem komen beluisteren, hij speelt normaal met o.m. een Denon 3930, een Pathos versterker en Totem speakers. Geen kattepis dacht ik zo, maar hij heeft er toch een besteld. Ik heb hem gemodificeert voor nog geen 40 euro aan onderdelen en de Denon wordt amper nog gebruikt. Ben blij dat jullie het nix vinden, houd de prijs lekker laag...
Dat met die dac is overigens absoluut waar, hele slechte verkooppraat en zeer kwalijk. Maar het spelertje klinkt erg goed en kost geen drol.
Ik vind dat die pool toch de boel best netjes heeft weerlegd op zijn site. kan natuurlijk altijd nog flink beter, maar al bij al toch best netjes...
jan
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
JTB schreef:Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).
Als iemand zegt dat hij electronica met blauwe ledjes niet serieus neemt, is dat zijn persoonlijke opvatting en ook zijn goed recht. Het is beslist geen oordeel over een bepaald product. Dat werd bovendien onderstreept in het laatste zinsdeel: "maar dat zal wel een afwijking van mij zijn".
Wat mezelf betreft: dat blauw licht mijn scepsis triggert, is niet verbazingwekkend bij een groeiende trend om produkten aan de man te brengen op een manier die gelijkenis toont met handel in spiegeltjes en kraaltjes. En nee (om een nieuwe mis-interpretatie te voorkomen)... ik vergelijk geen produkt met spiegeltjes en kraaltjes, maar een handelswijze. Dat ik me van dergelijke handelswijzen afkeer, is ook míjn goed recht, maar zegt wederom niets over een produkt. Overigens heb ik ook létterlijk gezegd dat dit niet betekent dat ik een produkt niet serieus neem.
Het is natuurlijk goed dat je je eigen ervaring deelt, want daar is Martin bij gebaat. De aanwezigheid van iemand die het apparaat kent, mag echter niet betekenen dat de overigen hun (gevraagde) mening dan voor zich moet houden.
Ik weet niet waar jij leest dat anderen hun mening voor zich moeten houden, wat was het ook alweer, iets anders maken van hetgeen er gezegd is zet mensen tegen elkaar op?Marp schreef:JTB schreef:Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).Niet overdrijven hè!
Iets anders maken van wat gezegd is zet alleen maar mensen tegen elkaar op.
Als iemand zegt dat hij electronica met blauwe ledjes niet serieus neemt, is dat zijn persoonlijke opvatting en ook zijn goed recht. Het is beslist geen oordeel over een bepaald product. Dat werd bovendien onderstreept in het laatste zinsdeel: "maar dat zal wel een afwijking van mij zijn".
Wat mezelf betreft: dat blauw licht mijn scepsis triggert, is niet verbazingwekkend bij een groeiende trend om produkten aan de man te brengen op een manier die vergelijkenis toont met handel met spiegeltjes en kraaltjes. En nee (om een nieuwe mis-interpretatie te voorkomen)... ik vergelijk geen produkt met spiegeltjes en kraaltjes, maar een handelswijze. Dat ik me van derkelijke handelswijzen afkeer, is ook míjn goed recht, maar zegt wederom niets over een produkt. Overigens heb ik ook létterlijk gezegd dat dit niet betekent dat ik een produkt niet serieus neem.
Het is natuurlijk goed dat je je eigen ervaring deelt, want daar is Martin bij gebaat. De aanwezigheid van iemand die het apparaat kent, mag echter niet betekenen dat de overigen hun (gevraagde) mening dan voor zich moet houden.
Nou nagal een hoop heftige reacties, alleen omdat ik het niet met jullie eens ben. haha.
Nou waarom deze speler en niet een andere in dit segment?
Dat zeg ik niet, je moet van de buizen sound houden, als je daar niet van houd moet je deze speler niet kopen. Als je voor ongeveer 300 euro een hele leuke buizenspeler wil kopen, dan adviseer ik je om deze toch te kopen.
Waarom heb ik hem gemodificeert?
Als ik iets voor 300 euro koop en het klinkt erg goed, maar als ik er nog 40 euro in stop, klinkt het nog beter, waarom zou ik het dan niet doen? Is mijns inziens een kleine investering waar ik een groot resultaat mee behaal. Geluid is met sprongen vooruit gegaan.
@ Paul, zoveel wordt er niet vervangen, het zijn 4 onderdelen en 4 weerstandjes omdat anders het uitgangsvolume sterk daalt. Dus die 4 weerstandjes hoeven eigenlijk niet vervangen te worden, is puur voor het gemak. Ik vervang geen klok, rommel niet met de voeding en blijf van het loopwerk af. In de basis is het gewoon een leuk spelertje met een hele degelijke voeding en misschien moet je wel de conclusie trekken dat het loopwerk niet zo belachelijk veel invloed heeft op het geluid. Net als die dac.
In welke prijsklasse plaats ik deze speler?
Dit vind ik een hele moeilijke, want ik heb natuurlijk lang niet alles gehoord wat er te koop is. Die kennis heeft wel zeer veel gehoord en hij plaatst hem boven zijn Denon 3930. Trek je eigen conclusie maar. Ik vind hem gewoon een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben.
Ik heb het overigens steeds over de MHZS CD33
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Een andere mening mag voor niemand een probleem zijn.JTB schreef:Nou nagal een hoop heftige reacties, alleen omdat ik het niet met jullie eens ben. haha.
Als om meningen wordt gevraagd, en die meningen worden vervolgens bekritiseerd, spreek je daarmee meerdere mensen persoonlijk aan. Reacties daarop zijn dan te verwachten, maar met dat heftige valt het volgens mij wel mee. Je werd niet aangevallen, maar voornamelijk erop gewezen dat alle reacties persoonlijke meningen waren, waarin niet datgene werd geuit wat je aangaf. Hopelijk dus geen misverstanden hierover.
Tsja, als de buizen al een sound hebben, dan spreken we toch wel enigzins over mifi. Niet dat dát erg is, is doe daar zelf ook aan mee hoorJTB schreef:Dat zeg ik niet, je moet van de buizen sound houden, als je daar niet van houd moet je deze speler niet kopen.
Die 33 kan best een goede speler zijn, maar als ze met de 88 op een dergelijke manier aan de gang gaan, heb ik geen behoefte meer om met zo'n fabrikant biznizz te doen.....Het is precies zoals de pool zegt: die chinezen lachen zich een breuk en gooien alle "audiofiele" zaken op een hoop en hopen dan maar dat al die europeanen er helemaal gek van worden van hebberigheid.....
Overigens, ik vind dat blauwe ledje wel erg gaaf
jan
ik voel me ook totaal niet aangevallen, dus die misverstanden gaan wel meevallen.Marp schreef:Een andere mening mag voor niemand een probleem zijn.JTB schreef:Nou nagal een hoop heftige reacties, alleen omdat ik het niet met jullie eens ben. haha.
Als om meningen wordt gevraagd, en die meningen worden vervolgens bekritiseerd, spreek je daarmee meerdere mensen persoonlijk aan. Reacties daarop zijn dan te verwachten, maar met dat heftige valt het volgens mij wel mee. Je werd niet aangevallen, maar voornamelijk erop gewezen dat alle reacties persoonlijke meningen waren, waarin niet datgene werd geuit wat je aangaf. Hopelijk dus geen misverstanden hierover.
Buizen hebben altijd een bepaalde sound, daarom klinkt een buizenversterker per defenitie anders dan een transistor bak. Iedere buis heeft ook weer andere eigenschappen wat weer een ander geluid teweeg brengt. Is dt dan meteen mifi? Een buizen cd-speler klinkt nooit hetzelfde als een "normale" cd-speler.Wowly schreef:Tsja, als de buizen al een sound hebben, dan spreken we toch wel enigzins over mifi. Niet dat dát erg is, is doe daar zelf ook aan mee hoorJTB schreef:Dat zeg ik niet, je moet van de buizen sound houden, als je daar niet van houd moet je deze speler niet kopen.![]()
Die 33 kan best een goede speler zijn, maar als ze met de 88 op een dergelijke manier aan de gang gaan, heb ik geen behoefte meer om met zo'n fabrikant biznizz te doen.....Het is precies zoals de pool zegt: die chinezen lachen zich een breuk en gooien alle "audiofiele" zaken op een hoop en hopen dan maar dat al die europeanen er helemaal gek van worden van hebberigheid.....
Overigens, ik vind dat blauwe ledje wel erg gaaf![]()
jan
Hmm, ik heb aardig goede buizenbakken gehoord, en die klinken allemaal als een goede versterker. Heb ook een boel aardige buizenversterkers gehoord, en die klonken als buizenbakken.....Heb een boel goede transistorbakken gehoord, en die klinken allemaal als een goede versterker. En heb ook een boel aardige transistorbakken gehoord, en die klonken allemaal als goede transistorbakken....
Met andere woorden; hoe beter de buizen/transistorversterker, hoe minder je hoort of het een transistor- of buizenversterker is. Van enkele buizenversterkers hoor je ABSOLUUT geen zogenaamd "buizengeluid" meer terug.
Voor is het zo, dat als iemand spreekt van een fantastisch buizengeluid, ik al bij voorbaat (en dat is antuurlijk ook niet oke) al bedenk dat het een mooie versterker is, maar geen top....
Jan
Met andere woorden; hoe beter de buizen/transistorversterker, hoe minder je hoort of het een transistor- of buizenversterker is. Van enkele buizenversterkers hoor je ABSOLUUT geen zogenaamd "buizengeluid" meer terug.
Voor is het zo, dat als iemand spreekt van een fantastisch buizengeluid, ik al bij voorbaat (en dat is antuurlijk ook niet oke) al bedenk dat het een mooie versterker is, maar geen top....
Jan
