Aparte groep

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
rvdvalk

Aparte groep

Bericht door rvdvalk »

Hallo,

Ik wil een aparte groep aan gaan leggen voor mijn AV apparatuur. Nu ben ik wel benieuwd of iemand een goed merk installatieautomaat kent dat ook "audiofiel" is.
Ik heb ooit eens een stukje gelezen in een blad over iemand die een "speciale" installatieautomaat had gebruikt voor zijn aparte groep.

Of maakt het niet uit?
Paul

Bericht door Paul »

gevaarlijke vraag die laatste :twisted:

volgens mij levert AHP veel high end zekeringen en dergelijke, dit is nadrukkelijk geen aanbeveling maar slechts ter informatie :wink:

een aparte groep kan ik me wel wat bij voorstellen, die AHP spullen niet...
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

je hebt de Cylindric Fuse Cartridge, op de link een hoop info. verder maakt siemens ook een audiofiel model, maar heb nu effe geen tijd om een linkje voor je te vinden...
ray5150

Bericht door ray5150 »

http://www.multifoon.nl/ verkoopt de AHP schakel automaten vor 68 euro per stuk. kijk bij "accesoires" en scroll naar beneden.
(een gewone automaat kost rond de 15 euro....)

Ze hebben ook audiofiele glasbuis zekeringen voor 9,50 (per stuk ?)
ik betaal een dubbeltje of 2 daarvoor, werkt volgens mij net zo goed.
richard

Bericht door richard »

ray5150 schreef:
Ze hebben ook audiofiele glasbuis zekeringen voor 9,50 (per stuk ?)
ik betaal een dubbeltje of 2 daarvoor, werkt volgens mij net zo goed.
Ze hebben beiden een zilveren smeltdraad. Voor die 9,30 betaal je een goudkleurig laagje op de einddoppen en de luxe verpakking (inclusief verpakkingstax).
rvdvalk

Bericht door rvdvalk »

Paul schreef:
gevaarlijke vraag die laatste :twisted:
Meten is weten. Ik zie bij de fabriekanten alleen maar staan dat het beter klinkt, maar er is niemand die ook daadwerkelijk kan laten zien dat het werkt. Vandaar :o

Een gevalletje van, als mijn auto weer schoon is rijdt hij ook veel beter.

Ik heb altijd zoiets van:"Laat maar eens zien dat het beter is/werkt."
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

In dat geval maakt een "speciale" installatieautomaat voor jou niets uit.
rvdvalk

Bericht door rvdvalk »

Marp schreef:
In dat geval maakt een "speciale" installatieautomaat voor jou niets uit.
Dat dacht ik ook al, en al helemaal niet voor €68.
Ik wil best iets proberen, maar dan moeten het wel normale bedragen zijn.

Om even te kijken of het "klinkt" is me dat te duur.

Ik zoek eerst wel een goede afgeschermde kabel en WCD en een degelijke installatieautomaat. :)
Daarna ga ik proberen een netfilter te maken, dat zou ook veel moeten helpen lijkt mij.

Heeeft iemand een idee voor afgeschermde kabel? Het moet door een 16mm buis kunnen.
HansV
Contacteer:

overdrijven

Bericht door HansV »

De huiszekering, van welke soort ook, zit in een nogal uitgebreide bekabeling. Eerst nogal wat klemmen en schroefcontacten en ja, ook zekeringen achter de generator, dan hoogspanningsleidingen van aluminium en koper en staal, dan transformator en nog meer transformatoren en zekeringen, driefase leidingen van gewoon koper, metercircuit, schakelaar, aardlekschakelaar, 2,5 kwadraad gewoon koper, overal nog meer schroef en klemcontacten, enz. enz.
Denk je nu echt dat uitsluitend die zekering in de groepenkast thuis er ook maar iets toe doet? Of wil je die aparte groep speciaal audioot rechtstreeks vanuit de centrale? Dan nog krijg je kilometers lengte aan kabel. Of wil je zuurstofvrij biologisch zilverdraad met speciale isolatie tegen skineffect? Denk er wel om die draad elke maand speciaal te laten ontruizen.

Hans
rvdvalk

Re: overdrijven

Bericht door rvdvalk »

HansV schreef:
De huiszekering, van welke soort ook, zit in een nogal uitgebreide bekabeling. Eerst nogal wat klemmen en schroefcontacten en ja, ook zekeringen achter de generator, dan hoogspanningsleidingen van aluminium en koper en staal, dan transformator en nog meer transformatoren en zekeringen, driefase leidingen van gewoon koper, metercircuit, schakelaar, aardlekschakelaar, 2,5 kwadraad gewoon koper, overal nog meer schroef en klemcontacten, enz. enz.
Denk je nu echt dat uitsluitend die zekering in de groepenkast thuis er ook maar iets toe doet? Of wil je die aparte groep speciaal audioot rechtstreeks vanuit de centrale? Dan nog krijg je kilometers lengte aan kabel. Of wil je zuurstofvrij biologisch zilverdraad met speciale isolatie tegen skineffect? Denk er wel om die draad elke maand speciaal te laten ontruizen.

Hans
Ik snap wat je bedoeld, maar als je op deze manier denkt dan heeft het nooit zin om iets wat je kunt verbeteren, te verbeteren.

Een aparte groep bestaande uit goede materialen, dus een goede schakelautomaat, goede bekabeling, goede wcd en daarop weer een netfilter en daarop je apparatuur.
Dit zijn dingen die je zelf aan kunt passen, waarom zou je deze punten niet verbeteren als het kan?

Heeft het te maken met je verhaaltje over de Mercedes en je Renault?
Christian

Bericht door Christian »

HansV schreef:
Of wil je zuurstofvrij biologisch zilverdraad met speciale isolatie tegen skineffect? Denk er wel om die draad elke maand speciaal te laten ontruizen.

Hans
Beste Hans,

Blijkbaar zie jij het nut van deze modificatie niet in. Dat kan natuurlijk, maar ik vraag me af wat deze laatste zin te maken heeft met de vraag van de Topicstarter. Volgens mij niets.
Martijn H

Bericht door Martijn H »

rvdvalk schreef:
HansV schreef:

Hans
Een aparte groep bestaande uit goede materialen, dus een goede schakelautomaat, goede bekabeling, goede wcd en daarop weer een netfilter en daarop je apparatuur.
Dit zijn dingen die je zelf aan kunt passen, waarom zou je deze punten niet verbeteren als het kan?

Heeft het te maken met je verhaaltje over de Mercedes en je Renault?
Ik vraag me af of dat wel te verbeteren is, met welke materialen dan ook om een hoorbaar effect te geven. Zelf sta ik best open voor verbeteringen, maar ik zou daar zelf niet aan beginnen als de speakers niet nog verder te verbeteren zijn.

Een aparte groep zou de meest logische verbetering zijn wmb.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”