Een mooiere slotzin had ik niet kunnen bedenken.Nijn schreef:Even tot slot, persoonlijk kan ik het heel erg waarderen als iemand openlijk over dingen praat/post! Maar ook daar in geldt dat het de toon is die de muziek maakt![]()
zelfbouwers, bewondering, en kritische blik
Moderator: Beheerdersteam
da's meer dan 90%....Nijn schreef:
[snip]
Het grootste verschil tussen communiceren op iets als een forum en bijvoorbeeld op je studie is dat je het hier puur van het geschreven woord moet hebben. Als je en person met iemand praat, kan diegene erg veel (ik geloof iets van 60%) uit je nonverbale communicatie opmaken. Helaas bestaat er nog geen volwaardig digitaal equivalent voor nonverbale communicatie voor het forum, waardoor je mogelijk zorgvuldiger dan in 'real life' met je woorden zult moeten omgaan.
[snip]
Groetjes,
Martin
Dit is een wel erg late reactie op wat er geschreven is, maar kon het na het doorlezen van dit topic toch niet laten om te reageren op een paar uitspraken over natuurkunde als wetenschap en "de waarheid"
Er bestaat niet zoiets als "de waarheid" Ik wil niet met een filosofische beschouwing komen, maar wil weerleggen dat "iemands waarheid" altijd "de waarheid" is.... het is allemaal een kwestie van perceptie.
We nemen een eenvoudig uitgangspunt, n.l. "wat is een stoel?...."
- De doorsnee beschouwer: Een stoel is een meubelstuk waarop je kunt zitten.
- De timmerman: Een stoel is het eindprodukt van de bewerking van een of meerdere houtsoorten d.m.v. het gebruik van verschillende gereedschappen.
- De natuurkundige: Een kunstmatige vorm die is opgebouwd uit atomen die geclusterd zijn tot moleculen en waarvan de weerkaatsing van het licht in onze ogen ons een stoel laat herkennen
- Bewoner van een rampgebied: een welkome brandbare stof om de kachel brandend te houden.
enz. enz.
Vanuit de perceptie van de genoemde personen is het steeds onweerlegbaar de waarheid. M.a.w: er is niet zoiets als één waarheid en ditzelfde zal ongetwijfeld ook gelden voor het bouwen van luidsprekers en heel veel andere audiofiele discussies...
Er bestaat niet zoiets als "de waarheid" Ik wil niet met een filosofische beschouwing komen, maar wil weerleggen dat "iemands waarheid" altijd "de waarheid" is.... het is allemaal een kwestie van perceptie.
We nemen een eenvoudig uitgangspunt, n.l. "wat is een stoel?...."
- De doorsnee beschouwer: Een stoel is een meubelstuk waarop je kunt zitten.
- De timmerman: Een stoel is het eindprodukt van de bewerking van een of meerdere houtsoorten d.m.v. het gebruik van verschillende gereedschappen.
- De natuurkundige: Een kunstmatige vorm die is opgebouwd uit atomen die geclusterd zijn tot moleculen en waarvan de weerkaatsing van het licht in onze ogen ons een stoel laat herkennen
- Bewoner van een rampgebied: een welkome brandbare stof om de kachel brandend te houden.
enz. enz.
Vanuit de perceptie van de genoemde personen is het steeds onweerlegbaar de waarheid. M.a.w: er is niet zoiets als één waarheid en ditzelfde zal ongetwijfeld ook gelden voor het bouwen van luidsprekers en heel veel andere audiofiele discussies...
