Voorlopig zit de 6SN7 er nog in. Ik heb inderdaad twee voedinkjes gemaakt voor gebruik met de 6N6P buizen. Ik heb nog een regelaar liggen en als dat niet werkt doe ik inderdaad wat jij schrijft...RobertD schreef:Probeer de gloei anders eens "gewoon" op wisselspanning.
Bij mij hoor ik totaal geen brom en ik gloei ook met AC.
Je kunt anders ipv de spanningsregelaar ook gewoon een dikke weerstand gebruiken om de gloei op 6,3Volt te krijgen.
Paar vette elco's erbij en het is stabiel. In dit soort schakelingen moet je niet te zwaar tillen aan de gloeistroom stabilisatie. Dat is vooral interessant bij direct verhitte buizen.
In elk geval denk ik ook dat het aan je spanningsregelaar ligt. Die 6N6P -als je die al hebt ingezet tenminste- trekt aardig wat stroom. Misschien moet je elke buis een eigen regelaar geven. En koelen! Heel belangrijk, zet die regelaars op een koelplaatje!
Marantz CD60 modificaties
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ik denk dat ik hier wel interesse in heb. Scott Nixon heeft mijn interesse voorlopig even niet....mischa72 schreef:Tsja, ik denk er wreed over er één te bestellen. Ik heb een aanbieder gevonden die een complete set heeft, dus de dac-print (volgens mij voorgebouwd), trafo en gelijkrichting (dus de complete voeding).
Zijn er meer geïnteresseerden? Kosten: 70 dollar voor de dac-set en 20 dollar verzendkosten met daarbij per extra exemplaar 10 dollar verzendkosten extra.
www.ebay.com item 230261770203
Groeten,
Mischa
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Hm, snel antwoord van de verkoper. Ik kan hem laten weten hoeveel dacs we willen hebben, dan doet hij me een voorstel voor de prijs.mischa72 schreef:Ik zal de verkoper eens een email sturen wat hij doet indien deze exemplaren niet verkocht worden. Dat we iets meer tijd nodig hebben in verband met een mogelijke groupbuy.
Groeten,
Mischa
Laatst gewijzigd door mischa72 op di 17 jun 2008, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Jullie hadden al gezien dat dezelfde aanbieder ook nog een andere DAC op basis van dezelfde chipset levert?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Yep, had ik gezien. Ik had laatst even een mailwisselingetje met Ed Asterduc en hij wees me op een dac op e-Bay. Als je dan even verder kijkt wat er aan DAC's op e-Bay staat zijn dat er zoveel dat je er wel in kan verzuipen.
Voordeel van de Lampucera is dat ie omschreven staat op de Lampizator site. En dat is handig voor heikneuters als ikzelf...

Voordeel van de Lampucera is dat ie omschreven staat op de Lampizator site. En dat is handig voor heikneuters als ikzelf...
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Ik heb me in het "te koop / groupbuy" draadje aangemeld.
Ga er zeker een paar buizen achter plaatsen.
Waarschijnlijk de 12B4A zoals beschreven op de site van DHTRob.
Het is ook wel handig dat het apparaat een optische én een coaxiale ingang heeft. Van die jumper maak ik een schakelaar... dan heb ik twee bruikbare ingangen
Ga er zeker een paar buizen achter plaatsen.
Waarschijnlijk de 12B4A zoals beschreven op de site van DHTRob.
Het is ook wel handig dat het apparaat een optische én een coaxiale ingang heeft. Van die jumper maak ik een schakelaar... dan heb ik twee bruikbare ingangen
ja ... dus zo simpel is hetweidok schreef:hm.. zou ie "beter" klinken dan de Sony playstation oneLeeuwarden schreef:Klopt, en een betere soundstage...RobertD schreef:Met buizen is het geluid veel sprankelender... muzikaler.
Eerst even de 6N6P proberen... zie ik daarna eventueel wel verder.
En dan te bedenken dat ik hier alleen maar aan begonnen ben omdat mijn eigen CD speler kapot ging...
en lees ik dat die Hongkong nog beter is....
