Marantz CD60 modificaties

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

RobertD schreef:
Probeer de gloei anders eens "gewoon" op wisselspanning.
Bij mij hoor ik totaal geen brom en ik gloei ook met AC.

Je kunt anders ipv de spanningsregelaar ook gewoon een dikke weerstand gebruiken om de gloei op 6,3Volt te krijgen.

Paar vette elco's erbij en het is stabiel. In dit soort schakelingen moet je niet te zwaar tillen aan de gloeistroom stabilisatie. Dat is vooral interessant bij direct verhitte buizen.

In elk geval denk ik ook dat het aan je spanningsregelaar ligt. Die 6N6P -als je die al hebt ingezet tenminste- trekt aardig wat stroom. Misschien moet je elke buis een eigen regelaar geven. En koelen! Heel belangrijk, zet die regelaars op een koelplaatje!
Voorlopig zit de 6SN7 er nog in. Ik heb inderdaad twee voedinkjes gemaakt voor gebruik met de 6N6P buizen. Ik heb nog een regelaar liggen en als dat niet werkt doe ik inderdaad wat jij schrijft...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

mischa72 schreef:
Tsja, ik denk er wreed over er één te bestellen. Ik heb een aanbieder gevonden die een complete set heeft, dus de dac-print (volgens mij voorgebouwd), trafo en gelijkrichting (dus de complete voeding).

Zijn er meer geïnteresseerden? Kosten: 70 dollar voor de dac-set en 20 dollar verzendkosten met daarbij per extra exemplaar 10 dollar verzendkosten extra.

www.ebay.com item 230261770203

Groeten,
Mischa
Ik denk dat ik hier wel interesse in heb. Scott Nixon heeft mijn interesse voorlopig even niet....
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hier staat die DAC:

lampucera

En hier is ie te koop: ebaykit

Niet al te duur zou ik zeggen....

Jan
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Neem je ook een, Jan?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Er zijn er nog 9 beschikbaar!!

Ik zal de verkoper eens een email sturen wat hij doet indien deze exemplaren niet verkocht worden. Dat we iets meer tijd nodig hebben in verband met een mogelijke groupbuy.

Mischa
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

mischa72 schreef:
Ik zal de verkoper eens een email sturen wat hij doet indien deze exemplaren niet verkocht worden. Dat we iets meer tijd nodig hebben in verband met een mogelijke groupbuy.
Hm, snel antwoord van de verkoper. Ik kan hem laten weten hoeveel dacs we willen hebben, dan doet hij me een voorstel voor de prijs.

Groeten,
Mischa
Laatst gewijzigd door mischa72 op di 17 jun 2008, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik wil er definitief één!
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Heb je er goeie ervaringen mee of puur op basis van de uitspraken van Lukasz zelf? Ik heb ook ergens gelezen dat hij met de opamps niet eens zo heel geweldig is, maar met een buizenuitgang niet te kloppen.

Jan? Doe je mee?

Of wie stelt een groupbuy in Te Koop ?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb er geen ervaring mee. Lijkt me gewoon een leuk ding.

Op zich zou je een groepskoop kunnen starten (ik heb er momenteel in ieder geval geen tijd voor) maar de andere kant van het verhaal is dat ik hem ook wel min of meer snel zou willen hebben....
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Zo dan: viewtopic.php?p=131602#131602

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Jullie hadden al gezien dat dezelfde aanbieder ook nog een andere DAC op basis van dezelfde chipset levert?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Yep, had ik gezien. Ik had laatst even een mailwisselingetje met Ed Asterduc en hij wees me op een dac op e-Bay. Als je dan even verder kijkt wat er aan DAC's op e-Bay staat zijn dat er zoveel dat je er wel in kan verzuipen.

Voordeel van de Lampucera is dat ie omschreven staat op de Lampizator site. En dat is handig voor heikneuters als ikzelf...


:mrgreen:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Ik heb me in het "te koop / groupbuy" draadje aangemeld.
Ga er zeker een paar buizen achter plaatsen.

Waarschijnlijk de 12B4A zoals beschreven op de site van DHTRob.

Het is ook wel handig dat het apparaat een optische én een coaxiale ingang heeft. Van die jumper maak ik een schakelaar... dan heb ik twee bruikbare ingangen :D
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hou er wel rekening mee dat hij via de optische ingang niet zo hoog opsampled als via coax, dat heb ik ergens gelezen.

Mischa
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Ik heb net een heel stel 6N1P buizen binnengekregen. Teveel voor eigen gebruik. Ik wil ze verkopen voor 4 euro per stuk.
Geïnteresseerden moeten maar even een PB sturen.

Dit buisje wordt ook veel toegepast in de lampizator en kan ook achter de DAC uit de powerbuy.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

PB gestuurd
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Mietoe.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
Leeuwarden schreef:
RobertD schreef:
Met buizen is het geluid veel sprankelender... muzikaler.
Klopt, en een betere soundstage...

Eerst even de 6N6P proberen... zie ik daarna eventueel wel verder.

En dan te bedenken dat ik hier alleen maar aan begonnen ben omdat mijn eigen CD speler kapot ging...
hm.. zou ie "beter" klinken dan de Sony playstation one :)
ja ... dus zo simpel is het :)

en lees ik dat die Hongkong nog beter is.... :twisted: :twisted:
Plaats reactie