Speaker voor op autoversterker in boot.
Moderator: Beheerdersteam
-
Speakerrrr
- Berichten: 65
- Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53
Speaker voor op autoversterker in boot.
Hallo,
Ik heb voor in mijn rubberboot, een autoversterker gekregen met maar 1 kanaal. Nu heb ik hier een luidspreker voor die nogal flut is. Ik wil graag zelf 1 bouwen. Het hoeft er dus maar 1 te zijn. Het is een 120 max watt 4 ohm versterker. Wat kan ik maken en met wat?
Ik heb voor in mijn rubberboot, een autoversterker gekregen met maar 1 kanaal. Nu heb ik hier een luidspreker voor die nogal flut is. Ik wil graag zelf 1 bouwen. Het hoeft er dus maar 1 te zijn. Het is een 120 max watt 4 ohm versterker. Wat kan ik maken en met wat?
-
Speakerrrr
- Berichten: 65
- Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53
Maar ik hoef geen waterbestendige speakers, ik moet speakers die hard kunnen en waarvan de kwaliteit niet over de top hoeft te zijn.
Laatst gewijzigd door Speakerrrr op di 23 dec 2014, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom luidsprekers die alleen maar hard kunnen? Je bent toch geen aso die in een rubberbootje probeert zoveel mogelijk herrie te maken?ll.mulder schreef:... ik moet speakers die hard kunnen en waarvan de kwaliteit niet piekfijn hoeft te zijn.
Lars
Laatst gewijzigd door richard op ma 16 jun 2008, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Speakerrrr
- Berichten: 65
- Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53
Hier zit ik niet op te wachten. In onze buurt is er zowieso al geen rust op het water. Een paar jongens die een stel mooie luidsprekers in elkaar heeft geknutselt vinden de mensen hier alleen maar leuk. + wij zijn vaak met de boot op plekken waar niemand komt.
Laatst gewijzigd door Speakerrrr op di 23 dec 2014, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Speakerrrr
- Berichten: 65
- Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53
Hier zit ik niet op te wachten. In onze buurt is er zowieso al geen rust op het water. Een paar jongens die een stel mooie luidsprekers in elkaar heeft geknutselt vinden de mensen hier alleen maar leuk. + wij zijn vaak met de boot op plekken waar niemand komt. Met een groep en dan is een beetje muziek wel leuk.
Laatst gewijzigd door Speakerrrr op di 23 dec 2014, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan nog. Het maken van lawaai in de vrije natuur (op het water) is een vorm van vervuiling, en daarnaast ook strafbaar als je he te bond maakt.
Ik schrijf dit omdat ik vaak op het water zit en me vaak genoeg irriteer aan kleine rubberbootjes met veel te luid spelende geluidsinstallaties. Een beetje muziek moet kunnen maar op het water draagt het geluid ver. Begrijp me dat ik niet zit te wachten op nog zo'n lawaaimaker die je al op kilometers afstand hoort aankomen.
Ik schrijf dit omdat ik vaak op het water zit en me vaak genoeg irriteer aan kleine rubberbootjes met veel te luid spelende geluidsinstallaties. Een beetje muziek moet kunnen maar op het water draagt het geluid ver. Begrijp me dat ik niet zit te wachten op nog zo'n lawaaimaker die je al op kilometers afstand hoort aankomen.
Laatst gewijzigd door richard op ma 16 jun 2008, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Speakerrrr
- Berichten: 65
- Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53
Alsof je dat elke dag ziet, hier zijn wij zwaar uniek daarmee. Alleen op het meer in de zeilboten heeft iedereen ook een radio. De leiding daar van ons heeft dat er daar ingebracht en ik wou dat ook in de rubberboot.
Laatst gewijzigd door Speakerrrr op di 23 dec 2014, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Probeer dan ook voor een beetje kwaliteit te gaan, dan hoeft het misschien ook wat minder luid om hetzelfde plezier te hebben.
Waterbestendige luidsprekers zijn dan toch aan te bevelen, in een boot kan een golfje overslaan en het is er altijd vochtig. Misschien heeft Sony ze, maar Visaton heeft ze ook:
http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... index.html
Waterbestendige luidsprekers zijn dan toch aan te bevelen, in een boot kan een golfje overslaan en het is er altijd vochtig. Misschien heeft Sony ze, maar Visaton heeft ze ook:
http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... index.html
Dan ben jij degene die er iets aan kan doenll.mulder schreef:In onze buurt is er zowieso al geen rust op het water.
Alle kleine beetjes helpen.
Misschien kan je langs de tweedehandswinkel gaan voor een stel speakers, die kosten daar bijna niks. Een paar Watten met gewone hifispeakers gaat als asociaal hard.
-
Speakerrrr
- Berichten: 65
- Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53
Ik heb speakers van mijn vader gekregen, hij was toch toe aan een nieuwe hifi set. En wees gerust als ik hem op zn hardst zet, hooren de buren het niet eens.
Laatst gewijzigd door Speakerrrr op di 23 dec 2014, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed geisoleerd huis.ll.mulder schreef:Ik heb speakers van mijn vader gekregen, hij was toch toe aan een nieuwe hifi set. En wees gerust als ik hem op zn hardst zet, hooren de buren het niet eens.
Lars
Zonder onzin: ik zou gaan voor waterbestendige luidsprekers. Je gaat er niet vanuit dat je bootje omgaat, maar als het hard waait, kan spattend water ook je speakers flink natmaken. Het is niet voor niets dat de meeste boten die dingen hebben.
Van mij mag je knallen wat je wilt, maar denk wel aan anderen en bedenk je daarbij ook dat geluid over water erg ver draagt.
Groeten Mark

