Ik zal me eerst even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben... Ik ben Leon, 21 jaar oud en kom uit Ede.
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een setje Needles met een Omnes Audio BB3.01 driver. Ik ga me proberen zo veel mogelijk aan het originele ontwerp te houden, op een paar kleine aanpassingen na.
Zo gebruik ik voor de behuizing (baffle, achterplaat, voet en topplaat) 18mm mdf. (het interne schuine deel van de TL blijft wel 12mm mdf) De zijpanelen worden van 2cm dik massief eiken. de binnenmaten blijven wel hetzelfde...
Het MDF zal allemaal in verstek gezaagd worden en vervolgens zwart hoogglans gespoten worden (en gepolijst). De zijpanelen worden netjes gelakt.
Ik had alvast een tekening gemaakt in Sketchup hoe de speaker moet worden:

En nog een tekening van de binnenkant, hier is het verstek goed te zien.

Hout (18 en 12mm MDF) is besteld en wordt op maat gezaagd (ook in verstek
Inmiddels heb ik gisteren al wel alle onderdelen binnen gekregen. Na het relatief lichte doosje uitgepakt te hebben lag de tafel een beetje vol:

2x Omnes Audio BB3.01
2x Filterpakket (L1: 0,29mH, L2: 0,05mH, C1: 10uF, C2: 6,8uF, R1: 5,6Ohm, R2: 27Ohm)
2,4 m 1,5mm^2 luidsprekerdraad
1x MDM2 dempingsmateriaal
div schroeven e.d.
De Omnes Audio BB3.01

Vervolgens al begonnen met het filter, aangezien het hout er nog niet is en daar dus nog niet aan kan beginnen...
Wat je ziet is een in tweeen gezaagde Ikea snijplank

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de needles nog nooit heb gehoord, dat maakt het verrassingseffect waar iedereen het over heeft alleen maar groter toch?
Zodra ze klaar zijn zullen ze in mijn woonkamer (22m2) komen te staan en aangesloten worden op mijn Cambridge Audio 540a versterker.
Ik ben erg benieuwd of ze mijn huidige Jamo Studio S606 speakers kunnen overtreffen (ik verwacht het niet eerlijk gezegd, maar ik laat me graag verbazen). Als ze niet beter zijn dan de Jamo's zullen de Needles verhuizen naar de studeerkamer
Ben erg benieuwd, dinsdag kan ik helaas pas weer verder...