Ik maak mijn speakers meestel wel met frontje, maar als ze eenmaal afzijn dan laat ik het frontje meestal zitten. Ik maak dat dus ook nooit af...:S. Ik wil ze toch nog een keertje afmaken. Nu heb ik behoorlijke problemen om dat netjes te bespannen. Heeft iemand goede tips?
De hoeken zijn altijd het grootste probleem. Niet zozeer aan de voorkant maar meer aan de achterkant, daar krijg ik dan vaak een dikke laag stof die gewoon niet netjes zit. Ik heb bij een stel celestion zitten kijken hoe ze dat gedaan hebben, dat is gewoon gelijmd. Wat zou een geschikte lijm zijn? Textiel lijm is dat namelijk niet. Iemand een tip?
Alvast bedankt.
frontjes met stof bekleden.
Moderator: Beheerdersteam
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
bespannen
Met pistool-lijm heb ik de ervaring dat het forse vlekken geeft.
Met de bekende witte houtlijm kun je hetzelfde doen: lijmlaag laten drogen en dan met de strijkbout weer aktiveren. Dat geeft geen of nauwelijks vlekken, maar de verbinding is iets zwakker. Dezelfde methode is ook gebruikelijk bij fineren.
Met de bekende witte houtlijm kun je hetzelfde doen: lijmlaag laten drogen en dan met de strijkbout weer aktiveren. Dat geeft geen of nauwelijks vlekken, maar de verbinding is iets zwakker. Dezelfde methode is ook gebruikelijk bij fineren.

