frontjes met stof bekleden.

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ApaX
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 12:53

frontjes met stof bekleden.

Bericht door ApaX »

Ik maak mijn speakers meestel wel met frontje, maar als ze eenmaal afzijn dan laat ik het frontje meestal zitten. Ik maak dat dus ook nooit af...:S. Ik wil ze toch nog een keertje afmaken. Nu heb ik behoorlijke problemen om dat netjes te bespannen. Heeft iemand goede tips?

De hoeken zijn altijd het grootste probleem. Niet zozeer aan de voorkant maar meer aan de achterkant, daar krijg ik dan vaak een dikke laag stof die gewoon niet netjes zit. Ik heb bij een stel celestion zitten kijken hoe ze dat gedaan hebben, dat is gewoon gelijmd. Wat zou een geschikte lijm zijn? Textiel lijm is dat namelijk niet. Iemand een tip?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

misschien naar de plaatselijke naaiwinkel?
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

tacker ? Anders spuitlijm ?
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

hoe dik is het materiaal dat je gebruikt, eerst spuitlijm erop en steeds per kant strak aantrkekken en op de randjes vastspijkeren en dat herhaal je de hele tijd.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Of je doet het zo.
ApaX
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 12:53

Bericht door ApaX »

Interficior schreef:
Of je doet het zo.
zoiets zocht ik idd, dit is heel handig! thanx
Gebruikersavatar
HansV
Berichten: 69
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 16:13
Locatie: eindhoven
Contacteer:

bespannen

Bericht door HansV »

Met pistool-lijm heb ik de ervaring dat het forse vlekken geeft.
Met de bekende witte houtlijm kun je hetzelfde doen: lijmlaag laten drogen en dan met de strijkbout weer aktiveren. Dat geeft geen of nauwelijks vlekken, maar de verbinding is iets zwakker. Dezelfde methode is ook gebruikelijk bij fineren.
Plaats reactie