Ik heb internet via XS4ALL. Hierbij krijg ik 50MB webspace, en een maximum traffic (dataverkeer) van 5000MB per maand.
- - Download het programma WS-FTP en installeer dit. Met dit programma kan je bestanden uploaden en downloaden via FTP. Het werkt eigenlijk net zoals windows verkenner; dus slepen, kopieëren, etc.
- Start WS-FTP, bovenin het scherm zie je de 'address' balk staan. Hierin typ je het ftp adres dat je krijgt van je internet provider. In mijn geval is dat ftp://ftp.xs4all.nl en druk op enter. (bij een andere provider hoef je waarschijnlijk alleen 'xs4all' te vervangen voor jouw provider)
- Je krijgt dan een schermpje te zien of je 'anonymous' wilt inloggen. Dit wil je niet, want je wilt op je persoonlijke webspace terecht komen. Haal dat vinkje dus weg.
- Typ dan in het vakje 'User Id on remote host' je username (in mijn geval 'priens') van je provider in. Daarna meteen daaronder je password.
- Klik op 'Connect' en je gaat verbinding maken.
- Als alles goed is krijg je nu verbinding met je zogenaamde webspace op internet. En zie je in het rechter deel van het scherm wat mapjes en/of bestanden verschijnen.
- Nu kan je net zoals in windows verkenner aan de linker kant van het scherm naar jouw files op zoek (het groene pijltje bovenin zorgt ervoor dat je een map omhoog gaat).
- Wil je een (of meer) files uploaden, dan selecteer je deze, en sleep ze naar het rechter deel (je webspace) laat dan de muisknop los waar je de files wilt hebben, en de rest gaat vanzelf.
- Nu kan je naar je files gaan linken. Bij mijn provider moet ik dan intypen: http://www.xs4all.nl/~priens/plaatje.jpg dan verschijnt het plaatje op het scherm. In dit geval verschijnt er niets, want plaatje.jpg bestaat niet.
- Let er goed op dat je rekening houdt met hoofdletters en kleine letters, want vaak krijg je een rood kruisje te zien als je het niet goed doet.