DIY_Freak schreef:Allereerst: waar heb je 'm in dipool gezien. Altijd leuk om andere projecten met dezelfde units te lezen.
Nou, het waren meer projecten met de W26, maar met google heb je die zo gevonden
De summiere data is specifiek gericht op dipool neem ik aan?
De site voor dipools is van
Siegried Linkwitz. Daar staat alles wat je over dipool wilt weten en meer...
Precies dat bedoel ik dus. Daar staat vrijwel niks. Dat SPL tooltje kan ik weinig mee, aangezien ik sommige parameters niet kan plaatsen... Dus als je met al een ingevulde versie kun mailen: heel graag!
Zowel de afval als het bultje moet je corrigeren. Daarom is het goed en wel onmogelijk om een dipoolsysteem passief te maken, in ieder geval niet voor woofers/midbass units.
Dat is geen probleem. De DCX zal dat prima kunnen
Later meer als ik voor m'n project nog wat tests gedaan hebt, of had je nog andere vragen?
Was toch een HH artiekel? Dat heb ik idd gezien ja. Grootste vraag die ik is of de woofers (ik wil er dan twee gebruiken in een H baffle, in de zelfde kast als ik nu ook in gedachten heb (natuurlijk wel "open" dan

) het goed doen in een dipool config. Ik weet dat ik kwa max SPL ga inleveren, maar ik heb natuurlijk altijd nog mijn sub. Daarnaast wil ik weten hoeveel ik moet corrigeren, want dat kan ook niet oneindig natuurlijk

(zo'n 8 tot 10 dB moet echter wel kunnen denk ik zo).
wat ik nog ff vergeten was: ik zal lager moeten crossen, en dan zou ik me kunnen afvragen of de Thiel mid wel voldoende groot is voor de klus. Een iets groter model zou dan beter aansluiten waarschijnlijk.
En als ik dan toch bezig ben.. misschien moet ik wel mijn weerstand tegen peerless (X)XLS eens achterwegen laten, en eens naar 2x XXLS10-8 gaan kijken. Deze hebben een hogere Xmax, en hogere Qts. Dat zal zeker een voordeel zijn voor dipool. Echter wel hogere fs... En als je dan nog wat verder gaat kijken is de XXLS-12-8 ook niet meer ver weg... prijs verschil is minimaal, en ik zou ze schuin in de kast kunnen monteren om zo de zelfde breedte te houden...