nieuw op dit forum :D
Moderator: Beheerdersteam
-
Juriaan
- Ook commercieel actief
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di 03 jun 2008, 11:27
- Locatie: Schinveld
nieuw op dit forum :D
Hoi mede audio liefhebbers ,
ik ben juriaan
al geruime tijd actief op het car audio-vlak en in mindere mate home-audio .
ben opgegroeid met in die tijd denk ik goede hi-fisystemen bij mn ouders .
vandaar denk ik ook de liefde voor audio .
al op jonge leeftijd (ca 7. tot 11 jaar oud) kocht ik elk jaar op de rommelmarkt speakertjes , en dan bij voorkeur van die 8" phillips fullrange dingen die altijd wel te vinden waren en dan zo veel mogelijk om daar vervolgens een kistje omheen te bouwen en te experimenteren , zo zie je het audio-zelfbouw zit er wel ingebakken !
tegenwoordig bouw ik al een aantal jaren subwooferkasten met hele leuke resultaten .... allemaal ontworpen om in auto's te spelen desondanks zijn er een aantal toch in wookamers beland omdat car-audio woofers in een aantal gevallen een goede weergave in de laagste octaven hebben en de kasten die ik bouw in de regel niet lelijk zijn en bijzonder stijf / in composiet(mdf 25mm, triplex,bituum) opgbouwd .
als ontspanning in de avonduurtjes slinger ik vaak bassboxpro6 en/of AJhorn aan om kistjes te berekenen voor iets wat ik of iemand op n forum tegen het lijf is gelopen .
Ik heb naast mijn dagelijkse baan dan ook nog een klein audio-bedrijfje met een aantal car-audio en home-audio producten waarbij dus ook de moglijkheid bestaat iets te laten bouwen (duidelijk niet besteed aan jullie)
ik zal uit "ik maak geen reclame" overwegingen niet in deze post kenbaar maken welke merken ik in het gamma heb ...kan de moderator de volgende post verwijderen als het hem te gortig word.zal het dan ook maar eenmalig posten , heeft iemand vragen over producten is er nu dus een extra aanspreekpunt mbt deze producten dus ik zal alleen antwoorden op vragen over deze producten en niet ongevraagd spammen .
het oplettende oog ziet een deel daarvan ook wel zonder
mijn plannen :
een 2 of 3 kanaals Hifi systeempje opbouwen voor thuis , die toch minimaal referentie klasse gaat moeten zijn .
ik heb nog een car-audio versterker liggen die ik niet meer gebruik en de mogelijkheden wil bekijken om deze als eindversteker te gebruiken , het gaat om de Becker Energy 400 ..een 4 kanalertje opgbouwd door mark levinson
meer info hierover zal ik in een nieuw topic kenbaar maken
ik ben juriaan
al geruime tijd actief op het car audio-vlak en in mindere mate home-audio .
ben opgegroeid met in die tijd denk ik goede hi-fisystemen bij mn ouders .
vandaar denk ik ook de liefde voor audio .
al op jonge leeftijd (ca 7. tot 11 jaar oud) kocht ik elk jaar op de rommelmarkt speakertjes , en dan bij voorkeur van die 8" phillips fullrange dingen die altijd wel te vinden waren en dan zo veel mogelijk om daar vervolgens een kistje omheen te bouwen en te experimenteren , zo zie je het audio-zelfbouw zit er wel ingebakken !
tegenwoordig bouw ik al een aantal jaren subwooferkasten met hele leuke resultaten .... allemaal ontworpen om in auto's te spelen desondanks zijn er een aantal toch in wookamers beland omdat car-audio woofers in een aantal gevallen een goede weergave in de laagste octaven hebben en de kasten die ik bouw in de regel niet lelijk zijn en bijzonder stijf / in composiet(mdf 25mm, triplex,bituum) opgbouwd .
als ontspanning in de avonduurtjes slinger ik vaak bassboxpro6 en/of AJhorn aan om kistjes te berekenen voor iets wat ik of iemand op n forum tegen het lijf is gelopen .
Ik heb naast mijn dagelijkse baan dan ook nog een klein audio-bedrijfje met een aantal car-audio en home-audio producten waarbij dus ook de moglijkheid bestaat iets te laten bouwen (duidelijk niet besteed aan jullie)
ik zal uit "ik maak geen reclame" overwegingen niet in deze post kenbaar maken welke merken ik in het gamma heb ...kan de moderator de volgende post verwijderen als het hem te gortig word.zal het dan ook maar eenmalig posten , heeft iemand vragen over producten is er nu dus een extra aanspreekpunt mbt deze producten dus ik zal alleen antwoorden op vragen over deze producten en niet ongevraagd spammen .
het oplettende oog ziet een deel daarvan ook wel zonder
mijn plannen :
een 2 of 3 kanaals Hifi systeempje opbouwen voor thuis , die toch minimaal referentie klasse gaat moeten zijn .
ik heb nog een car-audio versterker liggen die ik niet meer gebruik en de mogelijkheden wil bekijken om deze als eindversteker te gebruiken , het gaat om de Becker Energy 400 ..een 4 kanalertje opgbouwd door mark levinson
meer info hierover zal ik in een nieuw topic kenbaar maken
Re: nieuw op dit forum :D
Welkom Juriaan! Zou je een link naar je website willen geven? Ik ben wel nieuwsgierig. Ik wist niet dat Hemp ook caraudio deed.Juriaan schreef:ik zal uit "ik maak geen reclame" overwegingen niet in deze post kenbaar maken welke merken ik in het gamma heb ...kan de moderator de volgende post verwijderen als het hem te gortig word.zal het dan ook maar eenmalig posten , heeft iemand vragen over producten is er nu dus een extra aanspreekpunt mbt deze producten dus ik zal alleen antwoorden op vragen over deze producten en niet ongevraagd spammen.
Groet Roland
Hoi Juriaan!
Welkom op het forum! Altijd goed om er leden bij te hebben.
Even over het audio-bedrijfje, we hebben een apart deel voor mensen welke een klein bedrag doneren aan het forum. Het heet "persberichten". Hierin kun je aangeven wat er allemaal in je toko te doen valt. Zo kan iedereen als hij dat wil (!) in het deel persberichten kijken of ie wat van zijn gading vind. Overigens, je sig vind ik wat mij betreft ook reclame, dus als je dat zou willen veranderen zou ik dat fijn vinden.
Het forum is volledig onafhankelijkheid van commercieële activiteiten, en dat willen we graag zo houden. Omdat er ERG lastige topics kwamen waarin sommige leden onbewust reclame maakten hebben we persberichten in het leven geroepen. Alle discutabele zaken vwb reclame gooien we daar in. Het bedrag wat je moet doneren is belachelijk laag, en is er vooral om te voorkomen dat iedereen daar zijn stuff in kan plempen.
Enfin, voorzover het "officieële" gedeelte
Rest me nog je erg veel plezier te wensen alhier en veel succes met je toekomstige projecten (welke je natuurlijk met tekst en foto's hier laat zien
)
Wowly
Welkom op het forum! Altijd goed om er leden bij te hebben.
Even over het audio-bedrijfje, we hebben een apart deel voor mensen welke een klein bedrag doneren aan het forum. Het heet "persberichten". Hierin kun je aangeven wat er allemaal in je toko te doen valt. Zo kan iedereen als hij dat wil (!) in het deel persberichten kijken of ie wat van zijn gading vind. Overigens, je sig vind ik wat mij betreft ook reclame, dus als je dat zou willen veranderen zou ik dat fijn vinden.
Het forum is volledig onafhankelijkheid van commercieële activiteiten, en dat willen we graag zo houden. Omdat er ERG lastige topics kwamen waarin sommige leden onbewust reclame maakten hebben we persberichten in het leven geroepen. Alle discutabele zaken vwb reclame gooien we daar in. Het bedrag wat je moet doneren is belachelijk laag, en is er vooral om te voorkomen dat iedereen daar zijn stuff in kan plempen.
Enfin, voorzover het "officieële" gedeelte
Rest me nog je erg veel plezier te wensen alhier en veel succes met je toekomstige projecten (welke je natuurlijk met tekst en foto's hier laat zien
Wowly
-
Juriaan
- Ook commercieel actief
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di 03 jun 2008, 11:27
- Locatie: Schinveld
@roland : dat is ook niet zo , je moet het wat breder zien , veel producten worden vaak "stiekem" in beide industieen gebruikt ,
veel home-audio drivers zijn in caraudio toepasbaar .... zolang de nominale impedantie maar klopt en de maten toepasbaar zijn , andersom is er natuurlijk ook een hoop mogelijk
(merk nu al dat je niet te veel kunt uitwijden over bepaalde aspecten zonder dat het reclame gevoelig wordt
)
zal eens kijken naar het sponsorprogramma ,
ik ben hier ook niet om te spammen maar omdat ik een betrekkelijk leek ben op het gebied van versterkers en filters en de opbouw ervan , zeker als het om home-audio gaat , in auto's gaat filteren gewoonlijk vol-actief en versterkers worden bij hoge uitzonderering getweaked maar zelf bouwen is eigenlijk not done (ken 1 geval)
veel home-audio drivers zijn in caraudio toepasbaar .... zolang de nominale impedantie maar klopt en de maten toepasbaar zijn , andersom is er natuurlijk ook een hoop mogelijk
(merk nu al dat je niet te veel kunt uitwijden over bepaalde aspecten zonder dat het reclame gevoelig wordt
zal eens kijken naar het sponsorprogramma ,
ik ben hier ook niet om te spammen maar omdat ik een betrekkelijk leek ben op het gebied van versterkers en filters en de opbouw ervan , zeker als het om home-audio gaat , in auto's gaat filteren gewoonlijk vol-actief en versterkers worden bij hoge uitzonderering getweaked maar zelf bouwen is eigenlijk not done (ken 1 geval)
-
Juriaan
- Ook commercieel actief
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di 03 jun 2008, 11:27
- Locatie: Schinveld
hoi Rob ...
moet er toch aan geloven , de vragen die ik ga hebben gaan op sys niet beanwoord kunnen worden ...of met een scheef oog naar gekeken gaan worden ...zie graag je feedback en visie op mijn toekomstige vragen op dit forum ....zal maarten hier ook wel rondhangen of niet ?
sig maar weggehaald , t lekkers was er al uit verwijderd ...
zal eens kijken voor een andere
sorry ... geen site (ook webdesignersers zijn soms niet te vertrouwen)
heb nu een nieuwe webdesigner gevonden dus wellicht binnenkort wel een linkje..
moet er toch aan geloven , de vragen die ik ga hebben gaan op sys niet beanwoord kunnen worden ...of met een scheef oog naar gekeken gaan worden ...zie graag je feedback en visie op mijn toekomstige vragen op dit forum ....zal maarten hier ook wel rondhangen of niet ?
sig maar weggehaald , t lekkers was er al uit verwijderd ...
zal eens kijken voor een andere
sorry ... geen site (ook webdesignersers zijn soms niet te vertrouwen)
heb nu een nieuwe webdesigner gevonden dus wellicht binnenkort wel een linkje..
