Amp 6 41hz
Moderator: Beheerdersteam
Amp 6 41hz
Goedeavond,
Ik ben Matthijs en ik heb als eerste "project" een amp6 van 41hz besteld.
Deze ga ik gebruiken voor bij de pc en voor een ipod.
Als voeding heb ik een ringkerntrafo van 80va gebruikt.
De versterker speelt al, maar er moet nog een alu kastje omheen.
Ik heb al diverse alu behuizingen gezien, alleen zit ik nog met de maat.
Ik heb er nu tijdelijk Wharfedale's diamond 8.2 monitoren aan hangen en het klinkt al vrij goed.
Ik heb wat fotootjes ervan gemaakt, dat wordt altijd wel gewaardeerd.
Ik ben Matthijs en ik heb als eerste "project" een amp6 van 41hz besteld.
Deze ga ik gebruiken voor bij de pc en voor een ipod.
Als voeding heb ik een ringkerntrafo van 80va gebruikt.
De versterker speelt al, maar er moet nog een alu kastje omheen.
Ik heb al diverse alu behuizingen gezien, alleen zit ik nog met de maat.
Ik heb er nu tijdelijk Wharfedale's diamond 8.2 monitoren aan hangen en het klinkt al vrij goed.
Ik heb wat fotootjes ervan gemaakt, dat wordt altijd wel gewaardeerd.
Laatst gewijzigd door Matthijs op vr 18 apr 2008, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- mikekiwi
- Contacteer:
Die 41Hz-ampjes zijn erg populair...en het ziet er ook zo simpel uit. Is dit een beetje te doen met een simpele Weller 40W soldeerpook of heb je er iets meer op klein materiaal gericht spul voor nodig?
Kan zo'n Ampje ook in een houten behuizing worden geplaatst, of heb je metaal/alu nodig als koeloppervlak.
Ziet er netjes uit zo!
Kan zo'n Ampje ook in een houten behuizing worden geplaatst, of heb je metaal/alu nodig als koeloppervlak.
Ziet er netjes uit zo!
Bedankt,
Volgens mij moet dit wel lukken met een 40W bout hoor. Het is wel aan te raden om een dunne stift te gebruiken ivm de kleine componenten.
Deze ampjes kan je in een houten behuizing plaatsen, je moet wel een koel lichaam gebruiken. Bij een alu kastje kan je de behuizing als koeloppervlak gebruiken.
Volgens mij moet dit wel lukken met een 40W bout hoor. Het is wel aan te raden om een dunne stift te gebruiken ivm de kleine componenten.
Deze ampjes kan je in een houten behuizing plaatsen, je moet wel een koel lichaam gebruiken. Bij een alu kastje kan je de behuizing als koeloppervlak gebruiken.
Die 'kit' is warmtegeleidende pasta, daarmee krijg je een thermische verbinding tussen de chip en het koelblok. Doe je dat niet, dan wordt de chip gloeiend heet en het koelblok niet (je hebt namelijk nooit 100% contact), dan wordt de chip nog te heet.
Je moet het koelblok nog wel tegen de chip schroeven. Er is warmtegeleidende lijm, maar die is vele malen duurder en bovendien zit je dan vast aan dat koelblok.
Die pasta wordt inderdaad ook gebruikt tussen een pc processor en zijn koelblok. Met hetzelfde idee.
Groeten Mark
Je moet het koelblok nog wel tegen de chip schroeven. Er is warmtegeleidende lijm, maar die is vele malen duurder en bovendien zit je dan vast aan dat koelblok.
Die pasta wordt inderdaad ook gebruikt tussen een pc processor en zijn koelblok. Met hetzelfde idee.
Groeten Mark
- Jan-Willem
- Contacteer:
Dank je.daniel schreef:netjes. Wel uitkijken dat je je speakerkabels niet te lang stript! Of bananen gebruiken natuurlijk.
Schakelaartje op front is alleen om 'm uit mute/sleep te halen?
Ik ga wel bananen gebruiken. Het past net op de achterkant.
Het schakelaartje op het front is idd om 'm uit mute/sleep stand te halen.
Hi,
Ik ben niet technisch
Maar soldeer lekker, en heb geduld
De eerste Amp de simpele 6 serie heb ik verknald.
De tweed gelijk die van jou isa zojuist klaar, maar ik zit met de aansluitingen, want die is voor mij als leek niet geheel uit de beschrijving te halen.
Graag een meewijzend vingertje... thanks
Freggel
Ik ben niet technisch
Maar soldeer lekker, en heb geduld
De eerste Amp de simpele 6 serie heb ik verknald.
De tweed gelijk die van jou isa zojuist klaar, maar ik zit met de aansluitingen, want die is voor mij als leek niet geheel uit de beschrijving te halen.
Graag een meewijzend vingertje... thanks
Freggel