De voedingstrafo´s worden types uit een Philips Plano toestel. Ik vermoed dat die geen 12V wikkeling hebben, maar dat is niet zo´n probleem. Zo´n 317 kan 1 tot 1,5 Ampere leveren als de verschilspanning tussen in- en uitgang niet te hoog is. Ik heb ook nog een trafo liggen die 2x15V bij 2A is. Die zou ik dan ook als gloeitrafo kunnen gebruiken. Enig nadeel is dat ik dan een extra trafo moet gebruiken en dat past eigenlijk niet in het concept dat ik wil gebruiken. Ik wil in principe vergelijkbare versterkers bouwen als doppedoos gedaan heeft met zo´n U-profiel, maar dan zwart. Achterop de trafo, ervoor de gelijkrichtbuis voor de hoogspanning en de versterkerbuisjes er weer voor. In het ene geval zijn dat de 6072´s (preamp) en in het andere de ecc83´2 (phono) Mocht ik niet uitkomen met de regelaars, ga ik een solid state regelaar aan de onderzijde opbouwen (zener, tor en een paar extra onderdelen). Ik wil dus preamp en phono-stage apart opbouwen, zodat ik lekker kan spelen met mijn setup. Ik ga het in eerste instantie proberen met de trafo´s zoals ik ze binnenkort thuis krijg.
Groeten,
Mischa
buizen voorversterker met buizen phono riaa ingang
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Contacteer:
Je kunt ook beginnen met wisselspanning op de gloei. Zeker voor de line-stage moet dat gewoon kunnen. Bij de phonotrap kun je er vaak niet omheen.
Wanneer je een gelijkrichter en een paar dikke elco's gebruikt kun je uitstekend zonder die regelaar werken. Vaak heb je niet genoeg spanning om de regelaar zijn werk te laten doen.
Wanneer je een gelijkrichter en een paar dikke elco's gebruikt kun je uitstekend zonder die regelaar werken. Vaak heb je niet genoeg spanning om de regelaar zijn werk te laten doen.
Toch nog een vraag in dit leuke topic.
Wat is ongeveer de versterking van deze voorversterker? Ik bedoel alleen de trap met de 6072, dus zonder de phono. Ik wil namelijk graag weten of deze trap voldoende uitgangsspanning kan leveren om mijn eindtrappen aan te sturen.
Ik weet nog niet welke ingangsspanning die nodig hebben voor maximale uitsturing, maar ik heb toch beide gegevens nodig.
Groeten,
Mischa
Wat is ongeveer de versterking van deze voorversterker? Ik bedoel alleen de trap met de 6072, dus zonder de phono. Ik wil namelijk graag weten of deze trap voldoende uitgangsspanning kan leveren om mijn eindtrappen aan te sturen.
Ik weet nog niet welke ingangsspanning die nodig hebben voor maximale uitsturing, maar ik heb toch beide gegevens nodig.
Groeten,
Mischa
Ik heb deze voorversterker niet meer, maar hij versterkte een paar keer. In ieder geval was het genoeg om een eindversterker aan te sturen.mischa72 schreef:Toch nog een vraag in dit leuke topic.
Groeten,
Mischa
Meer info hier: http://www.triodedick.com/6072_voorversterker.html