Ach iemand moet de gok wagen en als jij je geroepen voelt ....
Maar als je hem binnen hebt zou ik hem gewoon eens meettechnisch aan de tand voelen. Houdt ie aan de ondergrens ergens bij 50 - 100 Hz op of aan de bovenkant bij 15 - 20 kHz dan kun je het modden net zo goed laten. Heb je er wel een leuk speeldingetje aan.
check deze buizenbak ook eens, staat een test bij en er valt het nodige aante modifiseren, heb hem voor mijn setje van Vincent ook gehad
heeft ook 4 x el34 en 2 x 6f2 buizen
ding weegt 16 kg maar heeft echter maar 1 input en een volumeregelaar
voordeel is dat de amp heel goed verkrijgbaar is
toen ik hem kocht heb ik er 240 euro voor betaald nieuw in doos
nadeel is dat de amp na de test iets in prijs is gestegen
@Richard: Weetje hoevaak die EL34 in audiofiele versterkers gebruikt wordt?...Best vaak, en ook in de veel hogere prijsklasse.
Ja dat is bekend.
Maar de buizentest in de link gaat over de toepassing van deze buizen in gitaarversterkers, daar worden andere eisen aan klank, vervorming en natuurgetrouwheid gesteld als bij hifi. Misschien dat een stevige bouwkwaliteit en lange levensduur mooi is meegenomen.
@Richard: Weetje hoevaak die EL34 in audiofiele versterkers gebruikt wordt?...Best vaak, en ook in de veel hogere prijsklasse.
Ja dat is bekend.
Maar de buizentest in de link gaat over de toepassing van deze buizen in gitaarversterkers, daar worden andere eisen aan klank, vervorming en natuurgetrouwheid gesteld als bij hifi. Misschien dat een stevige bouwkwaliteit en lange levensduur mooi is meegenomen.
Je hebt gelijk, ik zal eens zoeken of er een test is voor onze "doelgroep".
Stevige bouwkwaliteit en lange levensduur zullen zeker meespelen.
check deze buizenbak ook eens, staat een test bij en er valt het nodige aante modifiseren, heb hem voor mijn setje van Vincent ook gehad
heeft ook 4 x el34 en 2 x 6f2 buizen
ding weegt 16 kg maar heeft echter maar 1 input en een volumeregelaar
voordeel is dat de amp heel goed verkrijgbaar is
toen ik hem kocht heb ik er 240 euro voor betaald nieuw in doos
nadeel is dat de amp na de test iets in prijs is gestegen
Thanks Ralf, nu ik het zie komt me die versterker wel bekend voor maar was hem vergeten.
Ziet er best leuk uit, zeker voor die prijs. En die extra ingang is er zo bijgemaakt natuurlijk.
Hoe beviel hij jou qua geluid?
prima buizenversterker, heb hem een aantal maanden op mijn Focal triga
gebruikt en de 2 x 35 watt is ruim voldoende om de 92 db Focals tot leven te brengen, ding werd wel erg warm, maar daarom ook dat rooster/kap erbij
veel lucht en en beetje wollige bas maar prima versterkertje voor het geld
gewoon de hele triga mee aangestuurd
of bedoel je hoe het midden en hoog is
op de triga een prima combinatie, daar de focal tweeter de naam heeft snel scherp te klinken, nu met deze buizenamp beslist niet
is een kwestie van de juiste cominatie
nu speel ik met een Vincent/Shengya hybride voorversterker en een paar
Vincent 125 w monoblokken
Ik bedoelde dat ie in mijn set wel leuk zou staan als versterker van de mid bass of mid. Mijn set zal uiteidenlijk een 4 weg worden actief aangestuurd. En ik ben al wat aan het brainstormen over de versterking. Buizen versterking zou niet misstaan bij dit project dat toch wel een hoge gevoeligheid heeft. (binnenkort komt er wel wat op het forum mbt mijn projectje )
voor midden of hoog zeker een mooie versterker, voor het laag geef ik
zelf de voorkeur aan een versterker met iets meer vermogen om de woofer beter onder controle te houden
Aardige verschillen tussen verschillende landen dus.
Ik heb trouwens iemand gesproken die een Yarland en een Dynavox gehad heeft en gaf de voorkeur aan de Dynavox. Betere onderdelen en beter, gedetaileerder geluid.
Ik heb trouwens iemand gesproken die een Yarland en een Dynavox gehad heeft en gaf de voorkeur aan de Dynavox. Betere onderdelen en beter, gedetaileerder geluid.
Edo schreef:
Peter,
Ik denk dat je er nog van gaat horen...
Eens kijken of de specs kloppen (10Hz to 40khz -1.0 db )
hoi, als het een ai500 is is het inderdaad een heel leuke versterker
als je aan 10 watt genoeg hebt dan kun je hem met zeer goed resultaat in triode schakelen
mvg
audioot dirk
Sinds begin dit jaar beschik ik over een Yarland FV-34CIII van Crafty's en ik moet zeggen: hij bevalt mij uitstekend met die vier EL-84's. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat het geringe aantal ingangen (twee) een beetje tegenvalt maar voor die prijs (299 euro) moet je ook niet te veel klagen. Het geluid dat ie produceert op m'n BNS Soundpilar II's is echter uitstekend, de Chinese EL-84's heb ik vorige week vervangen door vier hele ouwe en gebruikte Philips Miniwatts uit de jaren 60. En hoewel de Chinezen ook goed klinken is het verschil duidelijk hoorbaar (en zichtbaar want ze gloeien ook meer...) De klank is voller en over de hele linie verbeterd. Wie kan mij (een nieuwkomer op het gebied van audio en afkomstig uit de radioamateurwereld) vertellen of er voor de 6N3 buizen ook een Europese vervanger is te vinden?
Bedankt voor de linkjes Leeuwarden, als ik die 6N3's ook nog vervang heb ik een complete Chinese Philips-versterker. Eens kijken op Marktplaats of ze daar nog te verkrijgen zijn.
Hoeveel power heb je nodig in de studeerkamer?
Je kunt namelijk ook zo'n Aurexx ding van Marktplaats halen. Single ended EL84, is leuk te modificeren. Levert 2 x 5 Watt ofzo.
Ik draai in m'n woonkamer met 2x 12 watt (300B) en kan goed hard.
Maar ligt natuurlijk wel aan het rendment van je speakers. Degene die ik nu heb staan hebben een vrij hoog rendement, 1 van de vorige speakers die ik gebruikte (Isis) had een vrij laag rendement....en dan wordt het al wat lastiger.
Je kunt de 6N3 vervangen door een NOS GE5670 die zijn nog goed verkrijgbaar en niet al te duur, dat is een redelijke verbetering ten opzichte van de meegeleverd 6N3. De koppel condensatoren zou je kunnen vervangen (met verval van garantie) door ClarityCap SA. Daar heb ik goede ervaringen mee. De volgende versie van de FV34CIII komt standaard met die condensatoren. Wat niet werkt in de FV34C is de eindbuizen vervangen door JJ EL84´s daar wordt het allemaal wat schel van.
Voor de liefhebbers de FV34CIII freq. plot bij 1 watt:
Groet Roland
Crafty
PS: de Yarland met Push pull EL34 buizen de FV34B vindt ik niet goed genoeg om in mijn assortiment op te nemen. Jammer maar waar. Die word een aantal posts terug aangehaald.