slotpoort van 258cm² naar 2 ronde poorten

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
dimmu1975

slotpoort van 258cm² naar 2 ronde poorten

Bericht door dimmu1975 »

beste mensen

ik ben een carsubwoofer kist aan het maken van een 100liter met een 15" kicker woofer.
nu heb ik daar een slotpoort nodig van 258cm² met 37cm lengte maar heb er geen plaats voor.
Kan ik deze veranderen naar 2 ronde poorten van 129cm² met dezelfde lengte of moet die lengte dan ook in 2 gedeeld worden?

bedankt alvast
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

lengte gelijk, totaal oppervlakte gelijk. dus idd 2 stuks van 129cm2 (dus 12.8cm diam) opp en 37cm lang
richard

Bericht door richard »

De lengte blijft gelijk.
Maar een pijp met een doorsnede van 129 cm2 zal geen standaardmaat zijn, waarschijnlijk kom je op twee pijpen van 125 mm diameter, die hebben een iets kleinere doorsnede. De poort zou dan wel iets korter kunnen zijn.

Maar de slotpoort is waarschijnlijk wat breder en platter, dan heb je wat meer turbulentie in de poort dan in een ronde buis, dan is het rendement van de ronde buis weer wat effectiefer waardoor het kleinere oppervlak wordt gecompenseerd en je de boel niet hoeft in te korten.

Zo precies komt het niet, je kan dan het beste de boel gewoon bouwen met twee 125 mm pvc rioolpijpen van 37 cm lengte. De uiteindelijke lengte kun je bepalen op gehoor of aan de hand van metingen.
dimmu1975

Bericht door dimmu1975 »

okido bedankt alvast!

nog even een laatste mogelijkheid vragen, als ik toch voor die slotpoort ga van 258cm² kan ik dan eventueel 2 kortere steken van 18.5cm zodat ze in totaal ook op een 37 cm komen?

nu ga ik slapen genoeg gesketchupped voor vanavond :P
Bijlagen
okay totaal over de top ik weet het , maar tis voor mijn bass addicted broereken.
okay totaal over de top ik weet het , maar tis voor mijn bass addicted broereken.
SARK

Bericht door SARK »

Klikerdeklik
Moet je aleen zelf even de eenheden omrekenen :idea:
Plaats reactie