Uche uche, ff afstoffen.
Deze speaker heeft me niet losgelaten en ik heb gisteren eindelijk (!) tijd gevonden om mijn buizendacbehuizing te verlijmen en......... van massief eiken vloerdelen welke over waren bij een kennis (!) een paartje van deze kasten te zagen.
Misschien dat ik vandaag nog wat foto's kan schieten, want ik hoop ze vanavond in elkaar te hebben natuurlijk.
Officiëel heb ik helemaal geen speakers meer nodig, maar ik heb nog 4 AL130's liggen en een paartje neo's van de Powerbuy met Parts Express (geert: nog bedankt he!), en die liggen nu te verstoffen in mijn kast; ZONDE!!!! Tenminste, zo dacht ik erover. En omdat ik het afvalhout zag staan dacht ik dat het nu wel geschikt zou zijn om zo'n GENEO 130 te maken (zoals ik de mijne doop bij deze

) Zo kunnen de drivers mooi loskomen. Ze zijn eigenlijk bestemd voor een open baffle d'appolito, maar omdat ik hiervoor me eerst nog een paar dingen eigen moet maken zal dit een lange termijn project worden.
Het ziet er hardstikke stoer uit in massief hout. Mocht ik de Neo's en de Al130's later voor een ander project gebruiken dan zal ik de kast gewoon verkopen aan een van de leden alhier. De twee speakers zijn qua hout alleen al hardstikke zwaar hahaha!
In het hout zitten twee v-groeven over de lengte, dus nog even kijken hoe ik dat het mooiste kan integreren in de kast.... Ik wil ze eigenlijk heel mooi opschuren en daarna óf met danish oil óf met glitsa trappenlak afwerken. Voordeel van die eerste is dat het hout een héél mooie tekening krijgt. Voordeel van die laatste is dat het héél erg sterk is en het hout mooi licht laat zoals het is. Danish oil kleurt het wat donkerder, en dat vind ik niet zo mooi eigenlijk..
Enfin, we zullen zien....
groetjes
Jan Martens.
Oja, het was heel fijn dat de maten op het forum stonden, anders had ik gisteren nooit in een verloren uurtje het hout kunnen zagen......