Nog even over de opzet van de luisterdag. Als het zo groot wordt, de volgende keer, als dat het nu is geweest, dan moeten we volgens mij meer toe naar de opzet zoals die op de DDIY dagen in Zutphen is geweest.in het breda IV topic, asterduc schreef:Jan,Wowly schreef:Dingen die ik heb geleerd:
- als hoofdorganisator geen groepsleider zijn
- meer ruimte geven geeft meer gezelligheid en meer conacten met anderen. Ik ga dit zeker meenemen naar volgend jaar!
- Die avond en het eten was buitengewoon geslaagd!!! En lekker ook nog, (het eten dan...)
- volgende keer meer proberen zelf ook te luisteren hahaha
wat Harry deed vond ik persoonlijk beter als wat wij, of toch tenminste ikzelf, heeft gedaan als groepleider.
Daarom zou ik eventueel de optie overwegen om geen groepsleiders maar wel ruimtebeheerders aan te stellen.
Best geplaatst zijn natuurlijk de personen waarvan de apparatuur in die ruimte aanwezig is.
Beter zijn misschien zelfs 2 ruimtebeheerders, ééntje in de voormiddag en ééntje in de namiddag, dan kunnen er ook nog eens 2 verschillende sets opgebouwd worden per ruimte. Tesamen zouden dat dan nu 10 sets zijn geweest met dus 10 ruimtebeheerders. Dat maakt dan dat 1 op 6 een voorstelling geeft. Als dat te weinig is kun je eventueel 2 ruimtebeheerders aanstellen, dat maakt dan 1 op 3, dat is ongeveer de verhouding tussen leden die wel en geen systeem meebrengen.
Ed
Dat wil zeggen: je werkt niet meer met groepen. Je hebt gewoon per ruimte 4 of 5 sets, waardoor er in principe de gelegenheid is om drie kwartier lang naar elke set te luisteren. Elke set wordt gedemonstreerd door de eigenaar, die zijn eigen muziek draait en naar believen verzoeknummers uit het publiek. Om te voorkomen dat er tegelijk twee sets draaien waar heel veel belangstelling voor is, kun je het ook zo indelen dat elke set 2 keer een half uur wordt gedemonstreerd.
Vooral het niet demonstreren van de eigen set was een gemis. Wat Harry deed was heel goed, maar die was dus de hele dag veroordeeld tot zijn eigen luisterruimte en kon nergens anders luisteren.
Het nadeel van mijn voorstel hier is dat je als luisteraar zult moeten kiezen, je kunt niet alles beluisteren. De huidige opzet van Breda geeft je wel de gelegenheid om wel alles te beluisteren, maar dan wel heel kort.