Verschil in opamps
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Verschil in opamps
Hallo,
Omdat ik nog niet weet of er een langere kabel tussen mijn JvE Attenuator en mijn UcD180 monoblokken komt, ben ik alvast aan het kijken welke opamp ik het beste als buffer ertussen zou kunnen zetten.
Ik liep in een ontwerp op een audiosite tegen de volgende Dual High Performance, High Fidelity Audio Opamps aan:
LME49720
LM4562
Als ik de specs vergelijk zijn deze vrijwel identiek. Is er een voorkeur voor een van beiden aan te geven of zijn er nog andere opamps die aan te bevelen zijn? De versterking hoeft niet groot te zijn, maar ik ben bang dat ik teveel verlies zal hebben als ik geen opamp tussen mijn pre en power zet. Hoe zijn jullie ervaringen hierin?
Groeten,
Mischa
Omdat ik nog niet weet of er een langere kabel tussen mijn JvE Attenuator en mijn UcD180 monoblokken komt, ben ik alvast aan het kijken welke opamp ik het beste als buffer ertussen zou kunnen zetten.
Ik liep in een ontwerp op een audiosite tegen de volgende Dual High Performance, High Fidelity Audio Opamps aan:
LME49720
LM4562
Als ik de specs vergelijk zijn deze vrijwel identiek. Is er een voorkeur voor een van beiden aan te geven of zijn er nog andere opamps die aan te bevelen zijn? De versterking hoeft niet groot te zijn, maar ik ben bang dat ik teveel verlies zal hebben als ik geen opamp tussen mijn pre en power zet. Hoe zijn jullie ervaringen hierin?
Groeten,
Mischa
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Het is dan zeer aan te raden om gebalanceerd te gaan.
In een kabel van 5 of 6 meter heb je geen noemenswaardig verlies, dat je hier een versterker voor nodig hebt.
Wel is het slim om een balanceer unit te bouwen.
Meestal is het beter om hier een speciale uitgangs trap voor te nemen (of een zeer goede trafo).
De weerstanden hiervan zijn laser getrimd en daardoor zijn de + en - uitgang exact het zelfde. Op die manier blijft je CMRR zo hoog mogelijk.
In een kabel van 5 of 6 meter heb je geen noemenswaardig verlies, dat je hier een versterker voor nodig hebt.
Wel is het slim om een balanceer unit te bouwen.
Meestal is het beter om hier een speciale uitgangs trap voor te nemen (of een zeer goede trafo).
De weerstanden hiervan zijn laser getrimd en daardoor zijn de + en - uitgang exact het zelfde. Op die manier blijft je CMRR zo hoog mogelijk.
