[Langdurig] Behringer DCX project

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Leuk Kees :lol:

Om die buzz maak ik me nu effe geen zorgen. Er komt een compleet nieuwe output stage, en die moet een einde maken aan alle ellende, en voor een digitaal audio walhalla zorgen... In ieder geval.. ze zijn op DIY audio laaiend enthousiast over de Sabre DAC.

Maar zover is het dus nog niet. In de tussentijd kan ik me vermaken met het aan de gang krijgen van de uC software. Aansturing van het display en de knoppen, IR sensor en de DCX zelf. Als het goed is kan ik daar ook info uit krijgen over de metertjes die je als LED's op het frontpaneel ziet :D zou mooi zijn als ik die gewoon op mijn display zou kunnen emuleren :)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Zo, display is besteld :)

Het is deze geworden van Matrix Orbital:

Afbeelding

192x64 pixels met een reeks knoppen aan de rechterkant en 3 kleuren leds aan de anderen kant. Je kunt het ding met 4 touwtjes tot leven wekken, en de firmware van het ding biedt meer dan genoeg mogelijkheden.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik heb vanavond het nieuwe ARC bordje voor de DCX opgehaald bij Jorrit. Veel dank daarvoor!

De meeste ontbrekende onderdelen heb ik vanavond nog snel besteld bij farnell. Tevens ook een IR sensor. Ook het display komt morgen :D
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Bericht door koifarm »

:boos:

Mod: belediging verwijderd. De oorspronkelijke inhoud was al door de auteur zelf verwijderd.
Laatst gewijzigd door koifarm op zo 05 okt 2014, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

koifarm schreef:
Voodooless , je bent aan een grote klus begonnen.
Dat weet ik :shock: . 't hoeft ook niet allemaal in een keer gelukkig. En het scheelt dat ik een deel niet zelf doe.
Ikzelf heb een paar jaar geleden voor mijn DCX een setje printen en onderdelen in china gekocht. Deze 6 voudige volumeregeling is speciaal ontworpen voor in de dcx en werkt met een afstandsbediening. Ik heb toen 2 setjes besteld en heb nog steeds 1 set liggen samen met wat onderdelen. Misschien kan ik iemand hier een plezier mee doen.
Nee dank je. Aangezien ik met een nieuw DAC bord bijna alles aan boord heb wat ik wil ga ik daar voor.
Ik gebruikte de DCX samen met Hypex UCD en dynaudio speakers.De filterinstellingen gebruikte ik volgens "le cleach" berekeningen. Dit is alleen mogelijk met DCX gelijkende apparaten. Dit is het mooiste filter concept dat ik ooit heb gehoord.


Tja, mijn indruk is toch dat je filters gewoon moet opmeten en niet berekenen. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om er eens naar te kijken en ermee te experimenteren :)

Edit: ah, het is dat geintje. Dat heb ik eens gezien en ziet er inderdaad interessant uit om eens te testen.

Maar eerst het ding eens wat verder af krijgen. Ik heb inmiddels het display binnen en ben nog aan het kloten om het aan de gang te krijgen. De I2C lib die bij mijn bordje zit lijkt niet goed te werken i.c.m dit display. Ik denk dus dat ik daarvoor zelf aan de gang moet.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Bericht door koifarm »

Voodooless dit geintje:

http://freerider.dyndns.org/anlage/LeCleach.htm

heeft mij kompleet overtuigd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Die had ik inderdaad al gevonden.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

volgens mij heb ik nog een optie als 6kanaalsvolume:

http://www.twistedpearaudio.com/joshuatree/jt.aspx

Volgens de bouwers kun je drie boards controllen met 1 controller, dat betekent voor zo'n 125 € een kwalitatief zeer goede 6kanaals volumeregeling.

Of zie ik iets over het hoofd waardoor dit niet zo zou zijn?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Dit is een buitengewoon betaalbaar en audiofiel verantwoord boardje zeg!!! En een stuk goedkoper dan de JvE attenuator, al heeft deze wel IR en inputschakeling erbij.

Jan
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Dat is zeker niet erg duur, en ze leveren prima kwaliteit spullen af. Echter moet je voor 6 balanced kanalen 6 bordjes hebben, en dan is het toch echt niet meer leuk!

Bovendien heb ik dit dus allemaal niet meer nodig omdat de DAC's een prima regeling bevatten :)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Wat ik me afvraag is het volgende:

Waarom al die moeite voor een display en dergelijk, en niet gewoon overschakelen op bediening enkel via een laptop? Dat werkt imho veel prettiger dan met die rommelige knopjes en menu'tjes..

(niet zozeer als opbouwend commentaar bedoeld voor jouw geval maar wel omdat ik zelf naar deze optie neig)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Je hebt gelijk :) Maar: Ik wil ook niet alles implementeren op dat display. Dat is veel te veel werk. Alleen de basics ga ik inbouwen. De rest zal voor het aansturen van de kanalen, weergeven van VU meters, volume regeling en omschakelen van analoog/digitaal.

De rest zal ik misschien ooit nog wel naar kijken, maar dat is zeker niet het hoofddoel.

Verder heb ik trouwens weinig updates. Ik heb het scherm nu via I2C aan mijn uC bordje hanger, maar het scherm doet nog niets met de signalen die ik er naartoe stuur.. Ik gok dat de library die ik gebruik niet correct werkt.

Ik zal dus zelf aan de gang moeten met een I2C lib. Echter is het op het moment zo druk op het werk dat ik 's avonds niet meer echt veel fut heb om er nog voor te gaan zitten. Zal nog wel enkele weken zo aanhouden. En natuurlijk is er ook nog het EK ;)
Plaats reactie