Na een maand me in het onderwerp verdiepd te hebben ben ik begonnen met de bouw ( te enthousiast om nog meer te lezen en leren!)
hier een paar foto's van het proces (nog niet af)
Reacties altijd welkom
Moderator: Beheerdersteam
dank je wel!rho schreef:Ziet er netjes uit.
Heb om eerlijk te zijn geen idee wat de styl van B&W is, probeer me eigen draai aan het ontwerp te geven!mischa72 schreef:Is een beetje B&W-achtig, met die gele konussen. De kasten mooi mat zwart maken en genieten.![]()
![]()
![]()
Groeten,
Mischa
Geen paniek. Er zijn hier mensen op het forum die 1 of 2 jaar bezig zijn om een filter te perfectioneren. Dat zijn mensen die verstand van zaken hebben, dus schroom niet. In mijn oogpunt zijn de filters het lastigste deel van het hele speakerontwerp.WayKin schreef:eigenlijk weet ik nog niet zoveel van filters (heb ik een beetje geblockt denk ik),
Dat is wel netjes, nog 1 dingetje, weet niet tot in hoever het bijdraagt of nog mogelijk is.WayKin schreef:oja, waarschijnlijk word het zijdeglans zwart met een clearcote ( denk aan en hoogglans transparante laag over het zijde glans zwart)mischa72 schreef:Is een beetje B&W-achtig, met die gele konussen. De kasten mooi mat zwart maken en genieten.![]()
![]()
![]()
Groeten,
Mischa
B&W maakt gebruik van gele kevlar konussen voor hun woofers en mids, da´s alles.WayKin schreef:Maar de vergelijking zegt me dat ik wat orgineler moet zijn in het volgende ontwerp.
Dan ben ik benieuwd in hoeverre dat zal uit maken, die bracing zit ongeveer zo'n 25 cm van elkaar af en alle panelen zijn minimaal 25 mm dik ( constructief is er altijd een optie, soms is ie alleen niet voor de hand liggendGodtoh schreef:Dat is wel netjes, nog 1 dingetje, weet niet tot in hoever het bijdraagt of nog mogelijk is.WayKin schreef:oja, waarschijnlijk word het zijdeglans zwart met een clearcote ( denk aan en hoogglans transparante laag over het zijde glans zwart)mischa72 schreef:Is een beetje B&W-achtig, met die gele konussen. De kasten mooi mat zwart maken en genieten.![]()
![]()
![]()
Groeten,
Mischa
Kan je nog een verticale bracing maken tussen de bracing die je al hebt?
Geef ik je helemaal gelijk in, voor mij is het een prettige kast om naar te kijken ( en gelukkig kan er aan het geluid altijd wat getweakd wordenmischa72 schreef:B&W maakt gebruik van gele kevlar konussen voor hun woofers en mids, da´s alles.WayKin schreef:Maar de vergelijking zegt me dat ik wat orgineler moet zijn in het volgende ontwerp.
Als dit ontwerp jou bevalt, moet je dat lekker zo maken en je van niemand iets aantrekken. JIJ moet ernaar luisteren, maar ook naar kijken, dus wie kan het beste bepalen wat jij mooi vindt? Juist dat ben je zelf, dus laat je niet teveel beïnvloeden door vergelijkingen. Als je goed genoeg zoekt vind je voor elk zelfbouwontwerp wel ergens een seriespeaker die erop lijkt.
Groeten,
Mischa
Tsjah dat wist ik dan weer nietWayKin schreef:Dan ben ik benieuwd in hoeverre dat zal uit maken, die bracing zit ongeveer zo'n 25 cm van elkaar af en alle panelen zijn minimaal 25 mm dik ( constructief is er altijd een optie, soms is ie alleen niet voor de hand liggendGodtoh schreef:Dat is wel netjes, nog 1 dingetje, weet niet tot in hoever het bijdraagt of nog mogelijk is.WayKin schreef:oja, waarschijnlijk word het zijdeglans zwart met een clearcote ( denk aan en hoogglans transparante laag over het zijde glans zwart)
Kan je nog een verticale bracing maken tussen de bracing die je al hebt?)
Ik ben niet zo ervaren met het bouwen van speakers, maar als jij schrijft dat je 3,213 liter voor de mid nodig hebt, moet dat dan niet een afgesloten sectie in de kast zijn?WayKin schreef:
dacht dat dit visiueel wel mooi zou staan, verder ben ik alleen van kast volume uitgegaan + diameter en lengte van het bass pijpje, die mij is geadviseerd ( 30,198 L voor de woofer, 3,213 L voor de mid en 19 cm lengte op 7 cm diameter voor de BR)
Ik houdt je op de hoogte van het productie proces
Volgens mij zitten de mid en de tweet in het kleine kistje in de kastRobertD schreef:Ik ben niet zo ervaren met het bouwen van speakers, maar als jij schrijft dat je 3,213 liter voor de mid nodig hebt, moet dat dan niet een afgesloten sectie in de kast zijn?WayKin schreef:
dacht dat dit visiueel wel mooi zou staan, verder ben ik alleen van kast volume uitgegaan + diameter en lengte van het bass pijpje, die mij is geadviseerd ( 30,198 L voor de woofer, 3,213 L voor de mid en 19 cm lengte op 7 cm diameter voor de BR)
Ik houdt je op de hoogte van het productie proces
Ik vind je voor een "beginner" aardig uitpakken met die kast. Ziet er netjes uit hoor.
Enige reden dat ik het weet is dat ik er gewoon ook een half uur naar heb moeten kijkenRobertD schreef:Godtoh schreef:Volgens mij zitten de mid en de tweet in het kleine kistje in de kastDie ene kast staat natuurlijk gewoon op zijn kop op de foto....
Ik zei toch al dat ik niet zoveel ervaring heb met speakerkasten bouwen.
yep, eerste project dat ik met kennis heb ondernomen, vroeger wel eens een speaker gebouwd maar wist er toen niks vanaf, was een leuk kastje bouwen en er wat speakers instoppen met een filter wat weer ergens vandaan kwam.mischa72 schreef:Dit is serieus pas je eerste project ???
Zeer mooie speaker. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groeten,
Mischa