ZBA Luisterdag Breda IV !!! Hoofdtopic en verslag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
AatV

Bericht door AatV »

Heel geslaagde dag, complimenten aan Wowly, Bart en Edo.

De sfeer was buitengewoon plezierig en heb erg leuke en ook verrassende projecten gezien/gehoord. Vooral de mastodont van Lepain, dat nog heel erg een "'work in progress" is, maar al een heel prettig geluid gaf. Hier moet met fijnafstemming nog veel mogelijk zijn. Erg goed!
Vooral de fles die als waveguide of sound disperser of .... moet dienen is een vondst.

De inhoud van die fles zou zelfs kunnen leiden tot allerlei audiophile speculaties. Cola geeft een bruin geluid, bij Sisi wordt het frisser en water levert een neutraal geluidsbeeld op. Van champagne wordt gefluisterd dat het geluid er meer van gaat sprankelen...
MOSPET

DIY Breda

Bericht door MOSPET »

Super leuk initiatief, complimenten voor alle deelnemers en de organisatie!

Groeten,

Bart
Bijlagen
DPP_0014.JPG
DPP_0013.JPG
DPP_0012.JPG
DPP_0011.JPG
DPP_0010.JPG
DPP_0009.JPG
DPP_0008.JPG
DPP_0006.JPG
DPP_0005.JPG
DPP_0003.JPG
DPP_0004.JPG
DPP_0002.JPG
DPP_0001.JPG
Penguin
Contacteer:

Bericht door Penguin »

Ik heb ook erg genoten aller eerst van alle verschillende mensen.
Allemaal 1 doel in de audio, erg leerzaam.
Volgende keer weer? ja zekers :P
Complimenten voor de organisatoren en alle andere niet genoemden.

Ben zelf er wel achter gekomen dat ik nog een aanpassing moet veranderen in mijn buizenversterkertjes, nadat ik ze op verschillende speakers hebt geluisterd.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Topdag!!! Het was weer geweldig.

De grootste verrassing voor mij was het 3-weg systeem van CarloPJB, gefilterd door Edo. Niet vaak hoor je een systeem dat zo gemakkelijk alle soorten muziek weergeeft en je het gevoel geeft, pilsje erbij en feesten maar!!!

En wat ben ik nu aan het doen? Onder het genot van de collectie CD's Breda I, III en IV die ik van doppedoos hebt gekocht, ben ik aan het nadenken over mijn bijdrage voor volgend jaar. :D Elke ZBA Breda smaakt naar meer.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Mijn reactie op op de ZBA2008:

Zeer onder de indruk van de craties die ik gehoord heb. Van een aantal creaties had ik de indruk dat het GEEN zelfbouw was. Hiermee dus een dikke chapeau voor de bouwers. Veel ideeen opgedaan voor mij eigen projecten en versteld gestaan wat een interlink kan doen. Volgend jaar hoop ik mijn set ook klaar te hebben:

Speakers: Seventeen op basis van Dayton woofer en tweet.
Preamp1: JvE passief
Phono stage: Buizen op basis van ontwerp dat Sevenup gebruikt heeft (of toch iets anders) :D .
Power: UcD180 in dubbel mono (is klaar maar moet aangepast worden)
Bron1: Marantz CD67 MKII full modified.
Bron2: Thorens TD160MKII full modified

Grote plannen zoals jullie zien, ik hoop dat er wat van terecht komt.

Hierbij ook nog even een oproep aan de mensen die in groep 5 zaten: Indien jullie je daartoe geroepen voelen, mogen jullie wat commentaar over het geluisterde materiaal via PM naar mij toe sturen, dan verzamel ik alle ervaringen in een Group5 luisterverslag.

Groeten,
Mischa
DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

Edo schreef:
Momentje voor jezelf Hans?
<fluistert>Ssshh.... ik ben heerlijk aan het luisteren </fluistert>

Beste organisatoren, geweldig bedankt voor de luisterdag. Wederom zeer geslaagd!!!

Heel veel mooie spullen gezien. Vooral in de zolderkamer stonden zeer geslaagde speakers. Petje af voor de makers/ontwerpers!

En bovenal een gezellige dag gehad met alle bezoekers. Ik ben er al een tijdje 'uit', maar de kriebels zijn weer volop terug. Binnenkort weer een garage tot m'n beschikking en wat meer tijd om te hobby'en, dus hopelijk zit m'n auto vol als ik aankom op luisterdag V :D
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Oh ja, even vergeten te melden:

Jan, nogmaals bedankt voor de geweldige organisatie !! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Hierbij wil ik mij vast aanmelden voor ZBA2009. (ben ik de eerste officiele aanmelding?)

Groeten,
Mischa
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

het was idd weer een erg geslaagde dag! weer een aantal mensen irl ontmoet die ik alleen nog on-line kende, weer genoten van al t moois dat iedereen gemaakt had, weer te laat voor de pralines, en weer niet alles kunnen beluisteren wat er was.... kortom, op naar de volgende keer :D

uiteraard een grote dank voor de organisatie en naar iedereen die de moeite nam om z'n creaties mee te nemen :!: en een persoonlijk dankjewel aan aatv en harryeng zonder wie mijn creaties er niet allemaal hadden geweest.

@Edo: die woofer was van CSS
bij een foto, Edo schreef:
Van links naar rechts: tangband, tangband, tangband, tangband, tangband, tangband, tangband, tangband
Afbeelding
geinig, maar dat viel wel mee hoor, t was Vifa, Vifa, Tangband, Tangband, Omnes Audio, Omnes Audio, Tangband, Tangband :lol: :wink:

en ook ik had wat plaatjes geschoten
Bijlagen
Breda2008 005.jpg
de 2 subs strijden om aandacht :-)   beetje jaloers ben ik natuurlijk wel dat Jan die kolos wel en ik die van mij niet in de woonkamer mag plaatsen
de 2 subs strijden om aandacht :-) beetje jaloers ben ik natuurlijk wel dat Jan die kolos wel en ik die van mij niet in de woonkamer mag plaatsen
een van de creaties die ik uiteindelijk toch niet gehoord had :-(
een van de creaties die ik uiteindelijk toch niet gehoord had :-(
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Is die laatste speaker (met ESL) ook zelfbouw? (nee toch?)
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Henkjan schreef:
t was Vifa, Vifa, Tangband, Tangband, Omnes Audio, Omnes Audio, Tangband, Tangband :lol: :wink:
Ik had al zo'n gevoel dat ik wat over het hoofd zag.... 8)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Leeuwarden schreef:
Is die laatste speaker (met ESL) ook zelfbouw? (nee toch?)
is een gemodde, de woofer en t filter zijn niet meer ori, het ESL deel wel
L

Bericht door L »

Ik heb me prima vermaakt, leuke dag, goed georganiseerd. Ik heb maar 1 ding gemist, de open baffles........

Groet,

L
lepain
Contacteer:

Bericht door lepain »

Hierbij wil ik eerst de organisatie bedanken, goed geregeld jongens, top!
Ook Harry wil ik bedanken voor het masteren van mijn set.
En mijn opa voor het rijden en sjouwen, die ouwe blijft maar doorgaan! :lol:
Het was heel leuk om mensen die ik alleen van het forum ken eens in real life te ontmoeten.

Ik vind het jammer dat ik Doppedoos' interlink vergelijking heb gemist... Ik ben nog steeds een kabel-nonbeliever. Maar dit was denk ik wel de kans om overtuigd te raken. Volgende keer weer meenemen?

Harry's systeem vond ik echt top, die speakers zijn ook echt iets heel bijzonders. Ik vond het het meest prettige systeem. Daar zou ik lang van kunnen genieten.

De beste speakers stonden mijn inziens in kamers drie en vier. De minimonitors van Geert, de Accuton/seas speakers van Martijn, Edo's Daytons en Carlo's "amati's"

Topdag, volgend jaar weer, met voltooide Mastodonten.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Het was een zeer geslaagde dag. Ik heb een aantal zeer geslaagde ontwerpen gehoord. Mijn favoriet met prijs/kwaliteit in het achterhoofd is de Seas vloerstaander van Carlo en Edo. Het laag was me nét een tikkie te veel aanwezig, maar de speaker klonk heel lekker. Hij kan bovendien zeer luid zonder dat ik ook maar een moment last van luistermoeheid krijg.
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

asterduc schreef:
helemaal vanuit Mambo Beach ...
Iets zegt me dat dit niet klopt.... Ik heb al sinds honderd jaar geen spijkerbroek gedragen..
Wel heel knap gephotoshopt... of heb ik een dubbelganger?

Ziet er uit dat het een geweldige dag was... 61 man?? Wow!!
Jammer dat ik niet meer weet dat ik bij was.. :?
Ik zit in ieder geval te genieten van de foto's, hier... en dat het allemaal even prachtig klonk geloof ik best.

Kees
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

mss een beetje laat met de reactie maar ik kan niet anders dan beamen dat het een heerlijke dag was met aanstekelijk veel enthoesiasme.
wat mij als versterkernurd de hele avond en een stuk van de nacht wakker gehouden heeft is de amp van harry.dit was een meesterwerk van klank én opbouw.
overigens vond ik het peil van de andere creaties nog een stuk hoger dan vorig jaar en ik voel me terug 30 jaar jonger(haha)
heren organisatoren:een welverdiende pluim voor de onvergetelijke dag
(hiermee een inschrijving voor volgende breda-dag!?)
mvg
audioot dirk

:shock: :D 8)
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

audiomanics schreef:
Iets zegt me dat dit niet klopt.... Ik heb al sinds honderd jaar geen spijkerbroek gedragen..
Wel heel knap gephotoshopt... of heb ik een dubbelganger?
hahaha, ik dacht dat je het aan de schoenen zou merken.
Die Kees op de foto is nep, noemt eigenlijk Paul, maar het T-shirt is het enige echte onvervalste Grafix exemplaar!

Ik denk dat ze de datum voor Breda V gaan prikken vanaf geweten is wanneer jij in Nederland bent.

Groeten, Ed.
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

asterduc schreef:
wanneer jij in Nederland bent.
Kan wel eens zijn dat daar nog heel wat Breda's tussen gaan vallen..

Kees
GerardJ

Bericht door GerardJ »

Ook voor mij was de 4e ZBA luisterdag was weer een superdag met veel verassingen. Nogmaals dank voor de perfecte organisatie Jan. En natuurlijk kijk ik weer uit naar de volgende versie.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Mag ik iedereen bedanken voor de fijne dag: allereerst de organisatoren, die een dikke pluim verdienen, maar ook degenen die invulling gaven aan de dag, alsmede alle aanwezigen die het tot een sociaal- en gezellig gebeuren hebben gemaakt.

--
Eigenlijk durfde ik me niet goed te vertonen vanwege mijn huidige gebitsproblemen, maar 's morgens bedacht ik me dat niet voor het 4e jaar verstek wilde laten gaan. Zonder nachtrust zou ik het niet redden, dus om 7:00h nog snel 2 uurtjes slapen en vervolgens op weg om me tijdens de 2e luistersessie "uitgeslapen en helder" bij de rest te voegen. Het werd de 3e luistersessie, omdat de afslag "Industrieterrein" bij Breda niet blijkt te bestaan.

Omdat ik er weinig voor om voelde om in het donker over de snelweg en zonder regenkleding terug te rijden, was mijn bedoeling om na het eten te vertrekken, zodat ik in elk geval gelegenheid had om met iedereen kennis te maken. Dit laatste is niet geheel gelukt, maar wat een hoop fijne mensen heb ik gezien en gesproken. Een prettige bijkomstigheid was de ontdekking dat meer gezichten in dezelfde richting staan dan ik dacht. Uiteindelijk vertrok ik pas om 23:15h, toen ook Wowly, DIY_freak, CarloPJB en zijn medereiziger het voor gezien hielden. Dit lijkt me een duidelijke indicatie hoe ik de dag heb ervaren.

Tot slot wil ik Edo bedanken dat hij de close-up maakte vóórdat ik poogde een stuk pizza te verslinden. :lol:
(Dat was wel een van de moeilijkere momenten van de dag, net als die momenten dat ik mijn lippen niet op elkaar kon houden omdat ik anders moeilijk werd verstaan.)
Het kleffe restant heb ik in alle rust thuis verorbert. :mrgreen:

--
Overigens was ik pas om 01:15 thuis omdat ik 4 km van huis in volledige duisternis op de vluchtstrook stond. Toen na 75 min. de ANWB kwam bijlichten, was ik weer vrij snel op weg zodat ik pas in de laatste 200 meter een nat pak opliep.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Aaaaaaaah Eindelijk rust.......

Zo, ik ben nog helemaal vrolijk van de luisterdag gisteren. Jullie geloven het misschien niet, maar toen ik om 11.15 (!) wegging stonden er nog 4 Die-hards gezellig te keuvelen over vanalles wat maar te maken had met zelfbouw hahahaha!

De beste creatie's.......de buizen van Doppendoos, de seas rode staander van Carlo, de Witte monitors van Geert, de Concave's van ed. Tenminste, dat is hetgeen ik heb gehoord, ik heb er helaas ook erg veel niet gehoord.

De mooiste creatie: de nog niet voltooide buizenversterkers van Doppedoos, die met dat rood ge-anodiseerd alu-u-profiel en de versterker van Cve (Antoon)

De grootste verassing, de kefjes van B-Force op de Ucd van Cve

De lekkerste pizza: die van mijzelf :twisted:

Ik wil nog een paar mensen met name bedanken:
Bart-M, voor zijn hulp in de organisatie!!
Timmes, voor zijn hulp met de financiën!!
De groepsleiders Jeroen_D, Daniël, Dre, Ed!!

Alle mensen die equipment hadden meegenomen, met name HarryEng, Carlo, Ed en rob en Henkjan hebben SERIEUS buitengewoon veel werk gehad om alles mee te nemen, maar ook de rest natuurlijk om met hun kostbare apparaat te gaan sjouwen. Zonder jullie betekent de hele dag niets!!

Wat ik erg leuk vond is dat er een zéér grote samenhang is tussen de mensen die komen. Of het nou de jonge brigade is (die dit jaar PRIMA vertegenwoordigd waren!) of de oude rotten (die er OOK waren) en alles ertussenin. Niemand te flauw om de ander te helpen.

Ik ben blij dat het idee met de groepsleiders goed heeft uitgepakt! Iedereen heeft zich gecmmiteerd aan hun groepsleider. Zo is het georganiseerde deel tenminste hanteerbaar, want 60 man is voor 2 man om te organiseren erg veel

Verbeterpunten:
- Meer kabels
- meer bronnen
- meer setup tijd
- duidelijkere tijden voor bijzondere zaken als meten, condensatortest etc.
- meer duidelijkheid geven over inschrijven en dergelijke
- idem voor middag-eten, dit word namelijk niet verzorgt
- we kwamen ongeveer 20 euro tekort bij het drinken. Hier ben ik helemaal niet zo blij mee, maar ik heb gelukkig al één PM gehad van iemand die helemaal vergeten was te betalen (omder de indruk van de sets natuurlijk :D ) Mochten er nog mensen zijn die het zijn vergeten, pm me ff. Voor de duidelijkehid, het drinken moest apart worden betaald, evenals de pizza. Het drinken moest je zelf doen in het kasje wat erbij stond, de pizza werd betaald aan Timmes.
Voor de georganiseerde uren: playlists maken obv de groepsleiders. Die krijgen allemaal een eigen topic waarin zijn groep de playlist kan samenstellen.

Dingen die ik heb geleerd:
- als hoofdorganisator geen groepsleider zijn
- meer ruimte geven geeft meer gezelligheid en meer conacten met anderen. Ik ga dit zeker meenemen naar volgend jaar!
- Die avond en het eten was buitengewoon geslaagd!!! En lekker ook nog, (het eten dan...)
- volgende keer meer proberen zelf ook te luisteren hahaha

einde deel 1
Laatst gewijzigd door Wowly op zo 25 mei 2008, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ha mensen!

Mijn complimenten voor deze zeer geslaagde dag. Van 's ochtends vroeg tot eind van de middag veel gezien en gehoord. Bovendien ook eindelijk de mensen achter de "nicks" ontmoet en dat maakt dit forum denk ik wel zeer bijzonder.

Aan de organisatie: keep up the good work! Volgende keer weer!

Groeten,

Bart (aka digidoo)
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Bij deze alvast de eerste 14 foto's. Nog 16 stuks, alsmede mijn bevindingen met het gehoorde, volgen later. Nu eerst de auto wassen, want morgenvroeg komt een koper en de duiven hebben klaarblijkelijk een schijtbijeenkomst gehouden terwijl ik naar de luisterdag was. :evil:
Bijlagen
Foto 14, 15:33
Foto 14, 15:33
Foto 13, 15:05h
Foto 13, 15:05h
Foto 12, 15:04h
Foto 12, 15:04h
Foto 11, 14:34h
Foto 11, 14:34h
Foto 10, 14:34
Foto 10, 14:34
Foto 9, 14:33h
Foto 9, 14:33h
Foto 8, 14:33h
Foto 8, 14:33h
Foto 7, 14:33h
Foto 7, 14:33h
Foto 6, 12:32h
Foto 6, 12:32h
Foto 5, 11:55h
Foto 5, 11:55h
Foto 4 - 11:37h
Foto 4 - 11:37h
Foto 3 (11:36)
Foto 3 (11:36)
Foto 2 (11:34)
Foto 2 (11:34)
Foto 1 (11:34)
Foto 1 (11:34)
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Wat een dag!! Ook wij zijn weer in het noorden des lands en de versterkers spelen weer vrolijk thuis! Zonder muziek kan ik immers geen berichten plaatsen :wink:

Jan & Bart Hartstikke bedankt voor de goede organisatie!

&Jan Je wilde meer kabels? Ik heb nu inderdaad een (voedings)kabel van jou bij me!

Dit jaar was wederom een groot succes en heb ik weer heleboel mooie creaties gehoord/gezien!

Tijdens het luisteren had ik het al vermeld: Wat een feest box die van Carlo en Edo! zoals jeroen al schreef:een biertje en elke soort muziek klinkt als een feest!
Na wat meer geluisterd te hebben werd al snel mijn aandacht getrokken door de versterkers die ze aanstuurde. Wat is dat?? even kijken.....EEN AKAI :?: Ja, ja, maar dan anders :!: Carlo/Jeroen Special!! Voor het eerst dat ik een goed klinkende UCD hoorde?! GEWELDIG! Ook daar wil ik me in gaan verdiepen! en het is geeneens een buis!

De concave(als ik het goed heb?) Het 3 jaren project! Allemaal cnc gefreesde platen op elkaar! Op niets bespaard! Klonk als een juweeltje! Toen ik schuw zei; Voor mij mag hij net iets meer laag hebben? Reageerde de eigenaar (naam kwijt :oops: ) ook met: Thuis draai ik met 2 grote TL's erbij! WOW!

Geweldige 'budget' vloerstaander van Edo. Jammer dat de tweater bij het 2de Nummer van mijn Breda III test CD het bij de piano solo niet meer trok! of lag het aan de twee buizen versterkers die in serie stonden voor het interlinks vergelijk?? of de gekozen interlink? Maar dan ben ik wel heel kritisch!

Voor het eerst een speaker gehoord met de keramische middentoner en tweater . Dit overtrof mijn goede verwachtingen :!:

Volgens daddy was het subwoofer gedeelte weer een groot succes! jammer dat ik het op 1 of andere manier gemist heb!
Ook dit keer hebben daddy en ik lang nagepraat in de bar van het hotel totdat ook daar vriendelijk verzocht werd....

Over het interlink vergelijk het volgende: Opvallend te horen hoeveel verschil er in de kabels zit!! Het vergelijk is echter zoals ik ook een aantal keer vermeld had: NIET HELEMAAL EERLIJK!! Dit omdat je bij omschakeling van de ene naar de andere interlink je enkel de signaal draad schakelt en dus alle 'aardingen' van de kabels wel parralel blijven staan en niet schakelt! In de praktijk geeft het echter meestal een goede indruk van hoe de kabel gaat klinken! Ook de leather cables zag ik voorbij komen! Helemaal uit mambo beach?

Het is maar een kleine greep uit de ervaringen! Ik heb niet alles gehoord maar dankzij de grote inzet van velen vonden daddy en ik het weer een groot succes en hebben ontzettend genoten van de dag! Op naar de volgende!!
Simon&daddy
harryeng

Bericht door harryeng »

Ook ik heb volop genoten!

Ik heb ook heel veel goeds gehoord, en mijn set eens goed kunnen vergelijken met anderen.

Volgend jaar is wat meer opsteltijd inderdaad handig. In ruimte 1 hadden we pas bij het middag eten de tijd om alle drie de opstellingen goed te zetten en tot hun recht te laten komen. Pech voor de ochtend groepen!

Ik heb weer een hoop geleerd. 4 spikes onder mijn boxen werkt echt niet. Thuis is het prima, daar heb je weken om ze exact uit te lijnen. Over twee weken zitten er nog maar drie spikes onder. Verder waren alle boxen die ik er uit vond springen qua laag voorzien van een gesloten systeem, of van een passief membraam. Hmm, daar ben ik nog wel even mee bezig, maar die van mij moet om te bouwen zijn naar gesloten. :-k

Ik heb nu eindelijk mijn set weer hier thuis werkend opgesteld. Ik kan weer in alle rust luisteren, en mijn armen en rug rust geven.

Heren organisators en bezoekers, het was een prachtig feest. Tot volgend jaar!

Harry
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”