Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » za 17 mei 2008, 13:26
Hallo,
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nu wil ik eindelijk toch wel eens zelf iets gaan bouwen.
Onlangs hebben mijn multimediaspeakertjes de geest eraan gegeven, en moet ik dus opzoek naar iets nieuws.
Ik wil zelf(al dan niet bouwpakket/nabouwen) een simpel 2-weg geluidssetje bouwen.
Eerst was ik van plan om het speaka bouwpakket van conrad te bouwen maar na de negatieve reacties ga ik dit toch niet doen.
Misschien kan ik iets met de visaton fr8 ?
Mijn budget is 80 euro voor de 2 boxen.(excl. versterker)
Iemand een idee ?
Alvast bedankt.
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » za 17 mei 2008, 13:36
Als dit je eerste project wordt is het misschien verstandig om met een eenvoudig en goedkoop ontwerp te beginnen, dan kun je wat ervaring opdoen met het bouwen van kasten ... Needles misschien
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » za 17 mei 2008, 13:44
Bestaan er ook kleinere ontwerpen die gemakkelijk te bouwen zijn voor een beginner ?
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » za 17 mei 2008, 13:51
Het is iets in dat genre dat ik zoek.
Is dit het simpelste ontwerp voor een beginner ?
weidok
Berichten: 2570 Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum
Bericht
door weidok » za 17 mei 2008, 13:57
rptj schreef: Bestaan er ook kleinere ontwerpen die gemakkelijk te bouwen zijn voor een beginner ?
Pico Tango ??
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » za 17 mei 2008, 14:09
Ik zoek eigenlijk een heel eenvoudig project met tekeningen en eventueel uitleg, want ik ken voorlopig niets over speakers bouwen.
Mijn budget: 80 euro voor de 2 speakers.
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » za 17 mei 2008, 14:44
rptj schreef:
Alleen kan ik de HiVi B3S maar moeilijk vinden in de internet webshops ?
Is er een alternatief ?
Misschien kan bmm-electronics eraan komen. Hij heeft veel van Hivi.
Ik zou hem eens mailen.
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » za 17 mei 2008, 14:49
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » za 17 mei 2008, 14:51
Ja,als ik het goed heb is deze een op een uitwisselbaar.
Volgens mij staat daar ook nog iets over op Zaph
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » za 17 mei 2008, 15:05
Heeft Henkjan niet iets leuks met een breedbandertje
Vuurkat
Berichten: 2008 Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36
Bericht
door Vuurkat » za 17 mei 2008, 15:20
Is de versterker kapot, of zijn het de speakers?
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » za 17 mei 2008, 15:22
Ik vermoed de speakers, ze spelen wel nog maar helaas is de kwaliteit echt ver te zoeken.
danielv
Berichten: 613 Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn
Bericht
door danielv » za 17 mei 2008, 19:15
probeer de pico tango's zo'n 80 euro als je ze met een tangband neemt voor meer informatie kijkt maar even op mijn topic: ( beouw en keuze topic)
viewtopic.php?t=6048
originele topic:
viewtopic.php?t=4687
Vuurkat
Berichten: 2008 Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36
Bericht
door Vuurkat » za 17 mei 2008, 20:33
Hoe groot mogen ze maximaal zijn?
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » za 17 mei 2008, 20:39
Bedoel je nu de afmetingen van de nieuwe ?
Of bedoel je het wattage van de oude kapotte multimediaspeakers?
danielv
Berichten: 613 Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn
Bericht
door danielv » za 17 mei 2008, 20:41
ja die bedoelt ie, maar is de pico tango van mijn posty daarboven niks??
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » za 17 mei 2008, 20:44
Ik vind de pico tango zeker een mooi ontwerp, maar ik vrees dat dit nogal een lastig karwei is als eerste zelfbouwspeakers.
danielv
Berichten: 613 Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn
Bericht
door danielv » za 17 mei 2008, 20:45
valt mee. ik ben ook een beginner het zijn ook mijn eerste speakertjes.
als je een kistje van hout kan maken kun je dit ook wel
Godtoh
Berichten: 116 Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 23:00
Locatie: Hoogeveen
Bericht
door Godtoh » za 17 mei 2008, 21:36
Bouw zelf de needles,
Qua hout is dat goed te doen...
Afwerking tsjah, oefening baard kunst zeg maar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » za 17 mei 2008, 23:27
SARK schreef: Heeft Henkjan niet iets leuks met een breedbandertje
ja hoor: wat dacht je hiervan?
viewtopic.php?t=6470
kan ook rechtop, dan istie dus maar 22 diep en 40 hoog, met de BB3.01 ietwat boven de 80...
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » zo 18 mei 2008, 0:13
Dit project van henkjan zie ik helemaal zitten. Ik hoop dat er binnenkort wat meer foto's van komen ?
danielv
Berichten: 613 Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn
Bericht
door danielv » zo 18 mei 2008, 12:05
miss ff hehkjan pm'en
rptj
Berichten: 24 Lid geworden op: za 17 mei 2008, 12:58
Bericht
door rptj » zo 18 mei 2008, 14:59
Ik ben van plan om die van henk jan te maken, maar kan ik de Ohmes audio 3.01 ook vervangen door een goedkoper alternatief ?
Anders red ik het niet met mijn budget.