Low budget 2-weg vloerstaander.
Moderator: Beheerdersteam
Bedankt,Edo schreef:Zekers,
De maten zijn 900x185x250 (HxBxD)
Dan komt er nog een voetjes bij en wat aluminium paaltjes tussen de voet en kast, dus hij wordt in totaal ongeveer 960mm hoog.
Gisteren op de hout cursus wat zaag en schaafwerk verricht
Ik neem aan dat die maten trouwens buitenmaten zijn, en dikte 22mm ?
Nils.
Mijn versie wordt iets wat minder low-cost (qua kast dan toch) gezien dit mijn eerste 'echte' vloerstaander wordt, ga ik voor 22mm meranti en bedenk ik nog behoorlijk wat (18mm MDF) bracing. (ik ga wel eens en kijkje nemen bij Hondasnl).Edo schreef:Hoi Nils,
Bijna, om de kosten wat te drukken is het 18mm dik MDF geworden.
Dik genoeg voor dit project. De maten zijn inderdaad de buitenmaten.
Ohja, de diepte van de kast (250mm) is INCLUSIEF de 4 mm dikke platen voor en achterop.
Enkel de hoogte en breedte moet ik dan nog aanpassen van 18mm naar 22mm dikte.
Komt wel goed
Edit: Waar bestel jij je onderdeeltjes? Want bij strassaker staat die pearless er niet tussen, ook verdelen zij geen HiVi....
Laatst gewijzigd door Nils_vn op wo 30 apr 2008, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Paaltjes zijn 35mm hoog. De poort heb ik iets korter gelaten dan in de simulatie maar moet nog meten verder. De pijp is een Visaton BR15.34
Op dit ogenblik is hij 10 cm lang. Maar kan nog korter/langer worden als ik ga meten. Net nog even de eerste blanke laklaag erop gezet. Geloof dat het best wel grappig wordt zo.
1 nadeel....na het aanbrengen van de kleurlak komen natuurlijk de haartjes van het MDF omhoog....en schuren is wat lastig want daardoor gaat de structuur verloren. Dus na de blanke laklaag wordt er pas licht opgeschuurt om alles strak en glad te krijgen. Maar dit had ik ooit al eens getest en gaat goed.
Op dit ogenblik is hij 10 cm lang. Maar kan nog korter/langer worden als ik ga meten. Net nog even de eerste blanke laklaag erop gezet. Geloof dat het best wel grappig wordt zo.
1 nadeel....na het aanbrengen van de kleurlak komen natuurlijk de haartjes van het MDF omhoog....en schuren is wat lastig want daardoor gaat de structuur verloren. Dus na de blanke laklaag wordt er pas licht opgeschuurt om alles strak en glad te krijgen. Maar dit had ik ooit al eens getest en gaat goed.
Als je em nog korter maakt heb je met een poort van 34 cm2Edo schreef:Paaltjes zijn 35mm hoog. De poort heb ik iets korter gelaten dan in de simulatie maar moet nog meten verder. De pijp is een Visaton BR15.34
Op dit ogenblik is hij 10 cm lang. Maar kan nog korter/langer worden als ik ga meten. Net nog even de eerste blanke laklaag erop gezet. Geloof dat het best wel grappig wordt zo.
1 nadeel....na het aanbrengen van de kleurlak komen natuurlijk de haartjes van het MDF omhoog....en schuren is wat lastig want daardoor gaat de structuur verloren. Dus na de blanke laklaag wordt er pas licht opgeschuurt om alles strak en glad te krijgen. Maar dit had ik ooit al eens getest en gaat goed.
en met zo'n 16 cm bassmid speaker ( op ca 1/3 van de lijn)
en een kast van ca. 90 cm hoog
met de poort helemaal op de bodem heel voorzichtig een
ML TL gebouwd.... ben erg nieuwsgierig naar de metingen
Vind ik wel een goed idee, zo'n basreflex poort aan de onderkant.
Dat geeft toch een wat strakker front en je kunt een eventueel rooster ervoor lekker klein houden.
Een klain nadeel daarentegen is dus dat je altijd een voet eronder moet zetten. maar ik vind dat je het mooi en goedkoop hebt opgelost.
Zijn er al plannen voor een volgend project ?
Dat geeft toch een wat strakker front en je kunt een eventueel rooster ervoor lekker klein houden.
Een klain nadeel daarentegen is dus dat je altijd een voet eronder moet zetten. maar ik vind dat je het mooi en goedkoop hebt opgelost.
Zijn er al plannen voor een volgend project ?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
zeker mooi resultaat zo, het hout idee is er zeker wel.
Ik hou het in gedachte, aangezien ik het denk ik wel bij iemand kan toepassen.
Ik hoop trouwens dat de tweeters je bevallen, ik heb nmlk wat ervaringen gelezen die niet geheel rooskleurig zijn (waaronder de bekende zaph site)
Al met al een leuk projectje zo
Ik hou het in gedachte, aangezien ik het denk ik wel bij iemand kan toepassen.
Ik hoop trouwens dat de tweeters je bevallen, ik heb nmlk wat ervaringen gelezen die niet geheel rooskleurig zijn (waaronder de bekende zaph site)
Al met al een leuk projectje zo
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Op zich leuke site die je bedoelt, maar ik ken ook andere verhalen over de tweeter. Dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan. Eerst zelf eens proberen. Klinkt het niet, dan kan altijd de K1 er nog in. (net zo duur, net zo groot)
Maar je hebt het over meervoud (ervaringen). Waar staan die?
Maar je hebt het over meervoud (ervaringen). Waar staan die?
Laatst gewijzigd door Edo op do 01 mei 2008, 7:39, 1 keer totaal gewijzigd.

