LSPCad 6.0 Data import

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
D.A.R.R.Y.L.
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35

LSPCad 6.0 Data import

Bericht door D.A.R.R.Y.L. »

Beste,
Als ik in LSPcad externe data aan mijn driver koppel, laat lspcad alleen de grafiek tot 63Hz zien, zowel voor de impedantie als de frequentie+phase.
Erg raar. iemand een idee?

Aangeleverde data komt uit CLIO en staat in drie nette kolommen (TAB gescheiden) in een ascii text file.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Re: LSPCad 6.0 Data import

Bericht door DIY_Freak »

D.A.R.R.Y.L. schreef:
Beste,
Als ik in LSPcad externe data aan mijn driver koppel, laat lspcad alleen de grafiek tot 63Hz zien, zowel voor de impedantie als de frequentie+phase.
Erg raar. iemand een idee?

Aangeleverde data komt uit CLIO en staat in drie nette kolommen (TAB gescheiden) in een ascii text file.
Dat probleem ben ik nog niet tegengekomen. Weet je zeker dat er niet iets mis is met je data? Ik heb m'n usb-sleutel nu niet bij me, dus ik kan er niet (...zucht...). Er zijn nogal wat opties in de driver parameters (niet zozeer de bandbreedte, maar wel een additionele import mogelijkheid voor transfer functions en offset regelaars enzo. Met de juiste files kan dat ook voor verrassende effecten zorgen ;)). Probeer het nog eens met een blanco project. Verder heb je in de general settings nog opties voor het bereik van de grafieken en de voor de bandbreedte die daadwerkelijk gebruikt wordt. Beide even op 20K zetten voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Kun je misschien een klein stukje van de data file posten? Ik weet namelijk dat LSPCad behoorlijk kieskeurig is (in ieder geval oudere versies).
D.A.R.R.Y.L.
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35

Bericht door D.A.R.R.Y.L. »

Freq dB Phase
20.0 74.7 141.08
20.3 74.7 140.46
20.5 74.8 140.07
20.8 74.8 139.68
21.1 74.8 139.29
21.3 74.9 138.91
21.6 74.9 138.52
21.9 75.0 138.14
22.2 75.0 137.76
22.4 75.1 137.37
22.7 75.1 136.99
23.0 75.2 136.61
23.3 75.2 136.23
23.6 75.3 135.85
23.9 75.3 135.47
24.2 75.4 135.09
24.5 75.4 134.71
24.9 75.5 134.33
25.2 75.5 133.93
25.5 75.6 133.49
25.8 75.6 133.05
26.2 75.7 132.62
26.5 75.7 132.18
26.8 75.8 131.75
27.2 75.8 131.32
27.5 75.9 130.88
27.9 75.9 130.45
28.3 76.0 130.03
28.6 76.0 129.60
29.0 76.1 129.18
29.4 76.1 128.77
29.7 76.2 128.35
30.1 76.2 127.95
D.A.R.R.Y.L.
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35

Bericht door D.A.R.R.Y.L. »

PS waar hij stopt is rond regelnummer 92 van de tekstfile.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

deepspace schreef:
Kun je misschien een klein stukje van de data file posten? Ik weet namelijk dat LSPCad behoorlijk kieskeurig is (in ieder geval oudere versies).
Dat is wel zo, maar dan werkt het vaak of wel, of helemaal niet. Dit lijkt me een geval van de verkeerde settings.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

DIY_Freak schreef:
deepspace schreef:
Kun je misschien een klein stukje van de data file posten? Ik weet namelijk dat LSPCad behoorlijk kieskeurig is (in ieder geval oudere versies).
Dat is wel zo, maar dan werkt het vaak of wel, of helemaal niet. Dit lijkt me een geval van de verkeerde settings.
idd, file ziet er op het eerste gezicht prima uit...
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

D.A.R.R.Y.L.,

heb je al in de settings gekeken? Wellicht kun je eens proberen om het gebied op en rond de 63Hz eruit te knippen en kijken of 'ie dan nog steeds op dezelfde freq blijft hangen. Maar zoals ik al zei, ik betwijfel dat het iets met het bestand te maken heeft. Heftige resolutie trouwens... :shock: Lijkt een beetje overkill ;) Waar komt het bestand vandaan?
D.A.R.R.Y.L.
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35

Bericht door D.A.R.R.Y.L. »

Hoi,

Bestand komt uit CLIO.
Zo heftig vind ik hem niet ;-)
In Audua Speakerworkshop maakt ie van deze grafieken een zooitje in het crossovergebied, door te bepekrte resolutie.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”