Maar goed, nou heeft zo'n versterkertje natuurlijk een voeding nodig, voorlopig wil ik het simpel oplossen met twee 9V blokken, maar de bedoeling is dat er op termijn een goede gestabiliseerde en ruisarme voeding in komt, die ook bruikbaar zal zijn voor andere projecten (DAC, voorversterker).
Ik heb wat op internet rondgekeken en schema's samengetrokken voor een simpel LM317 / LM337 ontwerp en heb met EAGLE dit schema ontworpen.
Als het goed is is het ruisniveau vergelijkbaar met dat van een batterij. Ik heb ook schema's van shunt voedingen gevonden die nog veel betere resultaten behalen, maar ik vind die erg lastig om te doorgronden, ik weet niet hoe de negatieve kant eruit zou moeten zijn en de vraag is of dat nodig is.
Voor de weerstanden wil ik 1/4w metaalfilm gebruiken, voor de elco's low-esr's en op de gelijkrichters keramische KPDU's, allemaal van Conrad. Als trafo wil ik een simpele printtrafo van 2x15v, 77mA gebruiken in EL30 behuizing
Nou ben ik een newbie wat het ontwerpen van schakelingen betreft dus mijn vragen heel simpel:
- Is dit een goed ontwerp en heb ik de juiste typen componenten gekozen?
- Is de trafo zwaar genoeg, zijn de elco's groot genoeg?
- Welke veiligheidsmaatregelen zijn nodig als ik dit in een aluminium behuizing wil bouwen?