ik heb uit een sloop twee uitgangsstransfo´s
prim. 2,5k sec. 8ohm
kan ik deze gebruiken met EL 34 buizen?
uitgangstransfo
Moderator: Beheerdersteam
- Soundexcel
Beste Glen, als antwoord op je vragen zou ik je adviseren es te kijken bij Elektor.nl waar ze boekjes hebben over buizenversterkers. Ook voor guitaar.
Het is niet zo geschikt om de volledige buizentheorie op een forum uit te leggen aan een beginner. Bovendien heb je dan schema's en bouwbeschrijvingen van versterkers.
Het is niet zo geschikt om de volledige buizentheorie op een forum uit te leggen aan een beginner. Bovendien heb je dan schema's en bouwbeschrijvingen van versterkers.
Re: uitgangstransfo
Nee, ik denk het niet, voor een EL34 PP heb je zeker een RAA nodigglenmaes schreef:ik heb uit een sloop twee uitgangsstransfo´s
prim. 2,5k sec. 8ohm
kan ik deze gebruiken met EL 34 buizen?
of primaire impedantie nodig van 4K, verder moet de kern groot genoeg
zijn om minimaal een vermogen van 30....50 watt te kunnen verwerken.
E.e.a. kun je vaak zo uit data bladen halen.
Vriendelijke groet,
Jack
- RobertD
- Contacteer:
Hallo Glen,
Heb je ook een plaatje van de trafo's?
Het zou wellicht kunnen in een single-ended versterker. Kan heel mooi klinken als je speakers een beetje gevoelig zijn.
Het is wel belangrijk om te weten hoeveel stroom er door de primaire winding van de trafo mag lopen, dat is misschien af te leiden uit de dikte van de wikkeldraad.
Uit welk apparaat heb je deze trafo's gehaald?
Heb je ook een plaatje van de trafo's?
Het zou wellicht kunnen in een single-ended versterker. Kan heel mooi klinken als je speakers een beetje gevoelig zijn.
Het is wel belangrijk om te weten hoeveel stroom er door de primaire winding van de trafo mag lopen, dat is misschien af te leiden uit de dikte van de wikkeldraad.
Uit welk apparaat heb je deze trafo's gehaald?