Marantz PM/62 Hoe weer aan de praat te krijgen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Boerenterprise

Marantz PM/62 Hoe weer aan de praat te krijgen

Bericht door Boerenterprise »

Hallo,

Ik zou graag jullie expertise willen gebruiken.
Sinds gisteren ben ik (gratis) de eigenaar geworden van een Marantz PM-62 stereo versterker. De versterker is gemodiviceerd door JK Acoustics. Alleen zoals verwacht komt er geen geluid uit de versterker. (was natuurlijk te mooi om waar te zijn). Als ik de versterker aan het stopcontact hang doen wel alle lampjes het wel. Niet een van de ingangen geeft respons. Niet eens een klein kraakje. Ik hoopte dat het een zekering zou zijn, maar helaas.... deze zijn nog goed. Tenminste voor zover ik kan zien de 2 zekeringen op de print waar de voedingskabel binnen komt. Heeft iemand een idee suggestie wat het zou kunnen zijn, of wat ik kan doen om het te proberen??? Ik geen electroman :roll: Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, want ik zou het beestje graag spelen willen krijgen.

Alvast bedankt,

Chris

even een paar pic´s
Bijlagen
CIMG1169.JPG
CIMG1170.JPG
CIMG1172.JPG
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dit topic kan wel naar het versterker subforum hoor :wink:

Wat hebben ze er eigenlijk aan gemodificeerd ?

Sja als eerst kan je beste de standaard troubleshoot procedure doen.
Of te wel, elke stekkertje los halen en weer vastzetten, knopjes in drukken enz enz.

heb je het dan nog niet gevonden dan is het eerst wat je doet meten of er überhaupt spanning in en uit de trafo komt/gaat.
Daarna bekijken of er spanning staat over pre-amp enz enz.
Boerenterprise

Ik zal alle stekkers wel los halen en weer vast zetten. Hopelijk helpt dit. Wat er gemodificeerd is... Geen idee, maar de grote zwarte jongens horen er volgens mij niet. Ze zijn er netjes ingezet. Dat wel. Verder... Geen idee.

Chris
sietse

Bericht door sietse »

Zit er toevallig ook een schakelaartje aan de achterkant om voor- en eindverstreker te scheiden?
Zie ik links op het plaatje van de binnenkant een printje met een relais? Zo ja, doet die ook iets bij het inschakelen van de versterker? (beveiliging of inschakelvertraging?)
Boerenterprise

Haha,

Er komt geluid uit 8) Alleen niet altijd. Het hangt er vanaf oof ik de relais aan de rechter kant van de versterker hoor schakelen. Lijkt mij op de printplaat waar de aansluitingen (cd, aux, e.d.) op zitten. Ben dus al een stapje verder. \:D/ Nu alleen nog maar zorgen dat ik hem altijd :-({|= kan laten maken.
Morgen weer een dag.

Chris
Boerenterprise

Die twee zwarte rechthoekige dingen waar het netsnoer de kast binnen komt. Zijn dat de twee "hoofd" relais. Kan het zijn dat een van de twee niet helemaal lekker meer is en er vor zorgt dat alles behalve de verlichting lam ligt?? Soms kan ik de versterker tig keer aan en uit de, maar zet ik de versterker op zijn kant, dan is het weer afgelopen. Ligt de versterker op zijn (linker) kant en tik ik p de rechter zijde, dan hoor je volgens mij elk relai schakelen die er in zit. Vandaar dat ik vermoed dat het een van de twee "hoofd" relais is, die verzaakt om de rest van stroom te voorzien. Wat is jullie mening hier over??

Chris
sietse

Bericht door sietse »

Klinkt als of er ergens iets los zit.
Boerenterprise

Hmmm,

Ik snap het niet meer. Ik heb alles losgehaald, nagekeken en weer netjes gemonteerd. Ik kwam er vanochtend achter dat wanneer ik op de kast druk(zachtjes), Alles werkt of niet werkt. Toen dus het ront er af gehaald en weer gemonteerd. Niet te zien. Nu doet de powerknop raar. Normaal , als je hem indrukt, dan blijft hij hangen. Druk je weer, dan komt hij weer verder naar buiten. Dat "hangenblijven" doet hij dus niet meer :evil: Nu moet ik de knop ingedrukthouden om stroom op de versterker te houden. Grrrr. Naar mijn weten zou de "knop"intern moeten blijven hangen en zit er geen speciaal stelsel achter oid. De versterker geeft nu oof geen krimp meer! alle lampen branden wel. Zou het de powerschakelaar kunnen zijn die niet lekker is?? (zie eerste foto links boven in de hoek, waar de schakelstang aan zit).

Chris
SARK

Bericht door SARK »

Boerenterprise schreef:
Zou het de powerschakelaar kunnen zijn die niet lekker is??
Ik denk dat de beste methode de "eliminatiemethode" is, dus nu de powerschakelaar doorverbinden/solderen zodat je 'm alleen maar aan/uit kan krijgen door de stekker te gebruiken (zo te lezen moet je de schakelaar zowiezo vervangen maar dat kan altijd nog).
Volgende stap zijn de relais (stuk voor stuk, anders weet je niet aan welke het ligt :wink: ).
Plaats reactie