D'appolito met Visaton AL130 en Neo3PDR

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

Bedankt :)

En bij polyester moet ik dan gewoon denken aan poleyster plamuur zoals wat op deze site staat linkje
Of moet ik denken aan heel ander materiaal. ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

pin me d'r niet op vast, ik heb t ook maar van horen-zeggen, maar wel zo iets ja.
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Bericht door pompebled »

Jorrit schreef:
Bedankt :)

En bij polyester moet ik dan gewoon denken aan poleyster plamuur zoals wat op deze site staat linkje
Of moet ik denken aan heel ander materiaal. ?
Nee, je moet denken aan glasmat en polyester hars, de hars dringt deels in de MDF, geen vochtinwerking en scheuren op den duur, en de glasmat (nat in nat werken) zorgt voor de extra stevigheid en strakke buitenkant.
De buitenkant kun je met polyester plamuur superstrak krijgen.

Vanwege de vochtinwerking zou ik de binnenzijde ook in de hars zetten.

Polyester stinkt enorm, ik werk er zelf niet meer mee (allergie), tegenwoordig gebruik ik alleen maar epoxy hars en glasweefsel (i.p.v.glasmat), dat is reuklozer en prettiger te verwerken vind ik.
Helaas ook flink duurder dan polyester.

Beide materialen uitsluitend met goede adembescherming (vooral de glasmat vezels krijg je nooit meer uit je longen...) en handschoenen verwerken.
Kijk hier voor uitgebreide informatie over het werken met kunststoffen: http://www.r-g.de/downloads.html

Groeten, Jan.
Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

Oke bedankt voor de tips :) Ik moet me daar nog maar is in gaan verdiepen dan.

De eerste kast staat nu al sinds zondag in de lijmklemmen. Van het weekend ga ik de 2de kast lijmen.
Hier nog even 2 foto's. De laatste is wel wazig geworden want het was toen al te donker voor de camera van mijn telefoon. Ik maak binnenkort wel een keer fatsoenlijke foto's
Bijlagen
Totaal plaatje. De baffle zit er alvast voor een deel in om de platen beter uit te lijnen.
Totaal plaatje. De baffle zit er alvast voor een deel in om de platen beter uit te lijnen.
De eerste paar lagen met demping erin.
De eerste paar lagen met demping erin.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

pompebled schreef:
tegenwoordig gebruik ik alleen maar epoxy hars en glasweefsel (i.p.v.glasmat), dat is reuklozer en prettiger te verwerken vind ik.
De hechting tussen epoxy en hout is ook beter dan tussen polyester en hout.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

excuse me, dat gaat er al goed uitzien zeg!!!!

jan
Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

Bedankt :)
Ik ga van het weekend de 2de kast lijmen en beginnen met de baffle's
Eind april heb ik een week vakantie en dan wil ik beide kasten klaar hebben om af te gaan werken.

Het afwerken hoop ik dan die week te kunnen doen. De afwerking zelf ben ik nog steeds niet over uit dus dat word nog een verassing.
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Bericht door pompebled »

Jorrit schreef:
De afwerking zelf ben ik nog steeds niet over uit dus dat word nog een verassing.
Typefoutje hoop ik?
Anders is het zonde van al het werk...

Groeten, Jan.
Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

Scherp ;)
Maar het was hopelijk inderdaad een typfoutje.

Ik zou kijken of ik van het weekend van de eerste kast eens fatsoenlijke foto's kan maken. Hier is niet echt veel op te zien ofzo.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Henkjan schreef:
ik denk dan toch iets van polyester er op, net als Hondasnl op z'n bootje
Krijg nou nix :D .

Waanzinnig :shock:

Zie ik ineens een draadje.

Inderdaad, zet hem dan eerst in een transperante laklaag o.i.d.
Schuur hem vervolgens bot, dan hecht het polyester veel beter.

Gebruik hierbij glasvezelmatten i.c.m. polyester.
Ja kast wordt waanzinnig sterk en is superglad af te werken.

Ook zul je later nooit last hebben van het uitzetten van de kopsekanten van het mdf.

LEUK Project!!!! :D
Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

Bedankt voor de tips :)

Ik heb net de baffles er tegen aan gelijmt dus die mogen nu mooi drogen.
Het afwerken wil ik vrijdag mee gaan beginnen hopen dat het een beetje wil lukken. Nog nooit met dat spul gewerkt dus.
Ik zou van het weekend wel foto's posten. Ik heb hier nu geen camera dus.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Bericht door Ronkel »

Gaat de goeie kant op! Ben benieuwd hoe het er op goede foto's uitziet :) .
Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

Zo en dan nu weer eens foto's.
Afgelopen week druk bezig geweest met de kasten (op de feestdagen na :P ).

Ze staan nu net in de eerste laag grondlak welke nog aan het drogen was toen ik de foto's nam. De uiteindelijke kleur word donker rood.
Bijlagen
DSC_0200.JPG
DSC_0199.JPG
DSC_0198.JPG
Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

Hier nog maar wat foto's van mijn telefoon.
Daar heb ik er net wat meer mee kunnen maken.
Er komen nog zo'n 3 a 4 laklagen boven op voor een goede dekking.

edit:
Dat ging niet helemaal goed poging 2.
Bijlagen
Beide kasten ruw geschuurd
Beide kasten ruw geschuurd
Eerste laklaag.
Eerste laklaag.
Een baffle van de achterkant
Een baffle van de achterkant
De kasten met de baffle's
De kasten met de baffle's
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ziet er echt waanzinnig uit :!: , exact hoe ik me dit toen destijds voorgesteld had.

Mooi project!
Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

Bedankt :)

Ze staan nu net een uurtje te spelen.
Eerste indruk klinkt super :D
Ik ga morgen nog meer meten en fine tunen met de DCX2496 maar zoals het nu klinkt ben ik zeker niet ontevreden.
Spelen mijn oude speakers er toch wel behoorlijk uit.
Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

En dan nu een fotootje van de speakers op hun rustplek.
Ze staan in mijn hobbyhok / studiootje. Achter het raam zit een oefenruimte waar ik met mijn bands speel en ook opneem.

Ben er zeer tevreden over. Zeer mooi ruimtelijk beeld en veel detail.
Ik heb ze zaterdag doorgemeten en nog een beetje met de eq op de DCX2496 gespeeld. Ze klinken nu wel een stuk beter als afgelopen vrijdag nog :)
Bijlagen
Afb002.jpg
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wat is er eigenlijk mis met je camera? :?:
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Volgens mij met de telefoon gemaakt. Gaf hij in een paar post terug al aan. Toch jammer, zou ze wel eens goed in detail willen zien :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Maar een kenner ziet dat het prima gelukt is... :twisted: ... :D
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Beetje offtopic, maar wat heb je daar voor studio? En die subs?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

:shock: :shock: :shock:

Buitewgewoon fraai

Kom je ook naar de luisterdag??? :D

Jan
Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

Bedankt allemaal :)

De foto's zijn inderdaad met mijn telefoon gemaakt en daarom van mindere kwaliteit. Ik zou binnenkort wel betere foto's maken met een fatsoenlijke camera.
Ik ben nog niet helemaal tevreden over de afwerking. Zijn een paar dingen nog fout gegaan helaas. Mochten ze me te veel gaan irriteren dan ga ik de afwerking nog overnieuw doen maar nu eerst luisteren :)

Over het studiootje wat ik heb. Tjah wat wil je er van weten ? Het stelt allemaal nog niet zo heel veel voor. Ik heb 16 analoge i/o's en 4 digitale i/o's in mijn computer en draai protools 7. Als preamp gebruik ik een 16 kanaals mengpaneel. Ik neem voornamelijk beginnende bandjes op wie nog niet al te veel geld hebben. De subjes zijn 2 stuks Peerless SLS-263 in een gesloten kast. Verder staat er nog een Peerless XXLS12 sub ook gesloten.

Nu ga ik eerst verder met de versterker. Het worden 2 AMP1-B versterkers van 41hz. Voor de subs heb ik een PA versterker met lekker wat vermogen (2 x 600 in 8 ohm).
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Jorrit :!: :shock:

Niets aan toe te voegen....zeer fraaie kasten, ziet er werkelijk fantastisch uit.
Ik val daarom ook geheel op een Dappo configuratie.
De ruimtelijkheid komt me heel bekend voor.

Proficiat en heel veel luisterplezier.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Bericht door Ronkel »

Ziet er super uit :!: Werkt de plaatsing op het bureau een beetje? Bij welke frequentie nemen de subs het over?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”