drieweg met eton laag, mid en visaton hoog
Moderator: Beheerdersteam
Bedankt voor de reacties,
Montana, ik heb nog maar een kant uigezaagt maar het is de bedoeling dat allebei de kanten het zelfde worden, dat zal natuurlijk niet helemaal lukken maar ik doe mijn best
Paul, Niet aan gedacht tijdens het tekenen maar vind het wel een erg mooie speaker.
De bovenkant ga ik gewoon schuren en later misschien nog met glasvezel matjes of iets dergelijks beplakken om het nog gladder te kunnen krijgen.
groet,
Max
Montana, ik heb nog maar een kant uigezaagt maar het is de bedoeling dat allebei de kanten het zelfde worden, dat zal natuurlijk niet helemaal lukken maar ik doe mijn best
Paul, Niet aan gedacht tijdens het tekenen maar vind het wel een erg mooie speaker.
De bovenkant ga ik gewoon schuren en later misschien nog met glasvezel matjes of iets dergelijks beplakken om het nog gladder te kunnen krijgen.
groet,
Max
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Als het weinig nut heeft om de golfjes af te ronden ga ik dan niet doen (misschien wel een beetje met een schuurpapiertje).
Voor de achterkant en onderkant heb ik een kantenfreesje nodig maar ik weet niet waar ik die kan kopen (voor niet al te veel geld) weet iemand een winkel in de buurt van Hilversum waar ze deze verkopen?
Groet,
Max
Voor de achterkant en onderkant heb ik een kantenfreesje nodig maar ik weet niet waar ik die kan kopen (voor niet al te veel geld) weet iemand een winkel in de buurt van Hilversum waar ze deze verkopen?
Groet,
Max
Ik ben begonnen met het maken van de bracing maar ik weet nog hoe ik de gaten het best zou kunnen maken.
Ik heb twee soorten gaten bedacht en vraag mij nu af welke het besten is of kan ik de gaten beter op een andere manier te maken?
Persoonlijk zou ik liever voor de eerste gaan omdat ik denk dat dit erg stevig is en ook meer lucht door laat.
Ik hoor graag jullie mening hier over
alvast bedankt
Max
Ik heb twee soorten gaten bedacht en vraag mij nu af welke het besten is of kan ik de gaten beter op een andere manier te maken?
Persoonlijk zou ik liever voor de eerste gaan omdat ik denk dat dit erg stevig is en ook meer lucht door laat.
Ik hoor graag jullie mening hier over
alvast bedankt
Max
Ik zit de laatste tijd met het idee om in plaats van één eton 8 800 woofer in een bas reflex kast er twee te gebruiken in een gesloten kast van ongeveer 50 liter.
Is dit een goed idee of kan ik dat beter niet doen?
ik heb al wat met WinISD zitten spelen en daar krijg ik het volgende plaatje uit.
ik hoor hier graag jullie mening over
alvast bedank.
groet,
max
Is dit een goed idee of kan ik dat beter niet doen?
ik heb al wat met WinISD zitten spelen en daar krijg ik het volgende plaatje uit.
ik hoor hier graag jullie mening over
alvast bedank.
groet,
max
MDF werkt veel meer in de dikte van de plaat dan in de lengte en breedte. Let er op dat je de uit schijven opgebouwde kop niet star aan de rest van de kast bevestigt, anders gaat het MDF van de kop vast scheuren. Er zijn hier wel meer voorbeelden langs gekomen van uit laagjes opgebouwde kasten die scheurden omdat hier bij de constructie niet op is gelet.
Ben ik weer met een nieuw idee
.
Ik vond de ronde onderkant van de speaker toch niet echt mooi, dus in mijn nieuwe ontwerp is die recht.
Ook heb ik de speaker 9˚ naar achter laten hellen zodat de magneten van de woofer en middentoner op één lijn staan. Alleen de tweeter licht zo net niet op de zelfde lijn.
Is het een goed idee om de speaker zo naar achter te laten hellen of kan ik dat beter niet doen (of op een andere manier).
Ik vind het zelf in ieder geval een stuk mooier als hij naar achter hangt
groet,
Max
Ik vond de ronde onderkant van de speaker toch niet echt mooi, dus in mijn nieuwe ontwerp is die recht.
Ook heb ik de speaker 9˚ naar achter laten hellen zodat de magneten van de woofer en middentoner op één lijn staan. Alleen de tweeter licht zo net niet op de zelfde lijn.
Is het een goed idee om de speaker zo naar achter te laten hellen of kan ik dat beter niet doen (of op een andere manier).
Ik vind het zelf in ieder geval een stuk mooier als hij naar achter hangt
groet,
Max
Wat wil je laten werken?xmax schreef:Ha martijn, bedankt voor je antwoord.
Is er ook nog een andere manier om er achter te komen of het op deze manier werkt? Of zal ik het echt met een testkast moeten proberen?
groet,
Max
Als je allemaal testkastjes maakt voor de units met een goed filter dan kan je wel achterhalen wat een ideale opstelling is, maar dat zal je toch nooit kunnen verwerken in jouw ontwerp.
Ik zou hem dus gewoon bouwen zoals jij wil. Onder een hoek is een goed idee. Die rode lijntjes zeggen dan alleen niet zoveel als je het mij vraagt..

