"Het zal Jantje de Boer niet wezen..."
Moderator: Beheerdersteam
"Het zal Jantje de Boer niet wezen..."
Goed, gister na het aan de praat krijgen van de sub-amp, zie:
viewtopic.php?t=6354
stap ik even onder de douche, terwijl m'n vrouw zit te zappen (o.a. Earthquake film op RTL) en de sub-amp aanstaat.
Na een paar minuten hoor ik een gebulder uit de kamer, vergezeld van verschrikte kreten van m'n vrouw, die zich ongelukkig schrok.
Zeiknat en ingezeept loop ik de kamer in waar de subwoofer op vol vermogen aardbevingsgeluiden staat te maken, m'n vrouw had de signaal kabel er al uitgetrokken, zonder resultaat, de herrie ging gewoon door...
Ook het terugdraaien van de volumeknop gaf niks.
Zodra ik op de tast (zonder bril) de aan/uit schalelaar omzet keert de rust weer en doche ik snel af.
Naderhand de amp weer eens voorzichtig aangesloten en waarempel, hij doet het de rest van de avond weer normaal, op een enkele oprisping in het sub laag na (broef, burp, dat soort 'knallen' en zo nu en dan wat gerommel/laagfrequente ruis).
Wat kan dit nu weer zijn?
Terugsturen is natuurlijk een optie, maar ik weet liever wat er aan de hand is...
Groeten, Jan.
viewtopic.php?t=6354
stap ik even onder de douche, terwijl m'n vrouw zit te zappen (o.a. Earthquake film op RTL) en de sub-amp aanstaat.
Na een paar minuten hoor ik een gebulder uit de kamer, vergezeld van verschrikte kreten van m'n vrouw, die zich ongelukkig schrok.
Zeiknat en ingezeept loop ik de kamer in waar de subwoofer op vol vermogen aardbevingsgeluiden staat te maken, m'n vrouw had de signaal kabel er al uitgetrokken, zonder resultaat, de herrie ging gewoon door...
Zodra ik op de tast (zonder bril) de aan/uit schalelaar omzet keert de rust weer en doche ik snel af.
Naderhand de amp weer eens voorzichtig aangesloten en waarempel, hij doet het de rest van de avond weer normaal, op een enkele oprisping in het sub laag na (broef, burp, dat soort 'knallen' en zo nu en dan wat gerommel/laagfrequente ruis).
Wat kan dit nu weer zijn?
Terugsturen is natuurlijk een optie, maar ik weet liever wat er aan de hand is...
Groeten, Jan.
Re: "Het zal Jantje de Boer niet wezen..."
Zit die versterker zelf een signaal te maken?pompebled schreef:m'n vrouw had de signaal kabel er al uitgetrokken, zonder resultaat, de herrie ging gewoon door...
Ik heb ook een keer net zoiets gehad maar dan bij een TDA2005M.
Een paar dagen later werkte ie wel weer gewoon.
Ik weet niet er niet zoveel van, maar zou het kunnen zijn dat het IC zo warm wordt dat ie eigenlijk in de thermische beveiliging zou moeten schieten?
Als één van de IC's zo warm zou worden is er dus definitief iets niet goed, want de volumeknop is nooit boven de negen uur stand uit geweest.
De subamp draait inmiddels al weer een paar uurtjes op laag niveau (radio-behang, CD) en afgezien van een enkele 'bof', heb ik nog geen aardbevingen gehoord.
Vreemd...
[edit]: terwijl ik dit type, meld mijn vrouw weer een aantal korte 'erupties', voordat ik in de kamer was, was het al weer afgelopen en staat 'ie weer gewoon te spelen, de stiekemerd.
Groeten, Jan.
De subamp draait inmiddels al weer een paar uurtjes op laag niveau (radio-behang, CD) en afgezien van een enkele 'bof', heb ik nog geen aardbevingen gehoord.
Vreemd...
[edit]: terwijl ik dit type, meld mijn vrouw weer een aantal korte 'erupties', voordat ik in de kamer was, was het al weer afgelopen en staat 'ie weer gewoon te spelen, de stiekemerd.
Groeten, Jan.
ZO, net terug van de boodschappen en subje stond nog aan, weliswaar op standby, daar mijn vrouw het volume van de tuner lager had gezet en dan valt 'ie in standby modus, zucht.
Volume weer wat opgekrikt en daar speelde 'ie weer, om even later een laagfrequent gebulder ten beste te geven waardoor de kat met een dikke staart de trap op schoot en m'n vrouw allerlei verwensingen slaakte.
Ik heb het frontje even van de sub gehaald en de uitslagen van de konus met angst en beven gadegeslagen; hier werd de maximale uitslag dus ruim gehaald en klonken er mechanische bijgeluiden...
De storing stuurt de amp dus volledig uit, terwijl het muzieksignaal op het ingestelde volume blijft.
Uit met dat ding!
Wat voor rare storing kan dit zijn?
Groeten, Jan.
Volume weer wat opgekrikt en daar speelde 'ie weer, om even later een laagfrequent gebulder ten beste te geven waardoor de kat met een dikke staart de trap op schoot en m'n vrouw allerlei verwensingen slaakte.
Ik heb het frontje even van de sub gehaald en de uitslagen van de konus met angst en beven gadegeslagen; hier werd de maximale uitslag dus ruim gehaald en klonken er mechanische bijgeluiden...
De storing stuurt de amp dus volledig uit, terwijl het muzieksignaal op het ingestelde volume blijft.
Uit met dat ding!
Wat voor rare storing kan dit zijn?
Groeten, Jan.
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Ik zou even kijken of er ergens sluiting zit tussen je voeding en in/outputs. Een dergelijk probleem heb ik eens met mijn Gainclones gehad. Daar kwam er op een of andere manier soms ook een enorm laag gebulder uit de speakers. Een beetje trekken/duwen aan de voedingskabels (externe psu) en in- / outputs lostte dit meestal weer op.
Heb je even een testwoofertje? Foto's? Kan zijn dat er draadjes te dicht op elkaar ziten...
Heb je even een testwoofertje? Foto's? Kan zijn dat er draadjes te dicht op elkaar ziten...
- Soundexcel
Punt is, dat het ding nagelnieuw is; om er nu binnen de garantieperiode aan te gaan prutsen...Digidoo schreef:Ik zou even kijken of er ergens sluiting zit tussen je voeding en in/outputs. Een dergelijk probleem heb ik eens met mijn Gainclones gehad. Daar kwam er op een of andere manier soms ook een enorm laag gebulder uit de speakers. Een beetje trekken/duwen aan de voedingskabels (externe psu) en in- / outputs lostte dit meestal weer op.
Ik zal een paar foto's van het binnenwerk posten, zo gauw ik er aan toe kom, om de amp weer uit z'n mooie bakje te schroeven.
Wat bedoel je met een testwoofertje/ Eentje die ik voor 'destructief onderzoek' kan gebruiken?
Groeten, Jan.
Bij deze een paar foto's.Digidoo schreef:Heb je even een testwoofertje? Foto's? Kan zijn dat er draadjes te dicht op elkaar ziten...
Ik heb de printen met een loep bekeken en ik kan geen scheurtjes vinden, als dat wel het geval was geweest ,had ik de gok genomen en de soldeerbout er overheen gehaald.
Groeten, Jan.
De versterker is via de Duitse familie weer teruggestuurd naar Conrad en wat schetst mijn verbazing; ze hebben gewoon het geld teruggestort in plaats van het apparaat om te ruilen.Henkjan schreef:als er nog garantie op zit, niet zelf gaan zoeken, gewoon omruilen voor een nieuwe
Quote uit het antwoord van Conrad.de:
'Ein Umtausch ist leider nicht mehr möglich, da ein neues Gerät nicht mehr vorhanden ist.'
In plaats van te zeggen dat de aktie afgelopen is en het ding nu €119,00 kost, en gewoon op de site staat.
Enfin, ik had geen zin aan schriftelijk gesteggel en heb dezelfde amp bij Conrad.nl besteld met de 5% vaderdagkortingsaanbieding (mooi scrabble woord...).
Vandaag kwam 'ie binnen, ik heb de zaak gelijk aangesloten en laten spelen.
Eens zien/horen, of de vorige een maandagochtend produkt was...
Groeten, Jan.
- SSassen
- Contacteer:
K*tservice? Ik vind 't netjes dat ze na een paar maanden gewoon 't aankoopbedrag terug storten. Normaliter ben je zoiets weken, zo niet maanden kwijt voor reparatie of krijg je 'm werkend terug, maar wel met allerlei fysieke beschadigingen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik heb er ook geen moeite mee hoor, voorlopig heeft de amp een avond staan spelen zonder ongewenste bijgeluiden.
Als het een 'blijvertje' is, ga ik straks wel de 6 dB boost op 35 Hz eruit halen, dat voegt muzikaal gezien weinig toe, sterker nog, bij sommige opnames is het ronduit storend...
Misschien dat 't voor surround wat doet, wellicht maak ik de boost daarvoor schakelbaar.
Eerst maar eens wat langer luisteren, want het vermogensverschil met m'n vorige subampje (80W) en deze, met 150W en iets meer instelmogelijkheden is toch aanzienlijk.
Groeten, Jan.
Als het een 'blijvertje' is, ga ik straks wel de 6 dB boost op 35 Hz eruit halen, dat voegt muzikaal gezien weinig toe, sterker nog, bij sommige opnames is het ronduit storend...
Misschien dat 't voor surround wat doet, wellicht maak ik de boost daarvoor schakelbaar.
Eerst maar eens wat langer luisteren, want het vermogensverschil met m'n vorige subampje (80W) en deze, met 150W en iets meer instelmogelijkheden is toch aanzienlijk.
Groeten, Jan.