Piepende DVD speler.

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
pompebled

Piepende DVD speler.

Bericht door pompebled »

Ik heb alweer een poosje een Phillips DVP 3005 DVD speler, werkt naar behoren, echter als de speler uit (standby, dus) staat, brandt er een rode Led in de aan/uit knop.
In deze stand geeft de speler een hoge pieptoon , die behoorlijk irritant is, als het stil in de kamer is, of als ik vlak bij de speler zit om een videoband te wisselen o.i.d.

Als de speler ingeschakeld wordt, gaat de rode Led uit en is de piep weg...

Ik neem dus aan, dat het de schakeling voor de standby Led is, die de piep genereert.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat kan ik er aan doen?

Elke keer de stekker eruit trekken is niet echt een optie, daar de stekkerdoos achter de kast met apparatuur ligt.

Groeten, Jan.
MidiMaze
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Tja, zal wel de werk frequentie zijn van de schakelende voeding die er in zit. Ik ben bang dat je daar niet veel aan kan doen. Evt zou je het op kunnen snorren met een scoop, een meetontvanger en een probe is nog makkelijker (maar die zullen mensen niet snel hebben....).
pompebled

Bericht door pompebled »

MidiMaze schreef:
Tja, zal wel de werk frequentie zijn van de schakelende voeding die er in zit. Ik ben bang dat je daar niet veel aan kan doen. Evt zou je het op kunnen snorren met een scoop, een meetontvanger en een probe is nog makkelijker (maar die zullen mensen niet snel hebben....).
Gesteld, dat ik het 'op kan snorren', (ik heb wel kennissen met meetapparatuur) wat zou ik er dan aan kunnen doen?

Groeten, Jan.
MidiMaze
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Niet veel ben ik bang. Als de chopping frequentie waarop de voeding zijn werk doet in het hoorbare gebied ligt zou je kunnen proberen om die hoger te zetten. Maar zonder service manual kan dat een beste kluif worden.
pompebled

Bericht door pompebled »

MidiMaze schreef:
Niet veel ben ik bang. Als de chopping frequentie waarop de voeding zijn werk doet in het hoorbare gebied ligt zou je kunnen proberen om die hoger te zetten. Maar zonder service manual kan dat een beste kluif worden.
Ik kan de piep met mijn 55 jaren nog horen, dus, yes, die zit in het hoorbare gebied.
Misschien als ik ouder wordt...

Ik zal Philips eens aan de jas trekken.

Groeten, Jan.
Plaats reactie