Basis filterprincipes; uitleg gevraagd, deel 2 (april-2008)

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

RSQ8P
Berichten: 279
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 15:57

Bericht door RSQ8P »

Uit fase aansluiten lijkt me logisch ;-)
Ik hoop alleen dat je de L+ wel gaan aansluiten tussen de spoel de grijze mox en niet op de overgang van grijze mox naar 8,2µF.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

RSQ8P schreef:
Uit fase aansluiten lijkt me logisch ;-)
Ik hoop alleen dat je de L+ wel gaan aansluiten tussen de spoel de grijze mox en niet op de overgang van grijze mox naar 8,2µF.
Tja, wat is logisch als je het niet zeker weet; ik zat in ieder geval in de buurt. Je laatste opmerking is zeer correct, had het wel goed in mijn hoofd, maar even verkeerd neergelegd.
De rest is wel correct geinterpreteerd?
RSQ8P
Berichten: 279
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 15:57

Bericht door RSQ8P »

Die '-' in speakerworkshop heb je goed geïnterpreteerd: het betekent uit fase.
Verder ziet de layout er goed uit. Wat is precies je crossoverfrequentie?
Ik heb zelf nl. erg veel geëxperimenteerd met de ss9500 en 1ste orde filtering.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

RSQ8P schreef:
Die '-' in speakerworkshop heb je goed geïnterpreteerd: het betekent uit fase.
Verder ziet de layout er goed uit. Wat is precies je crossoverfrequentie?
Ik heb zelf nl. erg veel geëxperimenteerd met de ss9500 en 1ste orde filtering.
Dank voor je reactie!

Crossover ligt net boven de 2000Hz; zie voor de rest van het SpeakerWorkshop-plaatje de openingspost in dit topic. Heb dit dus niet zelf bedacht (zou ook niet kunnen als ik vervolgens dit soort basale vragen nog moet stellen), maar ben daarbij geholpen door Geenius...
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Updateje: de speakers zijn niet ontploft, de versterkert rookt ook nog niet en er komt geluid uit...pfoei! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”