aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik mij effe voorstellen uit beleefdheid
ik ben matthijs, ik woon in opt platteland in omstreek van brussel en ik ben momenteel 2de jaar student sound design & compositie in holland.
ik ben al een tijdje van plan om deftige studio monitors te kopen om in mijn homestudioken in belgië te gebruiken om op te mixen en eventueel te masteren. mijne leerkracht van studio technologie/akoustiek is eelco grimm, die onder andere met bruno putzeys "grimm audio" oprichte. en via eelco had ik voor het eerste gehoord van bruno's geniale classe D modules. kheb sindsdien ewa zitte googlen en ewa gelezen over versterkers, blablabla en aangezien iedereen die modules de hemel in prijst ben ik van plan om er zelf eentje te bouwen. moest dat mij lukken dan zou ik hiermee enkele passieve studio monitoren gaan beluisteren en dan definitief beslissen welke bij mij passen (pmc tb2s+ en dynaudio bm15 wil ik zeker testen). nu moet ik wel toegeven dat ik nogal een leek ben int DIY gedoe, geen complete leek aangezien ik wel ewa kan solderen (xlr kabels int algemeen) maar mijn kennis over electronica is ni echt denderend
- denken jullie dat ik zoiets kan bouwen
- is het mogelijk om een speaker die 180 watt vereist aan te sturen met een versterker van 400 watt (voor tgeval dak in de toekomst een zwaarder model monitors zou kopen)? wss domme vraag
- kan iemand op een duidelijke manier uitleggen hoe ik een volume controller kan inbouwen in de versterker (is volges mij iet met een potentiometer
- is die softstart module noodzakelijk om een aan uit knop te maken voor de versterker, heb ik met één module genoeg?
- groot verschil tussen hg en hxr?
- dit zit voorlopig in men boodschappenlijstje;
* 2x ucd 180/400HG (+hxr?)
* 2x transformators voor 180/400 van hypex
* 1x hypex supply HG (is éne genoeg?)
* 1x softstart module (is éne genoeg?)
* 2x hypex ucd signal cable ( is twee teveel
* tuimelschakelaar en dubbelkleurig ledje
* plug voor de voeding, 2 neutrik female xlr chassis connectors en 2 luidspreker pluggen
* behuizing: http://www.atiresearch-anodized.com/ATI-661U.html (groot genoeg?)
da was het ongeveer
groetjes matthijs
