EJ Jordan bij Juoigâ

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

EJ Jordan bij Juoigâ

Bericht door Juoigâ »

Met gepaste trots kan ik meedelen dat Juoigâ vanaf heden de Nederlandse vertegenwoordiger is van de beroemde breedbanders van EJ Jordan.

EJ Jordan heeft een 2tal breedbanders in het programma: de JXR6 en de JX92. Beide hebben de voor EJ Jordan kenmerkende metalen konus. Daar jarenlange ervaring en onderzoek naar het gedrag van deze metalen conussen is Ted Jordan er in geslaagd deze zo te kunnen maken dat ze niet geplaagd worden door de bij andere metalen speakers storende resonanties.

De JXR6 is een 2" mini breedbander die als mid-tweeter kan worden ingezet. Deze unit kan in z'n eentje het hele gebied van 120Hz tot 27kHz weergeven, alleen nog een mooie woofer er onder en klaar is Uw high end systeem. Prijs: 150 euro per stuk. (levering begint op z'n vroegst volgende maand)

De JX92 is een van de zeldzame echte full range weergevers, deze 4" breedbander heeft een bereik van bijna 9 octaven :!: In een 7½ liter BR of in een mooie TL heb je een systeem dan een bereik heeft van 40Hz tot 20kHz. Maar ook als midwoofer is deze levende legende een van de beste die je kan kopen. Prijs: 220 euro per stuk.
Bijlagen
http://www.ejjordan.co.uk/drivers/jx92.html
http://www.ejjordan.co.uk/drivers/jx92.html
http://www.ejjordan.co.uk/drivers/jxr6.html
http://www.ejjordan.co.uk/drivers/jxr6.html
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

en hier de frequentie curves
Bijlagen
jxr6_freq.jpg
rode curve is 30° off-axis
rode curve is 30° off-axis
JX92sfreq.gif (5.77 KiB) 470 keer bekeken
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Gefeliciteerd Henkjan. Zeker leuke units.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

HJ, je bent aan het "upscalen" met deze kostbare units! Niet te zuinig zeg. heb er wel veel goede verhalen over gehoord.......

Jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

je gaat steeds meer en meer leveren zeg :P
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

'Zaph' heeft de Jordans ook ontdekt, zie onderstaande quote van zijn blog:
Zaph schreef:
Well holy crap, what do we have here? It's a 5" full range driver that doesn't suck. That may not sound quite like a glowing endorsement, but those who know me also know how I generally feel about full range drivers. I could listen to this Jordan and enjoy the music, completely unlike any Fostex driver I've come across. This is probably one of the widest bandwidth drivers I've tested, beating out the Tangband W4-1337SA in the low end by far. Response is smooth enough, given the bandwidth and the harmonic distortion profile is clean. I'm not about to be converted to full range drivers, but Mr. Jordan is doing something right here.
bron: http://zaphaudio.com/blog.html
Plaats reactie