party speakers
Moderator: Beheerdersteam
Dan ga je denk ik toch wel wat laag aanvulling nodig hebben,
zonder de ruimte te hebben gezien gok ik op een paar top's aangevuld met een of twee redelijke sub's.
Of je met één set top's weg komt hangt ook af waar en hoe hoog je ze kan plaatsen.
P.s. Dit basseer ik op mijn bescheiden ervaring met het geven van feestjes van 50 to 300 man.
zonder de ruimte te hebben gezien gok ik op een paar top's aangevuld met een of twee redelijke sub's.
Of je met één set top's weg komt hangt ook af waar en hoe hoog je ze kan plaatsen.
P.s. Dit basseer ik op mijn bescheiden ervaring met het geven van feestjes van 50 to 300 man.
Ja, als het niet te veel moet kosten allemaal isdit opzich wel een heel leuk setje! Vaak zat gehoord, en is tot op zeer hoge volumes goed aan te horen!! En voor wat het is kost het echt geen knoop natuurlijk! Statiefjes, beschermhoezen en kabels krijg je er geloof ik zelfs bij! Klein mixertje erbij. Xenyx 108 ofzo; hoeft zo gek allemaal niet.
Denk dat dat in ieder geval een betere koop is dan die eerder genoemde speakers.
Denk dat dat in ieder geval een betere koop is dan die eerder genoemde speakers.
Eigenlijk,.. eigenlijk zou ik liever zelf speakers bouwen voor deze ruimte.
Ik zit te denken aan de seas ca22RNX en dan deze
speakers in basreflex uitvoering.
Zouden deze een dergelijk feest aankunnen ?
Ik heb trouwens de grootte van de ruimte ietwat overdreven, het
is ongeveer 75m2.
btw: 10 tot 15% paaskorting bij BMM
Ik zit te denken aan de seas ca22RNX en dan deze
speakers in basreflex uitvoering.
Zouden deze een dergelijk feest aankunnen ?
Ik heb trouwens de grootte van de ruimte ietwat overdreven, het
is ongeveer 75m2.
btw: 10 tot 15% paaskorting bij BMM
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Ik ben in het dagelijks leven PA/audio techneut. Als ik een klus doe met meer dan 100 man, dan gaat er minimaal een 12" top met een 18" sub per kant mee.
als je alleen topkasten gebruikt zal je altijd laag missen.
de meeste topkasten komen niet onder de 60hz.
Een dap soundmate is leuk. Maar onbetrouwbaar en klinkt bij hogere volumes verre van prettig.
als je verstandig bent zoek je eerst een paar serieuze toppen.
Als je later weer budget hebt kan je hier subs bij kopen.
Denk bijvoorbeeld ook eens om je oren. goedkope speakers klinke bijna altijd verschrikkelijk schel en missen veel mid (disco dip).
Een dap of Behringer set op 105db is totaal wat anders dan een EAW, Turbo of Meyer sound set op 105db.
als je alleen topkasten gebruikt zal je altijd laag missen.
de meeste topkasten komen niet onder de 60hz.
Een dap soundmate is leuk. Maar onbetrouwbaar en klinkt bij hogere volumes verre van prettig.
als je verstandig bent zoek je eerst een paar serieuze toppen.
Als je later weer budget hebt kan je hier subs bij kopen.
Denk bijvoorbeeld ook eens om je oren. goedkope speakers klinke bijna altijd verschrikkelijk schel en missen veel mid (disco dip).
Een dap of Behringer set op 105db is totaal wat anders dan een EAW, Turbo of Meyer sound set op 105db.
Na zelf ook wat te zoeken voor de band als main speakers. Heb ik deze jongens gevonden:
KLIK / KLIK
Voor 116 euro lijkt het me niet dat je je hier een buil aan kunt vallen! Wat denken jullie?
Ik heb hem zelf dus gevonden voor de band. Voornamelijk als Zang versterking, maar we willen ook de gitaar wat extra sprijding geven en de Bassdrum/kick wat meer impact geven. (Welliswaar met 2 18" subs of 2-2 x 15" subwoofers erbij (zie onderaan de lautsprechershop.de link))
Is dit voldoende voor medium ruimtes tot 300 man denken jullie?
In het tekstje staat dat deze tops met was bassondersteuning in een ruimte met 1000 man nog uit de voeten kwamen.
KLIK / KLIK
Voor 116 euro lijkt het me niet dat je je hier een buil aan kunt vallen! Wat denken jullie?
Ik heb hem zelf dus gevonden voor de band. Voornamelijk als Zang versterking, maar we willen ook de gitaar wat extra sprijding geven en de Bassdrum/kick wat meer impact geven. (Welliswaar met 2 18" subs of 2-2 x 15" subwoofers erbij (zie onderaan de lautsprechershop.de link))
Is dit voldoende voor medium ruimtes tot 300 man denken jullie?
In het tekstje staat dat deze tops met was bassondersteuning in een ruimte met 1000 man nog uit de voeten kwamen.
Yannick schreef:Na zelf ook wat te zoeken voor de band als main speakers. Heb ik deze jongens gevonden:
KLIK / KLIK
Voor 116 euro lijkt het me niet dat je je hier een buil aan kunt vallen! Wat denken jullie?
Ik heb hem zelf dus gevonden voor de band. Voornamelijk als Zang versterking, maar we willen ook de gitaar wat extra sprijding geven en de Bassdrum/kick wat meer impact geven. (Welliswaar met 2 18" subs of 2-2 x 15" subwoofers erbij (zie onderaan de lautsprechershop.de link))
Is dit voldoende voor medium ruimtes tot 300 man denken jullie?
In het tekstje staat dat deze tops met was bassondersteuning in een ruimte met 1000 man nog uit de voeten kwamen.
Hier kun je wel mee uit de voeten. Denk wel aan voldoende versterker vermogen. Anders heb je er niet zoveel aan. Dit stuur je niet aan met 2x100W...
Je moet ook aktief filteren en 2 versterkers gebuiken, aangezien de subwoofer geen passief filter heeft.
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
